خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و مبانی طراحی مجموعه اختصاصی ورزش های آبی

   تعدادبرگ: 55 اسلاید   قیمت: 30000 تومان     تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و مبانی طراحی مجموعه اختصاصی ورزش های آبی
 
 (روابط واحدهاي مختلف مجموعه)
 واحدهاي فرهنگي، خدماتي و غیره را مي‌توان طوري طراحي كرد كه بهترين رابطه بين قسمت¬هاي مختلف برقرار گردد و بدين ترتيب فواصل حركت افقي و قائم افراد كاهش داده مي‌شود. رابطه بصري ميان قسمت¬هاي تشكيل دهنده مجموعه مي‌تواند احساس نزديك بودن قسمت¬هاي مختلف را تقويت كند.
5-4-1-     ورودی، بخش اداري و هال اصلي مجموعه
ورودی: به طور ايده‌آل، مجموعه‌اي كه براي يك كاربري خاص ساخته مي‌شود، با يك ورودي طراحي مي‌گرددکه در نهايت، كنترل دنياي خارج جهت داشتن امنيت تسهیل گردد. اما در مورد مجموعه مورد نظر، چون وجود امنيت و بسته بودن از درجه اهمیت کمتری برخوردار است و هدف، دسترسی آزادانه¬تر افراد به قسمت¬هاي مجموعه است، مي‌توان از طرح بيش از يك ورودي براي مجموعه استفاده كرد. 
بخش اداري مجموعه شامل دو عملکرد به شرح زير مي باشد:
بخش اول با هدف هماهنگي و کنترل کاربري¬هاي ذکر شده در مجموعه مجموعه ورزش های آبی پيش بيني مي شود که شامل فضاهاي اداري از قبيل مديريت مجموعه، اتاق¬هاي منشي، هماهنگي و پشتيباني، روابط عمومي به اضافه تهيه و توزيع بروشورها و پوسترها و نگهداري و بايگاني، بليط فروشي، نگهباني و اطلاعات مي باشد.
بخش دوم با هدف مديريت و برگزاري کلاس¬هاي آموزشي، هنري، همايش¬ها، مسابقات، نمايشگاه¬ها و غیره در مجموعه فعاليت دارد. اين بخش مرکز مجموعه بوده و وظيفه کنترل و مديريت کل مجموعه را برعهده دارد. اين هال، اولين برخورد مراجعين با اين مجموعه است. پس بايد توجه زيادي در طراحي داخلي وهمچنين ورودي و نماي بيروني آن بعمل آيد و بايد هويت اين مجموعه را نشان داده و هم براي مراجعين، کشش و جاذبه لازم را داشته باشد. همچنين بايد دست يابي مراجعين به قسمت¬هاي مختلف که از طريق اين هال صورت مي گيرد، آسان باشد. در ضمن اين فضا نبايد با بقيه فضاها تداخل داشته باشد. در غیر این صورت، حرکت را براي ديگران مشکل می¬کند. 
 
5-4-2-     فضاي لازم  در بخش اداري
•  نگهباني: جهت کنترل تمامي رفت و آمدها به مجموعه و دريافت نامه¬هاست (بايد درآن واحد، رفت و آمد مراجعين و کارکنان کنترل شود). پذيرش (جهت دادن اطلاعات و راهنمایي مراجعين و دادن برنامه هاي مجموعه است).
•  لابي( محل انتظار و گفتگو مخصوص مراجعين). 
•  نمايشگاه¬هاي کوتاه مدت که مي تواند بصورت روباز طراحي شود.  (مثلاً درحياط)
•  امکان برگزاري پذيرايي¬هاي کوچک.
•  کابين تلفن
•  کابين¬هاي کامپيوتر جهت گرفتن اطلاعات مجموعه
•  فضاي بهداشتي براي خانم¬ها و آقايان
 
