پاورپوینت بررسی معماری ترمینال اتوبوس ترمینال اتوبوس مرکزی Zvonarka چیبیک
توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه بازطراحی و مرمت که توسط خود در سال 2011 آغاز شد، معماران را به طور فعال در حفظ ساختار بروتالیستی موجود و هویت معماری اصلی آن، منعکس کننده تعهد CHYBIK + KRISTOF به تداوم میراث معماری، درگیر کرد. آنها با تاکید بر نقش مرکزی ایستگاه در بافت اجتماعی-فرهنگی شهر و منطقه، به ضرورت بازنگری در استفاده از یک مرکز حمل و نقل در حال فساد و فضای عمومی می پردازند. آنها با قرار دادن شفافیت و دسترسی در ریشه طراحی خود، ترمینال اتوبوس را به یک موجودیت کاربردی و سازگار با نیازهای اجتماعی فعلی تبدیل کرده اند. CHYBIK + KRISTOF با تأکید بر آگاهی اجتماعی که به طور مداوم پروژه های آنها را اطلاع رسانی می کند، مسئولیت معماران را در عمل به عنوان عوامل تغییر اجتماعی مثبت تأیید می کنند.
مشابه ساختمانهای بینالمللی هتل پراها و ترانسگاز در پراگ، ترمینال اتوبوس مرکزی Zvonarka در برنو که در سال 1988 ساخته شد، مدتهاست که به عنوان یکی از نمونههای برجسته باقی مانده از میراث معماری بروتالیسم جمهوری چک در نظر گرفته میشود. بر بیشتر معماری پس از جنگ، Brutalism یا «béton brut» - با اشاره به معماری بتنی اکسپوز که همزمان پیشرفت و تجربه گرایی را تجلیل می کند - مدت هاست که معماران و محققان را به طور یکسان قطبی کرده است، از جمله CHYBIK + KRISTOF. مانند چهرههای برجسته از زاها حدید تا کنگو کوما، آنها به طور مداوم از حفظ میراث معماری بروتالیستی با استناد به ویژگیهای زیباییشناختی و مواد خام جذاب آن دفاع کردهاند.
با بسیاری از این سازهها که در سالهای اخیر تخریب یا در معرض تهدید قرار گرفتهاند - از جمله هتلهای اکنون تخریب شده پراها (2014) و ترانس گاز (2019)، باغهای بحثبرانگیز رابین هود (2017) در لندن، و ساختمان باروز ولکام (2021) در ایالات متحده. ایالات، CHYBIK + KRISTOF تعهد خود را برای حفاظت از آنها تأیید می کنند و ساختمان ترمینال اتوبوس Brutalist Zvonarka را به عنوان یک مورد محلی برای چنین شرایطی قرار می دهند.و...