جهان دائما در حال توسعه و تغییر است. معماری مانند هر بخش دیگری است
از جمله افرادی هستند که تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته اند. در گذشته مطابق با نیازهای اساسی ظهور کرد.
معماری حاصل با نیازهای عصر چندکاره شده است. این در این زمینه، مانند مراکز فرهنگی، مراکز خرید، سازه های حمل و نقل و بیمارستان ها. سازه های پیچیده شروع به ساخت کردند.
در این مطالعه، سازههای معماری پیچیده در ساختمانهای ترمینال فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت. تحقیق انجام شده است. سازمان فضایی، جابجایی مسافر، راهیابی و نمونه های ترکی این سازه ها که کنترل آن ها اهمیت فوق العاده ای دارد، فضایی هستند با روش نحوی مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا در ساختمان های مختلف ترمینال اثرات داستان فضایی بر حرکت کاربر مورد بررسی قرار گرفت. در بخش اول تحقیق اطلاعاتی در مورد هدف و روش انجام پروژه ارائه شده است. اظهاراتی صورت گرفت.
در بخش دوم این مطالعه، مطالعات بر روی مفاهیم فرودگاه/فرودگاه مورد بحث قرار گرفته است. با ایجاد تعاریف، بخش حمل و نقل هوایی تا کنون متنوع شده است. مفاهیم و نمونه های ساختمان ترمینال در سراسر جهان ذکر شده است. سپس، فرودگاه / فرودگاه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) توصیه هایی در مورد ساختمان های ترمینال و در نتیجه بخش، ساختمان ترمینال ذکر شده است
استنباط هایی در مورد مشکل طراحی انجام شد. در قسمت سوم مطالعه، حرکت کاربر و نظریه نحو فضایی، که داستان فضایی با آن همراه است، ذکر شد. اولین ابتدا دلایل انتخاب نحو فضایی و سپس نحو فضایی ویژگی های اساسی نظریه توضیح داده شده است. یافته های تحلیل نحو فضایی پس از تعریف تعدادی از ابزارهای مورد استفاده در ارزیابی، نهایی می شود این یکی از مفاهیمی است که به درک نظریه نحو فضایی کمک می کند.
ذکر شده است. در فصل چهارم که مطالعه میدانی را تشکیل می دهد، فرودگاه های ترکیه است تجزیه و تحلیل تراز فضایی انواع ساختمان ترمینال انجام شد. در این زمینه روش های دنبال شده در ایجاد داده های گرافیکی و عددی تحلیل ها و نرم افزار مورد استفاده ذکر شده است. به عنوان یک نتیجه از بخش، ساختمان های ترمینال مختلف یافته های تحلیل نحو فضایی به دست آمده از انواع ارزیابی های مقایسه ای انجام شده است. بخش پنجم تحقیق ارائه تحلیل و ارزیابی و این بخشی بود که مطالعه در آن نتیجه گیری شد. در این راستا، در نتیجه، علاوه بر تحقیقات مفهومی و دانشگاهی در مورد ساختمان های ترمینال، معماری این پلت فرمی است که همچنین هدف آن هدایت تمرین و طراحی های جدید ترمینال است.
فهرست
خلاصه
معرفی
هدف
دامنه
روش
انواع ساختمان ترمینال فرودگاه
مفاهیم فرودگاه و فرودگاه
مفاهیم ساختمان ترمینال
مفاهیم توزیع افقی
مفاهیم توزیع عمودی
توصیه های یاتا
مشکلات طراحی ساختمان ترمینال
نظریه نحو فضا
چرا نحو فضایی؟
ویژگی های اساسی نظریه نحو فضایی
ارزیابی تحلیل نحوی فضایی
عمق
مقدار ادغام
محلی
مفاهیم نحوی فضایی
انواع ساختمان ترمینال فرودگاه در ترکیه
تجزیه و تحلیل با روش سیستم فضایی
هدف، دامنه و روش مطالعه میدانی
تجزیه و تحلیل های نحوی فضایی ساختمان های ترمینال فرودگاه
ساختمان ترمینال بین المللی دوم فرودگاه آنتالیا
ساختمان ترمینال داخلی فرودگاه آتاتورک
ساختمان ترمینال داخلی-بین المللی فرودگاه سابیها گوکچن
یافته های تحلیل نحو فضایی
نتیجه گیری و ارزیابی
منابع
شکل 2.1: ساختار کلی فرودگاه/فرودگاه
شکل 2.2: انواع ترمینال فرودگاه/
شکل 2.3: پلان ترمینال نوع اسکله/انگشت
شکل 2.4: فرودگاه اسخیپول آمستردام.
شکل 2.5: طرح پایانه خطی
شکل 4.3: ترمینال 4 فرودگاه هیترو لندن
شکل 4.3: طرح ترمینال نوع ماهواره
شکل 4.3: فرودگاه دنور
شکل 2.9: طرح ترمینال حامل …
شکل 2.10: فرودگاه میرابل مونترال
شکل 2.11: طرح ترمینال ماژول فشرده
شکل 2.12: ترمینال شارل دوگل پاریس
شکل 2.13: فرودگاه سیاتل-تاکوما
شکل 4.3: توزیع های عمودی معمولی ساختمان ترمینال
شکل 4.3: ساختمان ترمینال یک طبقه
شکل 4.3: ساختمان ترمینال دو طبقه
شکل 2.17: توسعه تاریخی ساختمان های پایانه
شکل 3.1: میدان ترافالگار
شکل 3.2: نمودار نحوی فضایی
شکل 3.3: نمودار نحو فضایی: عمق.
شکل 3.4: فضای محدب و فضای مقعر
شکل 3.5: نقشه محدب
شکل 3.6: نقشه محوری و خطوط دید.
شکل 3.7: ایزویست از نقطه ای
شکل 3.8: نقشه ادغام
شکل 4.1: ترافیک مسافری ترکیه.
شکل 4.2: توزیع رنگ بر اساس عملکرد ساختمان ترمینال.
شکل 4.3: ترمینال 2 بین المللی فرودگاه آنتالیا
شکل 4.4: نمودار پلان طبقه همکف ساختمان پایانه
شکل 4.5: سالن پذیرایی مسافر ساختمان ترمینال
شکل 4.6: نمودار پلان طبقه اول ساختمان ترمینال.
شکل 4.7: دهلیز ساختار داربست.
شکل 4.8: نمودار پلان طبقه دوم ساختمان ترمینال.
شکل 4.9: کنترل پاسپورت مسافر در حال خروج.
شکل 4.10: نقشه ادغام طبقه همکف
شکل 4.11: نقشه ادغام طبقه اول.
شکل 4.12: نقشه ادغام طبقه دوم
شکل 4.13: ترمینال داخلی فرودگاه آتاتورک.
شکل 4.14: نمودار پلان ورودی ساختمان ترمینال.
شکل 4.15: سالن تحویل بار مسافر.
شکل 4.16: نمودار پلان خروجی ساختمان ترمینال.
شکل 4.17: منطقه پذیرش مسافر و تحویل چمدان در حال خروج
شکل 4.18: نقشه ادغام طبقه مسافر ورودی.
شکل 4.19: نقشه ادغام طبقه مسافر خروجی.
شکل 4.20: ترمینال داخلی-بین المللی سابیها گوکچن.
شکل 4.21: ورود به ساختمان ترمینال