پاورپوینت بررسی معماری دیکانستراکشن
معماری مانند همه هنرها همواره در جستجوی «ناشناخته» و «نو» بوده است. اندیشه آوانگارد که تولید آثار خود را در ربع اول قرن بیستم آغاز کرد و با جنبش های هنری نوآورانه ای مانند کوبیسم، دادائیسم، نئوپلاستیسیسم، سوپرماریسم، فوتوریسم، سوررئالیسم، اکسپرسیونیسم، ساخت گرایی که در جست و جوی ناشناخته ها بودند، آثار خود را به عنوان هنرمندانی که می توانند به دنبال آن باشند، نشان داد واقعیت".
توانست. در واقع، این دوره یکی از نقاط عطف حیاتی در تاریخ جهان است، زیرا همه الگوهای شناخته شده، چه در معماری و چه در زمینه های دیگر خلاقیت، از بین رفتند و شروع به بازسازی کردند. در این دوره، اندیشه آوانگاردی که معماری را از درک کلاسیکی که قرنها ادامه داشت، دور کرده بود، بیتردید در شکلگیری معماری مدرن جایگاه بزرگی داشت و با بحثهای مدرنیسم و پستمدرنیسم در دهههای 1960 و 1980 دوباره زیر سؤال رفت. با این حال، همانطور که می دانیم، معماری مدرن، که تحت رهبری معمارانی مانند لوکوربوزیه (1887-1965)، لودویگ میس ون در روهه (1886-1969) و فرانک لوید رایت (1867-1959) در سراسر جهان کاربرد پیدا کرد، به دلیل "آوانگارد بودن به معنای معمولی" فاصله گرفته بود چهره مكتوب جهان در حال جهاني شدن و سرمايه و توده هاي تحت امر آن: «افراط تجربي خود را رها كرده بود. (…) به دور از آثار بزرگ گروپیوس، میس و لوکوربوزیه، «شکلهای معمولی و شبه مدرنی است که بر ذائقه خردهبورژوایی تکیه دارند» (4).
و.....