نکات حائز اهميت در رابطه با طراحي بخش اداري
از فضاهاي بزرگ با پلان باز به طور موفقيت آميز استفاده شود. در نتيجه لازم است كه ظرفيت كالبد ساختمان براي تقسيم شدن به محوطه‌هاي كوچك اندازه‌گيري شده و در نظر گرفته شود كه اتاق¬هاي كوچك، تنها براي كار انفرادي مورد استفاده نبوده، بلكه براي انجام كارهاي محرمانه و كار با دستگاه¬هايي نظير تلتكس و چاپگرها و غیره مورد بهره¬برداری قرار مي‌گيرند.
ميانگين عمق دفاتر 6/5-4 متراست و روشنايي طبيعي ميز، به فاصله تقريبي 5/4 متر از پنجره است (که این مسئله بستگي به وضعيت ساختمان دارد که آيا رو به فضاي باز يا کوچه¬ای باريک گشوده مي شود دارد).
ميز و صندلي و اثاثيه ديگر اداره، نقش بيشتري در شکل¬گیری کالبد فضایی ايفا مي‌كنند. امروزه سرويس¬هاي متحرك جداسازي و آكوستيكي ادارات، غالباً به واسطه اثاثيه اداره تامين مي‌شود و ساختمان¬هاي اداري از هر جنبه‌اي به سرعت تغيير پيدا مي‌كنند. از دیگر نکات حائز اهمیت در طراحی این فضاها می¬توان به موارد زیر اشاره نمود:
 
1-    در ساختمانهاي بيش از دو طبقه فاصله حركت افراد از هر نقطه‌اي تا پله فرار نبايد بيش از 25 متر باشد. 
2-    درب ساير اتاق¬ها به بيرون باز شود. 
3-    قفسه¬های آويزان براي صرفه جويي در فضا بسيار مفيد هستند.
 
 
خلاصه فضاهاي بخش اداري 
جدول 1: خلاصه فضاهای بخش اداری، (منبع تمامی اعداد و ارقام، برگرفته از طرح تحقیقاتی برنامه¬ریزی کالبدی دکتر نادر روزرخ تحت عنوان Iranian Architects Data می¬باشد که در سال 1386 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اجرا شده است) 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,برنامه فیزیکی ,مبانی طراحی مجموعه ,اختصاصی ورزش های آبی ,پاورپوینت بررسی , (روابط واحدهاي مختلف مجموعه) , واحدهاي فرهنگي، ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت برنامه فیزیکی سرانه دیاگرام استاندارد مجتمع تفریحی توریستی
بررسی پیشینه بازارهای ایرانی و مبانی نظری طراحی مراکز تجاری امروزی
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی بانک
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ریزفضاها و استانداردهای فرهنگسرای کودک
پاورپوینت بررسی ضوابط معماری کلاس ، آتلیه و کارگاه معماری
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط طراحی دانشکده هنر و معماری
پاورپوینت بررسی استاندارد سايبان‌ها و انواع آن در معماری
پاورپوینت بررسی استانداردهاي عايق‌بندي حرارتي
پاورپوینت بررسی عايق‌بندي صوتي در معماری ، آكوستيك فضاي داخلي
بررسی ضوابط ، استانداردها و برنامه فیزیکی طراحی ساختمان پزشکان
بررسی برنامه فضايي در طراحی مدرسه ابتدايي دخترانه
بررسی برنامه ریزی فیزیکی و ریز فضاهای طراحی مجتمع سينمائي ،فرهنگي
بررسی برنامه ریزی فیزیکی ، سرانه و ریز فضاهای طراحی موزه آب
پاورپوینت بررسی معماری هنرستان كار و دانش طرازي
پاورپوینت بررسی مباني نظري و روانشناسي محيط در محیطهای آموزشی
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی طراحی رصد خانه و مرکز نجوم
پاورپوینت بررسی تاثیر شرایط محیطی و کالبدی و استانداردهای طراحی پژوهشسرای دانش آموزی
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و سرانه های پژوهشسرای دانش آموزی
پاورپوینت بررسی برنامه فيزيکي ، ریز فضاها و سرانه مجموعه توریستی اقامتی
پاورپوینت بررسی استانداد ها ضوابط و مبانی طراحی مراکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی معلولان ذهنی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد