خانه
پاورپوینت بررسی خلاقیت در معماری
اگر خلاقیت معماری حرفه ای را تجزیه و تحلیل کنیم، و به عنوان تجلی آن - خلاقیت دانش آموز، مشاهده فرآیند آموزشی خلاق، شناسایی الگوها و ویژگی های اصلی تفکر خلاق دانشجویان معماری، مدل سازی عمل خلاق، اقدامات جدید، ارتباطات را ممکن می سازد. و روابط و توسعه روشی برای سازماندهی فرآیند خلاق. طبیعتاً در شرایط مرحله مقدماتی دانش آموزان اطلاعات اولیه یکسانی را دریافت می کنند ، اما همان محل پس از پردازش تنظیمات هدف متفاوتی را برای جستجوی خلاقانه ارائه می دهد. توضیح این امر را باید در وضعیت عاطفی متفاوت، تجربه عملی متفاوت، توانایی حافظه انتخابی هر دانش آموز و توانایی های شخصی وی دانست. تقریباً همان اطلاعاتی که دانشآموز از بیرون دریافت میکند، با جریانهای داخلی متفاوتی در تعامل است و پس از پردازش، نتایج متفاوتی میدهد . مشاهده یادگیری، مورخ برجسته و نظریه پرداز معماری A.V. Ikonnikov، به ما اجازه می دهد تا این واقعیت را ثبت کنیم که در فرآیند مدل سازی طراحی، یک دانشجوی معمار مطابق با هدف، قادر است مدل مورد نیاز خود را بر اساس تجربه، شهود و استفاده از اطلاعات به دست آمده در فرآیند طراحی تغییر دهد. تبدیل یک کار طراحی زنجیره ای از مراحل است که آغاز آن جمع آوری داده ها و توسعه تنظیم هدف اولیه است. بر اساس یک نگرش خلاق کلی، نگرش های خاصی شکل می گیرد که جهت جستجوی بیشتر را تعیین می کند: مرحله تفکر (کار فکری روی بسیاری از ایده های جایگزین)، ارزیابی گزینه ها و توسعه ایده انتخاب شده. وظیفه معلم ترویج تحقق یک نگرش خلاق به منظور افزایش تفکر مولد دانش آموز است. روش شناسی که بر اساس آن آموزش طراحی معماری، رشته اصلی در آموزش یک دانشجوی معماری در یک دانشگاه هنر یا فنی استوار است، باید بر اساس تجزیه و تحلیل فعالیت های حرفه ای معماری و تکنیک ها و روش های موثر فعالیت خلاق باشد. یکی از این روش های ضروری فعالیت خلاق، تخیل معمار است (تخیل توانایی آگاهی برای ایجاد تصاویر، ایده ها، ایده ها و دستکاری آنها است)، با هدف ایجاد ساختارهای جدید و تجسم آنها در تصاویر. این فرآیند شامل انتقاد معمار از نتایج میانی فعالیت های خود می شود. رویکرد اکتشافی، به گفته معمار B.G. برخین، به شما امکان می دهد بدون برشمردن گزینه های راه حل، به یک راه حل قابل قبول برای مشکل به طور کلی برسید. به همین دلیل، انتخاب یکی از ویژگی های تعیین کننده، پردازش مؤثر اطلاعات اولیه را تضمین می کند. کنترل بیرونی فرآیندهای اکتشافی (از طرف معلم) می تواند هم در سطح یک نگرش خلاق کلی و هم در سطح تجلی فعالیت، دانش و مهارت ها انجام شود . روش های مدیریت عبارتند از: در سطح دانش - معرفی اطلاعات علمی و فنی. در سطح مهارت - نمایش فعالیت های عملی؛ در سطح ایده ها - آشنایی با نمونه هایی از خلاقیت (آنالوگ)، رویکردهای خلاقانه.و.......