خانه
پاورپوینت بررسی نگرش تاریخی تکاملی معماری و گونه شناسي درعرصه معماري بخشی از مطلب بررسی تاریخی با استفاده از اسناد و مدارک بسیاری انجام می شود که بهترین آن ها برای یک مورخ خود بنا است و در این راه قضاوت ها باید بی طرفانه بوده و از اعنال سلیقه پرهیز شود.در بسیاری موارد نیز دستیابی به تاریخ بوسیله خود اثر روی نمی دهد و باستان شناسی و منابع نوشتاری هستند که به تاریخ گذاری کمک می رسانند. دست یابی به مدارک و مستندات تاریخی برای باز سازی بخش هایی از تاریخ معماری ایران کاری دشوار و برای بناهایی که در زمان ما فاصله بیشتری دارند.دشوار تر است.برخی از آثار پیش از اسلام با دو تا سه قرن اختلاف زمانی تاریخ گذاری شده اند.برای نمونه تاریخ ساخت ایوان مدائن به دو پادشاه ساسانی شاپور و خسرو انوشیروان نسبت داده می شود و یا تاریخ ساخت کاخ سروستان قرن پنجم یا ششم میلادی برشمرده شده است مدرسه موراتوری در دهه هاي اخير نياز به پژوهشهاي ميانرشتهاي در موضوع آموزش معماري، بيش از پيش آشكار شده است. در اين ميان،طراحان، براي حل مسائل معماري از تفسيرهاي عيني و ذهني كمك گرفتهاند؛ لذا شناخت ضمير خودآگاه و ناخودآگاه معمار و مخاطبان،مؤلفه مهمي جهت خواندن معماري شده است. يكي از شيوههاي مطرح آموزشي در ايتاليا، شيوه مدرسه معماري موراتوري است كه برمبناي گونه شناسي تاريخي- تكاملي و با هدف بازسازي زنجيره تاريخي شيء، كه در واقع بخشي از ضمير ناخوشدآگاه معمار بوده، شكلگرفته است. از مزاياي اين شيوه، فرآيند مشخص پژوهش، آموزش و طراحي جهت رسيدن به الگوهاي پايه در مقياس منطقه، شهر، بافت و.... فهرست: 1-نگرش تاریخی تکاملی 2-تاریخ و معماری 3-مدرسه موراتوری 4-روش پژوهش 5- ريشه هاي بحران معماري در حوزههاي آموزشي، پژوهشي و راه حل ها 6-جدول تکامل گونه 7-نقد و بررسی مدرسه موراتی 8-ذهن و عين و بروز ارزشهاي گونه شناسي در مدرسه موراتی 9-کونه شناسی در معماری