پاورپوینت کامل و جامع بررسی هنر در تمدن اسلامی
برای درک کامل منظور از هنر اسلامی، باید بین دو برداشت اصلی از این هنر تفاوت قائل شویم. اولی آن چیزی است که توسط دانشگاهیان معاصر غرب برگزار می شود و دومی اینکه مسلمانان امروزی چگونه به هنر خود نگاه می کنند.
خاورشناس یا دانشگاهی مدرن معمولاً هنرهای اسلام را در قلمرو باستان شناسی یا تاریخ قرار می دهد - زیبا اما در نهایت برای ما امروز غیرقابل دسترس است. هر تلاشی برای یافتن وسیلهای برای بیان معاصر با شک و تردید به عنوان مشتق و غیراصیل برچسبگذاری میشود.
با این حال، اگر کسی این هنر را از درون درک کند، متوجه می شود که برچسب "مشتق" را نباید منفی تلقی کرد، زیرا اصل اصلی هر هنر سنتی بازگشت به منبع و ردیابی مجدد ریتم های خلاقانه تجلی است. . هنر اسلامی تنها به این معنا اصالت دارد که برای الهام گرفتن به اصل خود باز می گردد. این تأیید مجدد مبدأ هنرمندان را قادر می سازد تا در هر نقطه از زمان یا مکان خود را قرار دهند، زیرا نقطه مرجع آنها همیشه منبع همه الهامات است. . این جهت گیری به مبدأ به عنوان منبع الهام، هنرمند را قادر می سازد تا به طور مداوم مسیر بین حقیقت و زیبایی را دنبال کند. با این حال، هر مسیری کاملاً منحصر به فرد و در ماهیت خود منحصر به فرد است - به اندازه خود هنرمند و به اندازه هر تلاشی که او شروع می کند متفاوت است.
فهرست مطالب:
هنرهای اسلامی
تاریخچه
معمارى
مسجد جامع دمشق
كاخ هشام بن عبدالملك
مسجد جامع سامرا
مدینه الزهرا
مساجد
سروده ويكتور هوگو درباره الحمراء
مسجد سلطان احمد اول
مسجد سلیمانیه
چهار بنای عمده دوره صفویه
مدرسه
مدرسه سیرچه لی
آرامگاه ها
معماری مدرن اسلامی
خوشنویسی
نقاشی
مینیاتور
هنرهای اسلامی و نفوذ آن در اروپا
علم موسیقی
معروف ترين دانشمندان موسيقى در دوره خلافت عباسى
اسحاق موصلى
ابوالحسن على بن نافع
ابونصر فارابی
اخوان الصفا
اغانى، نوشته ابوالفرج اصفهانى
عبدالقادر مراغي
كنزالالحان
جامع الالحان
مقاصد الالحان
شرح الادوار
تأثير موسيقى اسلامى در موسيقى غرب
پيوند مقامات با صوت و لحن قرآن كريم
و...