خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی برنامه فیزیکی و سرانه دانشکده معماری بهمراه دیاگرام

   تعدادبرگ: 10 برگ ورد   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 468 kb  تعدادمشاهده  8


بررسی برنامه فیزیکی و سرانه دانشکده معماری بهمراه دیاگرام

به مجموعه اي متشكل از اعضاي هيئت علمي يك گروه كه داراي سابقه و تجربه پربار پژوهشي اند و بر محور يك برنامه پژوهشي مصوب فعاليت هاي علمي دارند ، هسته پژوهشي گفته مي شود.
تشكيل هسته هاي پژوهشي مي تواند مقدمه اي براي تشكيل قطب هاي علمي باشد.
و همين طور هسته ها در فعاليت هاي بين رشته اي مي توانند از اعضاي هيئت علمي ديگر گروه هاي آموزشي نيز بهره مند شوند.
از اهداف هسته هاي پژوهشي ميتوان به عناوين زير اشاره كرد:
1 – انجام پژوهشي هاي برنامه محور ، در جهت افزايش توان و اعتلاي جايگاه علمي دانشگاه و دستيابي روز افزون به يافته هاي علمي نوين و ارتقاء سهم دانشگاه در گسترش مرز هاي دانش.
2 – انجام دادن پژوهش هايي كه به حل معضلات اساسي كشور كمك مي كند و جذب اعتبارات پژوهشي از خارج از دانشگاه.
3 – مهياكردن محيط علمي پويا و مولد علم و برنامه محور.
4 – سازمان دهي گروه هاي پژوهشي و تقويت فعاليت مشترك پژوهشي.

 طرح هاي پژوهشي:
طرح پژوهش، برنامه ای است که برای تحقیق یک موضوع یا انجام کاری پیشنهاد می شود. گزارش پژوهش، نوشته ای است که نشان دهنده ی فعالیت هایی است که در فرآیند کار صورت گرفته و نتیجه ای است که به دست آمده است. به عبارت دیگر می توان گفت که طرح پژوهش، پیش از آغاز کار، و گزارش پژوهش، پس از پایان کار، ارائه می شود.
طرح پژوهش شامل اطلاعاتی درباره ی هدف، حدود مطالعه، روش انجام تحقیق، برنامه ی زمانی، بودجه و منابع غیر مالی مورد نیاز (مکان، وسایل) است.
هدف از تهیه ی طرح پژوهش آگاه کردن سفارش دهنده ی طرح (مرکز پژوهش، دبیر و استاد ...) از موضوع یا مسئله ای است که برای پژوهش انتخاب شده است.
اجزای تشکیل دهنده ی طرح
1-   عنوان طرح: در این قسمت نام پروژه نوشته می شود. عنوان طرح باید روشن، ساده و کوتاه باشد. برای نمونه: استفاده از انرژی خورشیدی در خانه ها.
2- هدف طرح: مشخص کردن هدف یا هدف های طرح از قسمت های اساسی و حساس است که در طرح باید نوشته و تجزیه و تحلیل شود. هدف نیز باید کاملاً روشن و مشخص باشد. هدف ها نباید بسیار کلی و یا بسیار جزئی باشند.
3-  روش کار: پیش از آن که به انجام کار بپردازیم، باید روش انجام کار مشخص شود. با تعیین روش کار، هزینه ی کار، وسایل مورد نیاز، افرادی که باید در کار شرکت کنند مشخص می شود. برای نمونه در این تحقیق به مراکز و کانون های پژوهشی دانش آموزان مراجعه ی مستقیم شده و روش کار از تجربه های دانش آموزان گرفته و ارائه شد.
4- نتایج مورد نظر: در این قسمت نتایج اجرای طرح پیش بینی می شود. مثلاً در طرح انرژی خورشیدی، اگر نتیجه آن باشد که روش علمی ساده برای استفاده از انرژی خورشیدی را در خانه بیابیم، طرح سریع تر مورد تصویب مدیران قرار خواهد گرفت.
5-  مجری طرح: مجری طرح فرد، گروه یا سازمانی است که انجام طرح را بر عهده می گیرد.
6-  برنامه ی زمانی: مدت زمان لازم برای انجام طرح و زمان آغاز و پایان طرح در این قسمت نوشته می شود. در بعضی از طرح ها برنامه ی زمانی کاملاً تنظیم و ارائه می شود.
قطب علمي:
عنواني است كه به گروه علمي كه داراي فعاليت هاي بر جسته اي در زمينه آموزشي ، پژوهشي ، همكاري هاي علمي و بين المللي بوده و از استاندارد هاي علمي بالا برخوردار باشد.
هدف اصلی از ايجاد اين قطـــب علمی، فــراهم آوردن زمينه های لازم برای پژوهـــش در بارۀ موضوعات مختلف معماري است . اين پژوهش‏ها ما را قادر مي‏سازد تا اصول راهبردی و کاربردی را، در فرآيند طراحی استنباط و استنتاج نمائيم . شرايط فوق بستر لازم در جهت نظريه پردازي‏های خلاقانــّه برای ايجاد راهكار هاي لازم و ضروري در معماری بحران زده معاصر را فراهم خواهد نمود.
5-4- سرانه ها
با توجه به سطح اطلاعات موجود در هر يك از مراحل طراحي ، اجرا و نظارت ، مي توان از مطالعات انجام شده مشخصات متفاوتي را بدست آورد . به اين ترتيب ، اندازه هاي استاندارد مربوط به فضاهاي تيپ و يا مشخصات آورده شده در نقشه ها در پروژه مقدماتي و يا اجرايي چه جهت گيري اي مي تواند داشته باشد ؟ در پاسخ اين سئوال ، مي توان براي مرحلۀ مقدماتي برنامه ريزي ، اندازه ها ي متوسط آورده شده در جدول اين صفحه را بكار گرفت .
در ستون a ضريب زيربناي مفيد يا خالص و در ستون b ضريب زيربناي ناخالص با احتساب راهروي ارتباطي منظور شده است.
ضرايب مزبور عموماً بايد با توجه به تعداد نفرات موجود در فضا در نظر گرفته شوند .


