پاورپوینت بررسی کلیم یا ادعا در قراردادهای عمرانی
تعهد آنها به حل و فصل حقوق مطالبات مناسب به روشی کارآمد و حرفه ای.
سرمایه گذاری در بررسی های مقدماتی، به ویژه بررسی های زمینی و بررسی های توپوگرافی، می تواند به کاهش احتمال ادعا کمک کند. یک گزارش دفتر توسعه اقتصادی ملی (NEDO) در مورد 5000 ساختمان صنعتی، 8000 ساختمان تجاری و 200 جاده و پل نشان داد که بیش از 60 درصد از مطالبات ناشی از تأخیر به دلیل مشکلات زمین است.
مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام داده های ژئوتکنیکی در دسترس همه طرفین در فرآیند مناقصه قرار می گیرد.
انتخاب مناسب ترین روش تدارکات در رابطه با تخصیص ریسک و شرایط مناسب قرارداد مهم است. این شامل تصمیم گیری است که کدام عناصر یک پروژه باید توسط پیمانکار یا پیمانکاران فرعی طراحی شود.
از ایجاد پیش نویس تغییرات در اشکال استاندارد قرارداد که در عین تلاش برای تخصیص مجدد ریسک، می تواند منجر به ابهام و عدم اطمینان شود، خودداری کنید. توازن قضاوت حاشیه ای به نفع طرفی خواهد بود که دستی در تهیه پیش نویس قرارداد نداشته است. قاعده «contra proferentum» ممکن است در برابر تفسیر ابهامات اعمال شود.
معمولاً هر چه زودتر یک اختلاف حل شود، حل و فصل ارزانتر است. علاوه بر این، مزایای قابل توجهی برای کاهش دوره تضاد بین طرفین قرارداد وجود دارد.
فهرست مطالب
مقدمه
تعاریف
آیین نامه ها و مقررات
کاربرد ادعا
تعریف ادعا
مدیریت ادعا ، مدیریت ادعا از دیدگاه PMBOK
انواع قرارداد از نظر ارکان پروژه
طبقه بندی ادعا
فرآیند های مدیریت ادعا
اقدامات در طول فرآیندهای مدیریت ادعا
مراحل طرح ادعا
دلایل ادعا در قراردادهای ساختمانی
(تاخییرات ، تغییرات ، اشتباهات در اسناد مناقصه و قرارداد ، آیتم های فهرست بها ، نقص در نقشه ها ، برآورد اولیه ، تقاضای افزایش مبلغ قرارداد به دلیل سختی کار ، مقادیر تأیید شده صورت وضعیت با کارکرد انجام شده ، پرداخت خسارت به دلیل تعلیق پروژه ، دوباره کاری ناشی از ضعف در اجرا ، ایجاد خسارت به مستحدثات و تأسیسات ، واگذاری پیمان به شخص ثالث ، مشخص نبودن دقیق نوع و جنس مصالح ، مشکلات مربوط به تفسیر مواد)
فرآیند مدیریت دعاوی (بررسی مدارک و شناخت ، تدوین اضافه کاری ها و تاخیرات و ادعاها ، جمع آوری موارد اضافه کاری و ادعاها ، تدوین و توجیه لازم گزارش تاخیرات ، طرح ادعاهای مالی)
منابع