پاورپوینت بررسی مطالعه طراحی و معماری مرکز نمایشگاه بین المللی
کشورها می کوشند تا با تشکیل مجامع مختلف بین المللی در راه سازندگی هر چه بیشتر و دستیابی به تفاهم بین المللی گام بردارند . در این خصوص نمایشگاه های بین المللی از موقعیتی ویژه برخوردارند . در آنجا کشور های مختلف در زیر یک سقف گرد هم می آیند و در پاره ای از موارد بدور از فعالیت های بازرگانی به تبادل افکار می پردازند و دامنه دوستی هایشان را گسترش می دهند . علاوه بر اثرات و اهداف اجتماعی ، نمایشگاه ها نتیجه و اهداف دیگری را نیز شامل می شوند که بیشتر در مقولات اقتصادی جای می گیرند . بدون تردید نمایشگاه های بین المللی بازرگانی به عنوان عامل مهمی در برقراری ارتباط نزدیکتر میان بازار های جهان به توسعه بازرگانی کشور هایی که در برگزاری نمایشگاه های بین المللی مشارکت می کنند کمک می نماید . این گونه نمایشگاه ها بهترین فرصت را برای تولید کنندگان داخلی و خارجی فراهم می آورد تا کالاهای مختلف خود را به بازدید کنندگان معرفی کرده و بازاریابی کنند.
از نتایج مهم دیگر برگزاری نمایشگاه های بین المللی ، عقد قراردادهای عمده و انجام سرمایه گذاریهای مشترک بین بخش های دولتی و خصوصی کشور برگزار کننده و کشور شرکت کننده است . این سرمایه گزاری مشترک آغازی است برای بوجود آوردن واحد های تولیدی کوچک و بزرگ در کشور میزبان که طبیعتاً درآمد ارزی بیشتری را برای خود به ارمغان خواهد آورد . همچنین تشکیل این نمایشگاه ها نوعی رقابت را بین تولید کنندگان بوجود می آورد و آن ها را به ارتقاء سطح تکنولوژی و بالا بردن استاندارد های بین المللی محصولات خود تشویق می کند
فهرست مطالب
مقدمه
سرچشمه وتاریخچه نمایشگاه
انواع نمایشگاه
لزوم،نقش واهداف مراکز بازرگانی ونمایشگاهی
اولین نمایشگاه های تجاری بین المللی امروزین
نمایشگاه های جهانی در قرنی که گذشت
تاریخچه نمایشگاه در ایران
اتحادیه نمایشگاه های جهانی وعضویت ایران در آن
نمایشگاه بین المللی تهران
نمایشگاه بین المللی مشهد
اهداف مشارکت در نمایشگاه ها
اهداف اولیه مشارکت
نمایشگاه های تخصصی عمده:
انواع نمایشگاهها از نظر جغرافیای محل برگزاری:
انواع نمایشگاهها ازنظر مدت زمان برگزاری:
انواع نمایشگاهها از نظر هدف:
انواع نمایشگاهها از نظر تنوع كالا:
آشنایی بیشتر با برخی نمایشگاهها
مهمترین مزایای مشاركت در نمایشگاههای تخصصی؛ به شرح زیر است:
مقایسه نمایشگاههای بینالمللی بازرگانی و نمایشگاهای جهانی:
لزوم ، نقش و اهداف مراکز بازرگانی و نمایشگاهی
اهداف نمایشگاه بین المللی:
اثرات نمایشگاه بین المللی:
اثرات فرهنگی
جنبه آموزشی نمایشگاه ها
موزه ها ، نمایشگاه های دائمی تداوم میراث ها
اثرات هنری
- نقش نمایشگاه ها در پیشرفت هنر معماری
اثرات اقتصادی
اثرات اجتماعی
اولین نمایشگاههای تجاری بین المللی امروزین
نمایشگاه های جهانی در قرنی که گذشت
نمایشگاه بزرگ لندن 1851 (قصر بلورین)
نمایشگاه جهانی آلمان – هانور 2000
از ویژگی های مهم این نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :
تاریخچه نمایشگاه در ایران
اتحادیه نمایشگاه های جهانی و عضویت ایران در آن
نمایشگاه بین المللی تهران
آشنایی با وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
ارزیابی وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران
نمایشگاه بین المللی مشهد
اهداف نمایشگاه:
خدمات و امکانات:
خدمات نمایشگاه:
خدمات فنی
مزیتها:
مطالعات اقلیمی ومحیطی بستر طرح
برنامه ریزی کالبدی
مقدمه
کاربری های موردنیاز
برنامه کالبدی
گروه بندی کاربری ها
مکانیابی کاربری ها در سایت
جزئیات وکلیات در طراحی نمایشگاه
طراحی
ایده اصلی شکل گیری طرح (انگاره طرح )
مفاهیم به کار رفته در پروژه (فرآیند طراحی)
سازه وتکنولوژی (تکنولوژی سازه در خدمت طراحی نمایشگاه)
روند طراحی
منابع