خانه
پاورپوینت بررسی فضا و تاثیرات آن در معماری تجربه فضا یک عمل ظریف بدن و ذهن انسان است. ما از چشمان خود برای بررسی بصری یک فضا استفاده می کنیم و در هر ثانیه هزاران محاسبه ناخودآگاه انجام می دهیم. راه یابی، جهت گیری، جهت و غیره همه از سرنخ های بصری ناشی می شوند. عدسی چشم ما با فاصله کانونی 22 میلی متری به ما امکان می دهد فضای پرسپکتیو را به روشی ثابت و خوانا تجربه کنیم. گردن و چشمان ما حرکت می کنند و یک گنبد کروی از اطلاعات را در هر نقطه ای که ما را احاطه کرده است تکمیل می کنند. اما، هنگامی که یک تغییر جزئی در این فرمول ایجاد می شود، ما شروع به این سؤال می کنیم که دقیقاً فضا چیست. برای من، این تغییر جزئی در تجربه فضا، عکاسی بود. برای چند سال از یک لنز زاویه باز قابل تنظیم استفاده میکردم و از توانایی گرفتن حداکثر فضای ممکن قدردانی میکردم. این به من اجازه داد فضا را تحریف کنم و آن را به گونه ای تجربه کنم که قبلاً هرگز نداشتم. اما این تحریف یک دروغ تجربی بود. با انتقال به یک لنز 22 میلیمتری ثابت، متوجه شدم که ترکیب و اثرات فضایی گونهشناسیهای فضایی دیفرانسیل بسیار مهمتر از توانایی تحریف فضا است. احساس کردم باید این را به معماری خود بازگردانم. با اینکه سال هاست مشغول طراحی اشیاء معماری هستم، اما تا زمانی که این مشاهدات و نتیجه گیری ها را انجام ندادم، می توانم بگویم طراحی فضاها را شروع کردم. این سرعتها عمدتاً محصول جانبی مجموعهای از تصمیمهای طراحی به خطر افتاده بودند، و فضاهایی را ایجاد میکردند که اغلب بهجای اینکه محرک طراحی باشند، مانند باقی ماندهها به نظر میرسید. وقتی در نظر می گیریم که چگونه هر فضای متفاوت را در مراحل اولیه طراحی تجربه می کنیم. من متوجه می شوم که می توانم فضاهایی را طراحی کنم که خالص تر، صمیمی تر و از نظر فضایی قدرتمندتر باشند. تقدم فضا فضا بدیهی است، اما آن گونه که ما آن را درک می کنیم اینطور نیست. مغز ما مکانیزمی ساخته است که به ورودی های بصری اجازه می دهد تا ثبت و پردازش شوند و اطلاعات را تقریباً به طور همزمان خروجی می دهد و سپس بر اساس آن عمل می کنیم. پردازش اطلاعات بصری گاهی اوقات باعث ایجاد خلأهای شناختی می شود. این حفره ها به عنوان توهمات نوری شناخته می شوند. فهرست مطالب فضا فضاي داخلي حد فاصل فضاي داخلي و خارجي فضاي خارجي براي روشن شدن اين مساله به بيان چند نمونه اکتفا می کنیم جمع بندي كل و جزء خصوصي عمومي ايستايي و پويايي فضا كمپوزيسيون مقياس و تناسبات محصور كردن فضا فضاهاي متباين رنگ نقاط عطف نتيجه گيري مباني نظري طراحي تشخيص فرم منابع