خانه
پاورپوینت بررسی نسبیت فلسفی و التقاط گرایی صنعتی سیر اندیشه در معماری افرادی که این اصول عینی (اهداف) را تثبیت کرده بودند با روندی طبیعی به سمت کلاسیسم برگشتند . این افراد به اصول باروک و رکوکو اخیر اعتقادی نداشتند و فکر می کردند که می توانند دوباره با برگشتن به اصول و منابع اولیه، شخصیت های اولیه خود را باز یابند.بدین ترتیب ، دقیقاً ، ساختمان های کلاسیک گذشته هدف قرار می گرفتند.هم اکنون با توجه به شناسایی سبکهای متفاوت در فرهنگ های متفاوت این پرسش پیش می آید که آنها چه سبک کلاسیسیمی را بایستی احیاء می کردند؟ آخرین معماران کلاسیک قرن شامل کرل فردریچ ، ویلیام ویلکنز (1839-1778) و الکساندر تامسون (75-1817) با فرم های معمارانه یونان باستان مقاومت می کردند و این در حالی بود که همزمان مردم به "چارلز باری" (1860-1795) که به سمت فرم های رنسانس ایتالیا گرایش داشت علاقه داشتند . از نیمه های قرن به بعد معمارانی همچون "گارنیر " ،"سر ریجنالد " و "دنیل برنهام " دوباره سبک کلاسیسم باروک را احیاءو جستجو کردند. آنها به روش های کلاسیک برای اجزاء خارجی بنا ، فقط برای آنکه خودشان را در سبک های گذشته بیابند، گرایش پیدا کردند. پرفسور معمار" جین نیکلاس لوییس دیوراند" (1834-1760) از دانشگاه پلی تکنیک پاریس ، راه حل موثری برای خروج از این وضعیت بحران پیشنهاد کرد . وی گفت به جای آنکه به کلاسیسم به عنوان عناصر سبکی (مانند سبکهای پنج گانه کلاسیک )و یا به عنوان سبک های مختلط که نشانگری از زبان مخصوص آن سبکند بنگریم ، بایستی دقیقا به آن به عنوان ایده هایی که در پشت تمام سبک های مطلوب قرار گرفته اند توجه کنیم .هم چنین وی در متن کتابهایش ، خلاصه ای از درسهای اطلاعات معماری مدرسه سلطنتی پلی تکنیک(05_1802)و به دنبال آن خلاصه رشته و....