پاورپوینت بررسی مطالعات تطبیقی نمونه های خارجی ترمینال اتوبوس و قطار
چند وجهی بخشی جدایی ناپذیر از تحرک پایدار است و افزایش آن به ویژه در مناطق شهری پر تراکم از اهمیت حیاتی برخوردار است. حلقه های ضعیف در زنجیره کلی حمل و نقل مسافر بین وجهی، پایانه های بین وجهی در نظر گرفته می شوند، زیرا اغلب برنامه ریزی ناکافی منجر به کاهش سطح خدمات وسایلی که از ایستگاه استفاده می کنند، می شود و در نتیجه منجر به بیزاری نسبی یا کلی برای کاربران و تغییر حالت دوم به سایر روش های حمل و نقل، عمدتاً به وسایل نقلیه شخصی. در عوض، یک طراحی یکپارچه با تأکید بر پایانههای میانوجهی که به عنوان رابط بین حالتهای مختلف عمل میکند، نه تنها نسبت مسافرانی را که حملونقل عمومی شهری هستند افزایش میدهد، بلکه سیستم کلی حملونقل عمومی یک منطقه شهری را نیز تثبیت میکند.
دیاگرامهای ارتباطی عناصر متحرک و انواع حرکت
نمونه ای از آنالیز یک ترمینال
حرکت در حجم و نما
ترکیبات هندسی پلان
همجواری فضاهای متشابه
طراحی فضاهای سبز
تفکیک مسیر های پیاده و سواره
پارکینگ ها و سکوها
ایستگاه مشترک قطار و اتوبوس فلون
ترمینال اتوبوس رانی Port authority
ایستگاه راه آهن لیون فرانسه
بهمراه عکس و تصویر و نقشه