پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه لوور فرانسه و هرم شیشهای
موزه لوور در سال 1190 به دستور شاه فیلیپ دوم آگوستوس به عنوان قلعه ای در حومه غربی شهر تأسیس شد. در ابتدا به عنوان زندان و مکانی برای نگهداری گنجینه ها و آرشیوهای سلطنتی استفاده می شد. از سال 1360 به عنوان یک شاه نشین تبدیل شده است که در ابتدا ظاهر یک قلعه مستحکم را داشته است. در قرون 16 تا 17، در زمان پادشاهان فرانسیس اول، هنری دوم، چارلز نهم، هنری چهارم، لویی سیزدهم و لویی چهاردهم، به لطف تلاش معماران پیر لسکو (با همکاری مجسمهساز ژان گوژون)، لمرسیه، لوئید لوروپال و لوئیس لوورا، دیگران را تبدیل به مجسمهسازی کرد d ویژگی های معماری رنسانس (حیاط مربع - Cour Carée) و کلاسیک (کلوناد شرقی). گالری بزرگ که در امتداد رود سن قرار داشت، لوور را به کاخ تویلری که در سال 1564 تأسیس شد، متصل می کرد. با این حال، در سال 1682، لویی چهاردهم اقامتگاه سلطنتی را به ورسای منتقل کرد و موزه لوور به تدریج از بین رفت (فقط ناپلئون اول دوباره ساخت موزه لوور را آغاز کرد).
در سال 1717، زمانی که پیتر اول از پاریس بازدید کرد، هنوز آپارتمان های مسکونی در لوور وجود داشت که برخی از آنها به تزار روسیه و همراهانش پیشنهاد می شد. کتابخانه سلطنتی و بخشی از مجموعه نقاشی های سلطنتی همچنان در کاخ وجود داشت. در همان زمان، مؤسسات متعددی در اینجا مستقر بودند: آکادمی سلطنتی علوم، آکادمی فرانسه (مشغول به مطالعه زبان فرانسه و انتشار فرهنگ لغت)، آکادمی سلطنتی نقاشی و معماری، آکادمی سلطنتی کتیبه ها و مدال ها، و چاپخانه سلطنتی. طبقه پایین گالری بزرگ لوور توسط ضرابخانه و همچنین کارگاه های مجسمه سازان، هنرمندان و صنعتگران اشغال شده بود. این کاخ همچنین دارای آپارتمان هایی برای درباریان، کشیشان، هنرمندان و صنعتگران پادشاه بود که با خانواده ها و خادمان خود، جمعیت متفرقه اقامتگاه سلطنتی سابق را تشکیل می دادند.
در آن زمان بال شمالی لوور (آیل ریشلیو و غیره) وجود نداشت و ساختمان های قرون وسطایی از شرق و شمال به کاخ نزدیک می شدند و به معنای واقعی کلمه آن را در بر می گرفتند. فقط در مقابل نمای غربی «لوور قدیمی» میدان کوچک لوور وجود داشت. در داخل حیاط میدان «کانکسهایی» بود که صنعتگران و هنرمندان در آن زندگی میکردند. قسمتی از کاخ که ضلع شمالی حیاط میدان را تشکیل میداد بدون سقف بود. ستون شرقی نیز تکمیل نشد.
حدود ساعت 9 شب روز 26.4/7.5.1717، پیتر اول که روز قبل وارد پاریس شده بود، با همراهان خود به موزه لوور رسید، جایی که آپارتمان های دولتی (زیر گالری آپولو) که قبلاً متعلق به ملکه مادر بود، برای او آماده شده بود. به او "ثروتمندترین و زیباترین تخت جهان" را پیشنهاد کردند که مادام دو مینتنون زمانی برای "پادشاه خورشید" سفارش داده بود. در یکی از تالارها دو میز چیده شده بود که هرکدام 60 جلد داشتند. تجمل بودن محیط و تعداد زیاد شمع های سوخته در چلچراغ ها و سنگیندول ها به معنای واقعی کلمه تزار را کور کرد، اما تاثیری را که طرف میزبان امیدوار بود در او ایجاد نکرد. پیتر به اطراف اتاق های مجلل نگاه کرد و فقط کمی از غذاهای سلطنتی را چشید: او یک تکه نان و شلغم خواست، پنج یا شش نوع شراب امتحان کرد و دو لیوان آبجو نوشید، اما نمی خواست در موزه لوور مستقر شود، که "به دلیل عظمت آن را دوست نداشت."
فهرست مطالب
مقدمه
معمار پروژه موزه لوور فرانسه
مشخصات کلي موزه لوور فرانسه
طرح معماري موزه لوور فرانسه
کانسپت طراحي موزه لوور فرانسه
فضاهاي موزه لوور فرانسه
سازه ومتريال موزه لوور فرانسه
تصاويرفضاهاي داخلي موزه لوور فرانسه
تصاويرنماهاي بيروني موزه لوور فرانسه
اسکیس طراحی موزه لوور فرانسه
دیاگرام موزه لوور فرانسه
سايت پلان موزه لوور فرانسه
پلانهاي معماري موزه لوور فرانسه
مقاطع معماري موزه لوور فرانسه
نماي معماري موزه لوور فرانسه
منابع