پاورپوینت پیتر واکر معمار منظر
منظره چیست؟ آیا منظره فقط شامل موادی است که فکر می کنیم می شناسیم؟ بنابراین، معماری منظر چیست؟ تفاوت های درک معماری منظر در جهان با معماری منظر در کشور ما چیست؟ هنگام طراحی فضاهایمان، اولویت ما منطقه معماری ما است یا مناطق منظر ما؟ یا باید آنها را به عنوان یک کل در نظر بگیریم؟
گیاهان در هر مرحله از زندگی ما هستند و باید باشند. در جهان ما بیش از هزار گونه گیاهی وجود دارد. بنابراین، چقدر می توانیم از آنها در فضاهایی که طراحی می کنیم استفاده کنیم یا چقدر از ویژگی های آنها اطلاع داریم
معماری منظر شامل بسیاری از مصالح طبیعی و مصنوعی است. ما باید در فضاهایی که طراحی می کنیم متریال مناسب با مفهوم خود را انتخاب کنیم. آیا استفاده از مواد مصنوعی در فضایی که در دل طبیعت طراحی خواهد شد درست است؟ یا درست است که فضای خود را با مواد طبیعی در یک منطقه مصنوعی طراحی کنیم؟
پیتر واکر علیرغم سن بالای خود، همچنان به کار خود ادامه می دهد و یک معمار منظر است که شایسته دریافت جوایز محلی و بین المللی بسیاری است. او طرز تفکر مینیمالیستی خود را با سخنانش آشکار می کند: «ما با دخالت کمتر کاری را سه یا چهار بار کار می کنیم.
پس از حملات 11 سپتامبر 2001 در آمریکا، تصمیم به ساخت بنای یادبود در منطقه تخریب شده گرفته شد و پیتر واکر به عنوان معمار منظر این منطقه وارد عمل شد.
«این مکان هیچ و چیزی نیست. من به ویژگی های هنری و معماری آن اهمیت زیادی می دهم. نکته مهم در اینجا بزرگداشت، ترس و استفاده فعال مردم است. پرسیدن این سوال ضروری است. این مکان تا کی به عنوان یک بنای تاریخی باقی خواهد ماند؟ و من به خودم می گویم تا زمانی که مردم جمع شوند و بچه ها بزرگ شوند و بیایند.»
در منطقه ما، دقیقاً در جایی که برج های دوقلو قرار دارند، دو فضای زمینی متفاوت ایجاد شد و آثار سازه هنوز حفظ شده است... با استفاده از عنصر آب در فضای زمین، هم درک بصری برای مردم ایجاد می شود و هم سعی می شود اثر رویداد درک شود. نام افراد متوفی در اطراف شکاف نوشته شده و با نورپردازی شبانه قوه ادراک آن تقویت می شود. ویرانه های بنا در موزه در قسمت میانی به نمایش گذاشته شده است. این منطقه به جای اینکه صرفاً یک بنای تاریخی باشد، با ایجاد مسیرهای پیاده روی و جنگل کاری طبیعی در اطراف آن، درک یک میدان را نیز ایجاد می کند. معمار ما باید درختان را برای کوتاه کردن درختان انتخاب کرده باشد تا از آسمان خراش های اطراف آن منطقه به وضوح قابل درک باشد.
آیا فضاهایی را که طراحی می کنیم فقط فضاهای مثبت در نظر می گیریم؟ فضاهای منفی چه کمکی می توانند در طراحی ما داشته باشند؟ آیا یک بنای تاریخی باید فقط ویژگی های ایستا داشته باشد یا چه ویژگی های جنبشی را می توان اضافه کرد؟
بعد منطقه تعامل اجتماعی یک پروژه فرودگاهی است: فرودگاه جواهر سنگاپور. آیا منطقه منظر فقط در اطراف سازه شکل می گیرد، با چه عناصر دیگری از سازه می توان آن را ادغام کرد؟
فرودگاه ها مکان هایی هستند که درک ورود را به کشورها منتقل می کنند. باید آثاری از فرهنگ، پوشش گیاهی و طبیعت خود داشته باشد. اگرچه این منطقه یک پروژه اتوپیایی به نظر می رسد، اما در حال حاضر در حال ساخت است. مراکز خرید ساختمان به گونه ای طراحی شده اند که در اطراف ساختمان قرار گیرند و باغ گیاه شناسی و بزرگترین آبشار مصنوعی جهان در قسمت میانی طراحی شده اند. بسیاری از گونه های گیاهی محلی سنگاپور در ساختمان مورد استفاده قرار گرفتند و با بسیاری از گونه های پروانه سنگاپور ادغام شدند.