پاورپوینت زندگینامه سید های میرمیران
فهرست مطالب
شرح حالی برزندگی مرحوم میرمیران
تقسیم بندی کارهای مرحوم میرمیرا ن
تاثیرشکل در کارهای مرحوم میرمیران
معرفی آثارنمونه مرحوم میرمیران
مجتمع ورزشی رفسنجان
کتابخانه ملی ایران
کانون وکلای دادگستری
پنداری چند از هادی میرمیران
افتخارات هادی میرمیران
منابع و ماخذ
بخشی از مطالب:
و در سال ۱۳۴۷ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. فعالیت حرفهای این هنرمند معمار تقریباً به سه دوره مساوی تقسیم می شود:
در فاصله ۱۳۴۷- ۱۳۵۷ او در شرکت ملی ذوب آهن ایران، در اصفهان سرپرست کارگاه معماری واحد طراحی و شهرسازی بوده و مسئولیت تهیه و اجرای طرح های متعددی را در زمینه مجموعه های مسکونی، بناهای عمومی و طرح های شهری در شهرهای جدید الاحداث پولادشهر، زیرآب و زرندنو به عهده داشته است.
از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ ضمن ادامه فعالیت در ذوب آهن، با شرکت خانهسازی ایران و اداره کل مسکن و شهرسازی اصفهان همکاری کرده است.
مهندس سید هادی میرمیران (۲۳ اسفند ۱۳۲۳، قزوین – ۲۹ فروردین ۱۳۸۵ برلین) استاد دانشگاه و معمار ایرانی بود.
او چهار دهه فعالیت حرفهای کرد. از میان آثار وی میتوان به طراحی شهر جدید بهارستان در اصفهان، ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز، ساختمان کنسولگری ایران در فرانکفورت، ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران، ساختمان مجموعه ورزشی رفسنجان، طرح ساختمان کتابخانه ملی ایران (اجرا نشده)، طرح ساختمان فرهنگستانهای جمهوری اسلامی ایران (اجرا نشده) و طرح ساختمان موزه ملی آب (اجرا نشده) اشاره کرد. از مهمترین ویژگیهای او حفظ پیوستار و روح معماری کهن ایران با روشهای نوین طراحی بود.
سید هادی میرمیران در ۲۳ اسفند ۱۳۲۳ در شهر قزوین به دنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته مهندسی معماری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به انجام رساند و با ارزشیابی عالی فارغالتحصیل شد. از سال ۱۳۴۳ تا سال ۱۳۵۷ در دفتر فنی شرکت ملی فولاد ایران مشغول به کار گردید. پس از انقلاب از سال ۱۳۵۸ با عنوان مدیر طراحی در شرکت خانهسازی ایران (اصفهان) به طراحی پروژههای شهرسازی پرداخت. در سال ۱۳۶۴ به همراه گروهی از همکارانش شرکت مهندسان مشاور نقش جهان-پارس را تاسیس نمود و تا واپسین روزهای حیات در این شرکت مشغول به کار بود. پاورپوینت زندگینامه سید های میرمیران
وی در شامگاه ۲۹ فروردین ۱۳۸۵ پس از یک دوره ده ساله نبرد با بیماری سرطان، درگذشت.
آثار معماری میر میران را میتوان در سه گرایش شکلی دسته بندی کرد:
۱. استفاده از دیاگرام فرم، آثار معماری میر میران در پروژههای ابتدای دههٔ هفتاد خورشیدی، از این روش در طراحی کارهای معماری خود استفاده کرده است. در این روش، او با انتخاب دیاگرام فرم یک اثر معماری، طراحی را آغاز کرده _ یا به تعبیر بهرام شیردل، معماری را از معماری شروع میکند_ و در روند طراحی، گاهی پروژه تا آخر تحت تأثیر همان دیاگرام اولیه باقیمانده و گاهی دچار تغییرات شگرفی شده است مانند پروژه یکتابخانهٔ ملی ایران(۱۳۷۳).
۲. استفاده از دیاگرام فرم اثار هنری و طبیعت، در این مرحله میر میران با استفاده از فرمهای موجود در طبیعت یا آثار هنری موجود شروع به طراحی کرده اما، در روند طراحی، کاملاً از آنها فاصله گرفته و به پروژهای با دیاگرام متفاوت دست مییابد. او در پروژه یموزهٔ ملی آب ایران(۱۳۷۴) از خواص شکلی دو عنصر آب و خاک استفاده میکند و در پروژهٔ بانک توسعه صادرات ایران (۱۳۷۶) از فرم مکعبی شکل استفاده کرده که شکافی در آن قرار دارد و یاد آور فرم گاو صندوقی است که درش اندکی باز مانده است.
۳. استفاده از دیاگرام دو فرم و فضای بینابین این دیاگرام را میتوان در آثار گذشتهٔ میرمیران هم مشاهده کرد، اما در چند پروژهٔ متأخر نقش اساسی را در ساماندهی پروژهها به عهده میگیرد. خصوصیت اصلی این فضای بینابین ترکیب شدن با فضاهای عمومی و شهری است. مانندپروژهٔ کانون وکلای دادگستری تهران(۱۳۸۰_۱۳۷۴)از جمله آثاری است که در آن از دیاگرام دو فرم و فضای بینابین استفاده شده است. پاورپوینت زندگینامه سید های میرمیران