پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه لوور پاریس Le Grand Louvre
نیازهای موزه لوور بسیار زیاد بود. لوور به عنوان مکانی با بهترین مجموعه هنری جهان، در مواقعی که نیاز به بازسازی است، کاملا نادیده گرفته می شود. فضاهای گالری درون موزه از یکدیگر جدا شده اند و به همین دلیل، موزه لوور موزه ای است که بازدیدکنندگان در آن در راهروهایی گم می شوند که از نظر آنها هزارتویی است. در موزه، گالریها بیشتر فضای داخلی را تشکیل میدادند، و متصدیان فضایی برای نگهداری و نگهداری آثار هنری نداشتند. در این میان، بخشهایی برای دفاتر ریشلیو وینگ، وزیر دارایی فرانسه در آن زمان وجود داشت. این دفاتر بخشی از موزه را به روی عموم بسته بودند و حتی در صورت نیاز باز بودند.
من هستم. بازسازی نهایی لوور توسط پی، که در سال 1989 تکمیل شد، شامل طراحی مجدد کور ناپلئون (نامی است که به حیاط اصلی لوور داده شده است). به عنوان راه حلی برای برآورده کردن همه این الزامات، پی به فکر ورودی جدیدی به حیاط بزرگ پوشیده از سنگ ریزه بود که شامل زیرساخت جدیدی برای موزه می شد.
ورودی جدید حجم های دسترسی به مجموعه ها و فضاهای عمومی موزه را در خود جای می دهد. من هستم. به این ترتیب، پی کاهش تراکم بازدیدکنندگان را هدف قرار داد. این فضای ورودی جدید قرار بود فضای لابی مفیدی جدا از گالری های مرکز موزه در اختیار موزه قرار دهد. همچنین یک نقطه کانونی برای بازدیدکنندگان موزه در طول تجربه موزه آنها در لوور ایجاد کرد.
برای ورودی، یک سیستم زیرزمینی جدید که گالریها، انبارها و آزمایشگاههای حفاظتی را در خود جای داده و همچنین اتصالات بین بالهای موزه را فراهم میکند، پی یک جلوه مجسمهسازی شفاف در وسط حیاط را در نظر گرفت. حجم Pei اضافه شده به لوور به عنوان یک هرم بزرگ فولادی و شیشه ای طراحی شده است که بخش های زیر را روشن می کند. هرم شیشه ای که 20.6 متر ارتفاع دارد از 603 لوزی و 70 پنجره مثلثی تشکیل شده است. این هرم اصلی توسط 3 نورگیر مثلثی کوچک احاطه شده بود که نور را به فضاهای زیر حیاط به نام کور ناپلئون می رساند. به گفته پی، این هرم شیشه ای با طراحی رادیکال فضایی نمادین با اهمیت تاریخی و رسمی را در اختیار موزه قرار می دهد. با اضافات و جابجایی ها در لو گراند لوور، مجموعه موزه را قادر ساخت تا گسترش یابد و آثار بیشتری به نمایش گذاشته شود.
به عنوان یک شکل، این شکلی است که بیشترین سازگاری را با معماری لوور دارد... همچنین یکی از اشکال با بالاترین ثبات ساختاری است، بنابراین نفوذپذیری را تضمین می کند. استفاده از شیشه و فولاد نشانه گسست از سنت های معماری گذشته است. اثری از زمان ما.» می گوید I.M. برای طراحی pei. هرم شیشه ای با ظاهری یادبود در مرکز کور ناپلئون، یک نقطه کانونی مرکزی است که به طراحی و مقیاس لوور احترام می گذارد و به آن کمک می کند.
هرم شیشه ای بزرگ موزه لوور به همان نسبت اهرام معروف جیزه طراحی شده است. من هستم. پی با طراحی خود، سبک معماری رنسانس فرانسوی و ساختار مدرن را گرد هم آورد تا به جای تحت الشعاع قرار دادن بافت تاریخی موزه، کنتراست ایجاد کند. دیوارهای شیشه ای منحنی هرم ادای احترام به سقف خانه موزه (همچنین به عنوان سقف فرانسوی شناخته می شود، سقف هایی که با دو شیب متفاوت اعمال می شوند) و شخصیت مات و سنگین نمای لوور با شفافیت اغراق آمیزشان.
طرح Pei، Le Grand Louvre، قابل پیش بینی است که به طور کامل توسط برخی از پاریسی ها پذیرفته نشده است. از این گذشته، موزه لوور حاوی آثار عمیقی از تاریخ و فرهنگ مردم پاریس و حتی جهان است. بیشتر انتقادها به زبان طراحی مربوط می شود تا اضافات وارد شده به موزه.
در ابتدای این فرآیند، بسیاری از مردم فکر می کردند که طراحی پی، که در کنار موزه لوور کاملاً مدرن بود، معماری کلاسیک لوور را که بازتاب دوره رنسانس است، مختل می کرد و این الحاقات مدرن مانند ساخت و سازهای بیگانه در کنار ساختمان به نظر می رسید. واکنش بین المللی به این طرح کاملاً تحقیرآمیز بوده است. این هرم را یک شوخی معماری، چشمها، «حملهای منسوخ به نماد مصری مرگ پاریس» و «نمونهای از حماقت مگالومانیایی تحمیلشده توسط میتران» نامیدهاند. پی همچنین به یک معمار تبدیل شد که در طول 10 سال پروژه در کنار طراحی خود مورد تمسخر قرار گرفت.
فهرست پاورپوینت اول
فهرست مطالب
اشنایی با موزه لوور
پر بازدید ترین موزه هنری در دنیا
معتبرترین آثار موزه
دوران شکوفایی
تغییرات بنیادین در دوران ریاست جهوری میتران
معماران موزه لوور
معمار فاز اول موزه لوور : فیلبرت دولورم Philibert de l’Orme
معماران فاز دوم موزه لوور
معمار دوره اخر موزه لوور : یو مینگ پِی
سبک معماری یو مینگ پِی
الهام از هرم خئوپس
بررسی دقیق هرم ورودی موزه لوور و نحوه تطابق آن با معماری قدیمی موزه
نمای شرقی موزه لوور 1667
ساختمان پاریس دو لوور
فاز نخست عملیات ساخت ساختمان پاریس دو لوور
دور دوم نوسازی ساختمان پاریس دو لوور
طراحی بخشی از پذیرایی جدید و بهبود بخشهایی از موزه لوور فرانسه
تصویر موزه لوور 1981
بخش الحاقی موزه ی لوور
هرم لوور
طرح اولیه آقای مینگ
مشخصات هرم
مقایسه نمای بعضی ساختمان های هرمی یا شبه هرمی
ساختمان هرم
سیستم سازه ای هرم
ورودی موزه ی جدید لوور
استفاده از نور طبیعی
فضای مرکزی زیر هرم شیشه ای
سه هرم کوچک
افسانه ۶۶۶ قطعه
پیچیده ترین هرم درونی
آشنایی با ساختمان لوور
ورودی بال سولی
ورودی بال دنون
بال ریشلیو
پلان ها
پلان طبقه 2-
پلان طبقه1-
پلان طبقه همکف
پلان طبقه اول
پلان طبقه 2
دیاگرام
اثار هنری در طبقۀ زیر زمین
اثار هنری در طبقۀ همکف
اثار هنری در طبقۀ اول
اثارهنری در طبقۀ دوم
تصاویری از بخش های داخلی موزه لوور
ورودی های موزه لوور
ورودی کاروسل Carrousel
ورودی شیرها Porte Des Lions
فرم کلی بنا
خط اسمان
مصالح استفاده شده
نورگیرها
تصاویری از مراحل ساخت
منابع

فهرست پاورپوینت سوم
معرفی
اطلاعات مهم بنا
تاریخچه
نقشه ماهواره ای از موزه
چرا یک بنای جدید؟
شروع پروژه
قسمت های اصلی موزه
باغ های تویلری
هرم لوور
چرا هرم؟
نقشه پلان
راهنمای نقشه
سالن ناپلئون(زیرهرم)
نقشه زیر همکف
همکف
طبقه اول
طبقه دوم

فهرست پاورپوینت چهارم
موزه لوور پاریس
موقعیت موزه لوور پاریس
تصاویر موزه لوور پاریس
تاریخچه
پلان طبقات موزه لوور پاریس
مقاطع طولی وعرضی
بخشهای موزه
قسمت اندرون شرقی موزه لوور.
هرم شیشه ای موزۀ "لوور"
مجموعه سلطنتی لوور
هرم شیشه ای موزۀ "لوور"
مصالح
ورودی
تضاد بین معماری مدرن و کلاسیک
تحصیلات
سبک شخصی
تکنولوژی
نمایشگاه
کتیبه داریوش در موزه لوور فرانسه
معتبرترین آثار موزه
مجموعهها
عکس هایی از داخل موزه
سایت پلان


فهرست پاورپوینت پنجم
آشنايي با محل قرار گيري موزه
فرانسه ، پاريس
معرفي معمار موزه
آشنايي با موزه لوور از گذشته تا شروع تغييرات
بررسي قسمت هاي مختلف موزه
