پاورپوینت بررسی معماری سالن ایستگاه راه آهن لوسرن لوزرن
Stier و بازسازی شده توسط Hans Auer، در آتش سوزی در سال 1971 نابود شد. رقابت برای مجتمع جدید، سازماندهی شده توسط راه آهن فدرال سوئیس، توسط آمان و باومن در سال 1975 برنده شد. در سال 1983، راه آهن فدرال سوئیس به Calatrava سفارش داد تا طرحی برای آن تولید کند. راهرو ورودی و رواق ایستگاه جدید. ساختار لعاب دار سبک وزن او، که به سایت کنار دریاچه در حاشیه شهر قدیمی پاسخ می دهد، به عنوان یک حجم متمایز و کاملاً مستقل تصور می شود که طول نمای ایستگاه را گسترش می دهد.
کالاتراوا یک ساختار شیشهای شفاف با سقفی پیشنهاد کرد که از 16 ستون بتنی پیشساخته، هر کدام 14 متر ارتفاع دارد که 109 متر نما را میسازد. این ستونهای فشاری توسط ردیفی از دوکهای کششی فولادی به هم متصل مهاربندی شدهاند و یک قرنیز الهامگرفته از آیرودینامیکی را پشتیبانی میکنند، نسبتهای آن توسط ساختمانهای نئوکلاسیک همسایه پیشنهاد شده است. از صفحه این اتصال، تیرهای فولادی به صورت مورب به سمت عقب به سمت نمای ساختمان اصلی پیش میروند. هر یک از این خرپاهای سه بعدی، که در هر انتها به صورت پلان پخش شده و در بخش توسط یک گره مثلثی سفت شده است، در وسط دهانه از قرنیز سنگین آویزان شده است، با استفاده از یک کراوات که ساختار لعابدار را سوراخ می کند تا یک کنسول ایجاد کند.
خرپاها تا برآمدگی ساختمان ایستگاه بالا می آیند. اما این دو ساختار به هم نمی رسند. یک شکاف برای گردش هوا باقی می ماند. به همین ترتیب، صفحات شیشه ای ساده نمای شیبدار به اتصال افقی بین ستون های تکیه گاه نمی رسند، اما یک شکاف تهویه ایجاد می کنند. رواق مناسب به شدت به شهر مرتبط است و از ارتفاع ساختمان های مجاور تجاوز نمی کند. این یک بیانیه موزون جلویی بین ساختمان ایستگاه و ساحل دریاچه ایجاد می کند.و....