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,بررسی دانشکده معماری ,برنامه فیزیکی دانشکده معماری ,سرانه دانشکده ,معماری بهمراه دیاگرام , ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی برنامه فیزیکی هتل ضوابط هتل دیاگرام هتل و ضوابط طراحی هتل
برنامه فیزیکی دانشکده هنر و معماری
برنامه فیزیکی و جدول سرانه های مجتمع تفريحي توريستي فرهنگي
پاورپوینت برنامه فیزیکی سرانه دیاگرام استاندارد مجتمع تفریحی توریستی
بررسی برنامه فیزیکی سرانه دیاگرام استاندارد مجتمع تفریحی توریستی
پاورپوینت بررسی برنامه فيزيکي و سرانه های معماری فرودگاه
پاورپوینت بررسی برنامه فيزيکي و سرانه های معماری موزه خودرو
بررسی پیشینه بازارهای ایرانی و مبانی نظری طراحی مراکز تجاری امروزی
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و استاندارد معماری تالار کنسرت موسیقی
بررسی برنامه فیزیکی و استاندارد و ضوابط طراحی سالن کنسرت موسیقی
شرایط کالبدی و جدول برنامه فیزیکی مهد کودک
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی بانک
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ضوابط طراحی موزه
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ریزفضاها و استانداردهای فرهنگسرای کودک
بررسی جدول برنامه فیزیکی و دیاگرام خانه هنر
پاورپوینت بررسی ضوابط معماری کلاس ، آتلیه و کارگاه معماری
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط طراحی دانشکده هنر و معماری
بررسی ریز فضاها و حوزه بندي فضاها دانشكده معماري و شهرسازي
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ریز فضاهای مرکز ترک اعتیاد
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط معماری فضاها در موزه ها و گالریهای هنری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد