خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی تناسبات و هندسه در طبيعت و معماري

   تعدادبرگ: 78 اسلاید .   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 5269 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی تناسبات و هندسه در طبيعت و معماري

بخشی از مطلب

ابتدايي‌ترين شيوه درجه بندي ، تقسيم دايره به شش قسمت بود . زيرا با شعاع دايره مي‌توان اين كار را كرد و سپس با استفاده از روشهاي هندسي آن را به 3 و يا 12 تقسيم و سپس به 60 قسمت تقسيم نمود . اين تقسيم هنوز هم در بسياري از مسائل رايج است . مصريان باستان دستگاه اندازه‌گيري خود را در معماري بر اين اساس تنظيم مي‌كردند . خصوصاً اينكه عدد دوازده كه در اين نظام ايجاد مي‌شود عددي كامل در ديد آنها بود و مجموع اعداد مثلث قائم‌الزاويه اوسيريس (5، 4، 3) را ايجاد مي‌كرد . اين نظام در بين مسلمين به « نظام ستيني » مشهور است و هنوز هم ، بسياري از حوزه‌ها از جمله ساعت ، نجوم و ... به اين سيستم طبقه‌بندي مي‌شوند .
سعيد با تفصيل بيشتري سعي كرده به كارگيري نظام ستيني را در معماري كهن مصر و خصوصاً در معبد بزرگ آنها (معبد سوستريس اول ، معبد آن كاب شمالي و معدب رامسس چهارم) نشان دهد . مصريان معماري خود را بر اساس نظام مقدس دوازده تايي شكل مي دادند . البته ريشة دوازده هم به عدد سه مي رسد و خصوصاً مثلث اوسيريس كه در نزد مصريان جايگاهي مقدس داشت و فيثاغورس اين مطلب را بعدها از مصريان آموخت . اضلاع اين مثلث با اعداد (4، 3، 5) متناظر بودند كه مجموع آنها عدد 12 يعني كليد اندازه‌گيري مصري‌ها را ايجاد مي‌كرد[3].

آيت‌اللهي مستطيل     را مستعطيل افلاطوني مي‌نامد و در مورد آن مي‌نويسد : نسبت     در هر كهن غرب در دوران‌هاي پيش از تسلط « بخش طلايي» بعد از نسبت      ،  رايج‌ترين اندازه‌ها بوده است . نكتة جالب توجه اين است كه در خرد نگاره‌هاي ايراني نيز پس از نسبت طلايي بيشتر از اين اندازه استفاده شده است » . (آيت اللهي ، 1376، 191)
به گفته لولر:
«    ، سطح مربع را تقسيم مي‌كند ،     شكل حجم‌دار معكب را تقسيم مي‌كند و در آن هنگام به ياد مي‌آوريم كه همه چيز در جهان آفرينش يك حجم است . از نظر ساختاري در تشكيل هر حجم، سه گوشه ضرورت پيدا مي‌كند . از اين روست كه تثليث اصل آفريننده كليه اشكال است . مكعب يكي از نمادهاي نخستين جهان صوري است »‌. (همان، ص 67)
البته توجه به نظام سه در تمدنهاي كهن ديگر هم نمونه‌هايي داشته است كه كريچلو به برخي از آنها اشاره دارد . به طور مثال در فرهنگ ذن ژاپني و چين باستان مثلث نشان از سه قطب انسان، بهشت و زمين بوده است . در هندسة تمثيلي هندو، شش ضلعي به عنوان دو مثلث درهم آميخته به نام « چاكراي روشينو » خوانده مي‌شد كه يكي از آنها مثلث « شيوا » و ديگري مثلث «‌شاكي» ناميده شده‌اند[4] نهايتاً حضور همين مثلث را در فرهنگ يهود و مسيح و تثليث آنها مي‌توان مشاهده كرد . مثلث‌هاي درهم آميخته هندو در فرهنگ يهود به عنوان مهر حضرت داود ، ستارة داوودي لقب مي‌گيرند و مطابق تأويلات آنها با شش صفت الهي يعني قدرت، عظمت، عقل، عشق، ترحم و عدالت تناظر مي يابد . نهايتاً در فرهنگ گوتيك به شكل بارزتري تثليث پدر ، پسر و روح القدس به عرصة هندسه و معماري راه پيدا مي‌كند .

و.....

فهرست مطالب
مقدمه  
واژه شناسي هندسه
تعريف هندسه در ميان فيلسوفان
هندسه در معماری
شيوه صحيح الگوبرداري از هندسه طبيعت در معماري
هندسه‌ها و تناسبات زرين در طبيعت و معماري «‌ هندسه مقدس‌ »‌
تعريف تناسب
هندسه و تناسبات بر اساس تقسيم دايره بر 8، 4، 2 ونحوه استفاده از اين تناسبات در معماري :
مستطيل   ظلايي   :
تركيب هندسه 3 و 5 در طبيعت ونحوه استفاده از اين تناسبات در معماري
هندسه و تناسبات بر اساس تقسيم دايره بر 9، 6، 3 ونحوه استفاده از اين تناسبات در معماري :
هندسه تناسبات بر اساس تقسيم دايره به 10 ونحوه استفاده از اين تناسبات در معماري :
نسبت هاي طلايي در اهرام و معبد پارتنون
تناسب طلايی يا توالی فيبوناچي
رسم مارپيچ طلايي يا فيبوناچي
روش جبري براي بدست آوردن عدد طلايي :
روشهاي هندسي براي بدست آوردن عدد طلايي


کلمات کلیدی مرتبط:
معماري ,تناسبات در معماري ,هندسه در معماري ,هندسه طبيعت و معماري ,پاورپوینت هندسه در معماري ,هندسه و تناسبات بر ,هندسه تناسبات ,تناسبات در معماري : ,نسبت هاي طلايي در ,اهرام و معبد پارتنون ,تناسب طلايی يا توالی فيبوناچي ,رسم مارپيچ طلايي يا فيبوناچي ,روش جبري براي بدست آوردن عدد طلايي : ,روشها,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی الگوبرداري سازه اي از طبيعت درس انسان ، طبيعت ، معماري
پاورپوینت بررسی الگوبرداری از صدف در معماری
پاورپوینت بررسی معماري و موسيقي، انسان، طبیعت، معماری
پاورپوینت بررسی فرانک لوید رایت و معماری ارگانیک
پاورپوینت بررسی الگواره هاي معماري و طبيعت
پاورپوینت بررسی ارتباط طبيعت و معماري
پاورپوینت بررسی آب و معماری - تقارن در معماری
پاورپوینت بررسی نقش اب در طبیعت
پاورپوینت بررسی روشهای الگوبرداری از طبیعت در معماری
پاورپوینت سازه در معماري - پروژه انسان،طبيعت،معماري
پاورپوینت تكنولوژي درمعماري
انسان طبیعت معماری << نیایش آب>>
دانلو دپاورپوینت ,آنتروپومتری در معماری
پاورپوینت شيوه صحيح الگو برداري از هندسه طبيعت در معماري
دانلود تحقيق انسان و معماري
دانلود تحقيق انسان - طبيعت - معماري
پاورپوینت انسان طبیعت معماری با موضوع فراکتال در معماری
پاورپوینت انسان طبیعت معماری با موضوع (کانسپت در معماری)
پاورپوینت انسان- طبيعت- معماري موريانه Termit
پاورپوینت تاثیر آب و گیاه بر معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد