خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه صارم الدوله کرمانشاه ، زرشکیان

   تعدادبرگ: 190 اسلاید.   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 13276 kb  تعدادمشاهده  1


بنای تاریخی خانه صارم الدوله فرزند ارشد حاکم مقتدر کرمانشاه ، امام قلی میرزا عمادالدوله و نوه محمدعلی میرزا دولت شاه است. نام او علیقلی میرزا است که در سال 1279 هجری قمری به صارم الدوله ملقب شد و در همان سال به دلیل شایستگی و تخصص در امور نظامی به ریاست سپاه کرمانشاه منصوب شد. در سال 1280 هجری قمری که دولت لرستان به عمادالدوله واگذار شد ، وی صارم الدوله را به نمایندگی از وی به آن استان فرستاد. وی قبایل راهزنان و اشرار در لرستان را زیر سلطه خود درآورد و منطقه امنیتی نسبی ایجاد کرد.
علیقلی میرزا نیز مانند پدر و جدش به امور عمرانی و ساخت ساختمانهای دولتی و ساختمانهای عمومی علاقه داشت. مدتی ، وی از طرف پدر بر سنقر حکومت می کرد ، ساختمانهای دولتی سنقر از جمله آثار او بودند. این ساختمانها شامل حیاط ، پادگان ، اصطبل و حمام های متعدد بود. وی در طول زندگی کوتاه خود در کرمانشاه و همچنین در لرستان ، یادگار آثار خود را که بیشتر ناپدید شده اند به جا گذاشت. صارم الدوله هنر دوست است ، معماران ، نقاشان و دیگر هنرمندان را در خلق آثار هنری تشویق و حمایت می کند.
بنای اصلی صارم الدوله شامل یک فضای داخلی بسیار بزرگ و چندین حیاط و اتاق با نقاشی های منحصر به فرد است. مصالح این بنا عمدتا از آجر ساخته شده و سقف ها با تیرهای چوبی پوشانده شده است. آنچه در این اثر زیبا اهمیت دارد نقاشی های منحصر به فردی است که سقف و دیوارهای اتاق پنج دری در ضلع غربی ساختمان را آراسته است. این نقاشی ها دارای موضوعات متفاوتی مانند پرتره های چهره های اروپایی ، صحنه های تشکیل جنگ و صف آرایی سربازان است ، در گوشه ای دیگر نقاشان جنگ فرانسه و روسیه را با ظرافت خاصی به تصویر می کشند. سقف یکی از اتاقها یکپارچه است و دارای یکی از کمیاب ترین مجموعه نقاشی های دوره قاجار است. در این خانه می توانید تصاویر بسیار زیبایی از گل ها ، گیاهان و فرشته هایی که سقف را تزئین کرده اند مشاهده کنید.
_ جزئیات ساختمان صارم الدوله
ساختمان اصلی شامل یک فضای داخلی بسیار بزرگ و چند حیاط دیگر بود که متأسفانه در گذشته ، پس از جداسازی ، قسمتهایی از آن تخریب شده و در برخی نقاط خانه های جدیدی ساخته شده و مابقی ویران شده بود ، با تخریب قسمتهای اصلی از این مجموعه بزرگ ، متأسفانه امکان مطالعه و دسترسی به فرم و معماری اصلی آن وجود ندارد ، تنها سندی که می تواند در این زمینه کمک کند ، عکس هوایی کرمانشاه مربوط به سال 1335 شمسی است ، تا آن زمان مجموعه صارم الدوله هنوز سالم بود است.


معماری خانه صارم الدوله

اصل بنای صارم الدوله شامل اندرونی بسیار بزرگ و چند حیاط بوده و اتاق هایی با نقاشی های بی نظیردارد . مصالح این بنا عمدتا از آجر می باشد و سقف ها با تیر چوب پوشش داده شده اند آنچه در این اثر زیبا  حائز اهمیت است نقاشی های منحصر به فرد بناست که سقف و دیواره های اطاق پنج دری در ضلع غربی بنا را مزین نموده است. این نقاشی ها دارای مضامین متفاوتی همچون پرتره هایی از اشخاص اروپایی ،صحنه هایی از آرایش جنگ و صف آرائی سربازان، در گوشه ای دیگر نقاشان با ظرافت خاص جنگ فرانسه و روس را به تصویر کشیده اند. سقف یکی از اتاق ها یکپارچه نقاشی شده و به یکی از نادر ترین مجموعه های نقاشی های دوره قاجار را در خود جای داده است دراین خانه می توان تصاویر بسیار زیبایی از گل و بوته و فرشته ها که زینت بخش سقف هستندرا مشاهده کرد.


