پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر چیچو Chichu Art Museum
فهرست مطالب
مقدمه
جزیره ناوشیما
مشخصات کلي موزه هنر چیچو
مجموعه «نیلوفرهای آبی»
طرح معماري موزه هنر چیچو
کانسپت طراحي موزه هنر چیچو
آزمایشگاه زیرزمینی
مواد مورد استفاده برای طراحی موزه
بتن مورد استفاده
سادگی دیوارها و آمیختگی سایههای طبیعی و تیره در سراسر فضا
انرژی نوری از لبه های مورب و تیز بتن
آثار گالری های موزه
معمار پروژه موزه هنر چیچو
ویژگی خاص معماری تادائو آندو
تصاويرفضاهاي داخلي موزه هنر چیچو
تصاويرنماهاي بيروني موزه هنر چیچو
تصاويرخام ازروند طراحي وشکل گيري حجم پروژه
سايت پلان موزه هنر چیچو
پلانهاي معماري موزه هنر چیچو
مقطع معماري موزه هنر چیچو
تصويرپروژه در حال اجرا
منابع
معماران ژاپنی تمایل دارند زمین را دستکاری نکنند. با این حال، آندو برای شکل دادن به زمین منفور نیست. او حتی به عنوان یک معمار جوان به برنامه ریزی سایت اهمیت می داد، اما از زمان خانه کوشینو به تدریج در دستکاری توپوگرافی جسورتر شد. در مسکن روکو، او چالش یک تپه شیب دار را بر عهده گرفت. او در موزه سانتوری از یک سایت ساحلی برای ایجاد رابطه جدیدی بین دریا و معماری استفاده کرد. بیست سال بعد، در موزه هنر چیچو، با دفن اشکال هندسی در زیر دامنه کوه، یک موزه هنری دراماتیک ایجاد کرد. ناوشیما جزیره ای کوچک در دریای داخلی است. آندو بیش از ده سال است که با این جزیره درگیر بوده است. اگرچه موزه هنر چیچو بر روی تپه ای در جزیره واقع شده است، اما این ساختمان به دلیل توجه به مناظر طبیعی دریای داخلی، به طور کامل در زمین مدفون شده است. پلان طبقه موزه هنر چیچو از گالری هایی تشکیل شده است که در اطراف دو حیاط، یکی مثلث متساوی الاضلاع و دیگری مربع در پلان، و گذرگاه های روبازی که آن گالری ها را به هم متصل می کنند، تشکیل شده است. زیرزمین، محور و جهت وجود ندارد. دقیقاً به همین دلیل است که فرمهای قوی، مواد منحصر به فرد و هنرمندانی با طبیعت پرشور در فضاهای زیر زمین مورد نیاز است.موزه هنر چیچو به نمایشگاه دائمی آثار سه مرد، امپرسیونیست کلود مونه و هنرمندان معاصر والتر دی ماریا و جیمز تورل اختصاص دارد. به بیان دیگر، این خانه ای است که آثار هنری در آن قرار است به طور دائم در آن ساکن شوند. معماری و آثار هنری را نمی توان جداگانه در نظر گرفت. در فضای تورل، ما در تماس نزدیک با آسمان هستیم. ما همچنین ایجاد یک مکعب در هوای نور سفید را تجربه می کنیم. در اتاق والتر دو ماریا، اثری که بر روی دیوار یک پلکان عظیم قرار گرفته است، رنگ طلایی میتابد و فضایی با فضایی مذهبی ایجاد میکند. در اتاق مونه، دیوارهای گچ بری شده با گوشه های گرد و کف سنگ فرش شده با سنگ مرمر این تصور را ایجاد می کند که در جایی در فضای بیرونی با نیلوفرهای آبی مونه روبرو می شویم. و.....