پاوروینت پیش مطالعات طراحی موزه غذا با رویکرد ارتقا فرهنگی
امروزه در رسانه ها، تبدیل کردن خوردن به یک تفریح، ترویج می شود. در بخش های مختلف برنامه های تلویزیون و سینما، تفریح خانواده ها را با رفتن به رستوران نشان می دهند. گویا خوردن غذا در رستوران یک پدیده ویژه است که به خودی خود جذابیت دارد و نشاط ایجاد می کند (معلمی، 1390).
از آنجایی که مهمترین کارکرد غذا، استفاده از آن در رفع نیازهای زیستی است، اما شیوه رفع این نیاز، بعد فرهنگی به خود میگیرد به نحوی که انتخاب مواد اولیه غذا، شیوه پخت، شیوه خوردن، ذائقه و بسیاری موارد دیگر برگرفته از فرهنگ است. از طرفی دیگر، شرایط محیطی و طبیعت هر منطقهای، مواد غذایی مشخصی را به رژیم غذایی مردم تحمیل میکند(صادقی و هاشمی، 1386).
در این میان، علاوه بر مراکز غذا خوری با سبک ایرانی، مراکز متعددی در سطح شهر دایر گشتند که بعضا همراه با اسم خود، که نمایانگر غذاهای یکی از کشورهای صاحب سبک در زمینه پخت و پز می باشد، به صورت جداگانه خدمات خود را ارائه می دهند و هر کدام تنها در راستای تهیه غذا به مشتریان خود انجام وظیفه می کنند.
فهرست مطالب
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت انجام تحقيق و جنبه های نوآوری آن
اهداف برجسته تحقیق و نام بهره وران
اهداف برجسته تحقیق
بهره وران
پرسش ها و فرضیه های تحقیق
پرسش ها
فرضیه ها
مرور ادبيات و سوابق مربوطه
بررسی نمونه ی موردی داخلی رستوران
بررسی نمونه ی موردی خارجی رستوران
رستوران نوما 11
نوع تحقیق بر اساس هدف، کاربردی می باشد
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
منابع