فهرست مطالب
فصل اول: معرفی و شناخت خانه صارم الدوله
دسترسی به خانه صارم الدوله
تاریخچه بنای خانه صارم الدوله
مشخصات بنای صارم الدوله
حریم بنای خانه صارم الدوله
نقشه های خانه صارم الدوله
معرفی فضاها
معرفی نمای ورودی بنا
معرفی تکنیک های ساخت خانه صارم الدوله
جهت استقرار
روابط فضایی
سیستم سازه ای
پی    
دیوارها
سقف
ستونها
چارچوب
تحلیل نیروها
تویزه
عناصر معماری
پلکان های ارتباطی
ایوان
پنج دری
تزئینات
طاق نما
مواد و مصالح ساختمانی
ملات ها
اندودها
سیستم های تأسیساتی
شناخت اجتماعی
شاخصه مهم بنا
جزئیات نقاشی های دیواری،نقاشی دیواری،تزئینات آجری
فصل دوم: آسیب شناسی
آسیب شناسی
 عوامل مخل داخلی
ضعف شناخت در به کار گیری صحیح فنون اجرائی( عناصر سازه­ای)
عدم تعادل
عارضه
درمان
عوامل طبیعی
عوامل مخل خارجی
رطوبت
عوامل شیمیائی و الکترو­شیمیائی طبیعت
عوامل مرکب
طرح حفاظت از بنا
فصل سوم: طرح مرمت
تأسیسات
حفاظت موقت از تزئینات
مرمت جداره ها
درب پلاک
سطل زباله
نیمکت
گل جای
فصل چهارم: طرح احیاء
قرار گیری بنا در بافت و کاربری های اطراف
ساختار فضایی پیشنهادی
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,مرمت خانه صارم الدوله کرمانشاه ,پاورپوینت خانه صارم الدوله ,مرمت خانه زرشکیان ,معماری خانه صارم الدوله ,خانه صارم الدوله ,دسترسی به خانه صارم الدوله ,تاریخچه بنای خانه صارم الدوله ,مشخصات بنای صارم الدوله ,حریم بنای خانه صارم الدوله ,نقشه های خانه صارم الدوله ,معرفی فضاها ,معرفی نمای ورودی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سردر تكيه ابوالفضلي نیشابور بهمراه نقشه اتوكد
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مسجد فرح آباد ساری
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه حاج ملک صادقیان شهرستان میبد
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه عباس بهشتیان اصفهان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت برج خلعت پوشان تبریز
پاورپوینت بررسی شناخت آسیب شناسی و مرمت ساختمان گمرگ کوهستک
پاورپوینت بررسی طرح مرمت و احیای سرای کاشانی بازار اراک
مرمت و احیای حمام گلشن یزد به همراه پلان ها
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مسجد دو مناره سقز
پاورپوینت بررسی و شناخت آسیب شناسی پل دختر قافلانکوه میانه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت و آسیب شناسی خانه بیکایی در بابل
پاورپوینت بررسی طرح مرمت کافه و هتل نادری تهران
پاورپوینت بررسی حفاظت و احیای اموال غیرمنقول فرهنگی
پاورپوینت بررسی طرح مرمت قلعه رودخان فومن استان گیلان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت عمارت نجف خان بهبهان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت تكيه معاون الملك كرمانشاه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه سرهنگ عضدی در شهر سیاهکل
پاورپوینت بررسی دخالت های مرمتی عمارت چهل ستون قزوین
پاورپوینت طرح مرمت عمارت سردار مفخم قزوین
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مسجد امام تهران با پلان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد