پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار معماری رنزوپیانو
تلاش برای يافتن مفاهيم جديد ، همواره مهم ترين عامل تأثير گذار درتعالی و تکامل هنر و تمدن بشر بوده ومعماری نيز، به مثابه مهم ترين تجلی هنروتمدن بشری ، از اين قاعده مستثنی نبوده است . درميان معماران ، فراوان اند کسانی که عمرحرفه ای شان را در تلاش برای رسيدن به افق های جديد سپری کرده اند وهمين افرادند که نقاط عطف سرنوشت معماری جهان را رقم زده اند .
تلاش برای رسيدن به مفاهيم فضايی جديد ، جستجوی اصول سازه ای و روش های اجرايی نو ، حداکثر استفاده از توانمندی مصالح ، توجه به محيط زيست و نياز های در حال تغطير انسان معاصر ، اهميت دادن به مفهوم احساس فضايی در معماری و ... همه ويژ گی هايی هستند که در آثار معماری پيانو تحقق يافته است
در سال ۱۹۷۱، دو معمار جوان ایتالیایی تبار به نامهای ریچارد راجرز ساکن انگلستان و رنزوپیانو ساکن ایتالیا ، در مسابقه طرح ساختمان مرکز ژورژپومپیدو در پاریس در بین ۶۸۱ شرکت کننده برنده اعلام شدند . نمای این ساختمان را مجموعه ای از دودکشها ، آبگردانها ، لولههای تأسیساتی و ستونها، تیرها، بادبندها، راه پلهها و مسیرهای رفت و آمد تشکیل میداد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نامهای ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید ، در معماری مطرح شد.
. پيانو در مقام معمار ( های – تک) شروع به کار کرد و بعد ها به عنوان معمار ارگانيک شناخته شد و در نهايت به عنوان يک معمار مبتکر و خلاق در فنون و روش های ساختمان سازی به شهرت رسيد و هنوز هم بهترين نشان و افتخار کار های او ، تلاش و تحقيق مداوم برای يافتن افق های جديد معماری است .
رنزو پيانو که اکنون معماری است ، شهرت جهانی اش را ابتدا پس از طراحی مرکز فرهنگی ژورژپومپيدو در پاريس به دست آورد ، از آ ثاری است که تلاش برای نو آوری و رسيدن به مفاهيم و تعاريف جديد در چارچوب اصول شناخته شدۀ معماری را به وضوح می توان در آن مشاهده کرد .
در پروژه های پيانو، فضا بدون هيچ مانعی ازميان پوسته های سبک و شفاف به محيط اطراف جريان می يابد و همين پوسته علاوه بر باز کردن حصارهای بين فضای داخل و خارج ، محيط و منظر اطراف ساختمان را که بخش مهمی از هر پروژه است ، احاطه و محصور می کند . تمام نقشه ها ، ترسيمات و بر ش هايی که در طراحی هر پروژه تهيه شده ، در مقياس وسيع تر ، محيط شهری و طبيعی اطراف پروژه را نيز در بر می گيرند تا روابط وارتباطات بين پروژه وساختارکالبدی آن درمحيط پيرامون را بررسی و تقويت کنند .
در اين فرايند ، برخی عناصر مثل آب ، نور طبيعی ، هوا ، صدا و پوشش گياهی به شيوهای منحصر به فرد با معماری به تعامل می رسند .
در پروزه های اين معمار،آب هميشه عنصری ثابت است اما بسته به عوامل متعدد تغيير می کند . آب که در برخی پروژه ها تضاد را بر جسته میکند ودربرخی ديگر با محيط و فضا تلفيق می شود .
اين موضوع در پروژۀ پوتسدامرپلاتز ، پروژ ه های شهر جنوا و در مقياس وسيع تر در موزه ی آمستردام – که بين آسمان و در يا معلق است – به خوبی تحقق يافته است .
و....