پاورپوینت بررسی برنامه فيزيکي و سرانه های معماری فرودگاه
اساساً فرودگاه نقطه اتصال در سیستم حمل و نقل است. در انتها در یک سفر، فرودگاه برای تغییر حالت از حالت زمینی به حالت هوایی یا بالعکس فراهم می کند. به این ترتیب، فرودگاه اغلب با استفاده از شماتیک شکل تحلیل می شود. 4.1، با فرودگاه فرودگاه متشکل از حریم هوایی نزدیک، وسایل کمکی فرود، باند، تاکسیوی و پیشبند، همه پیشرو به دروازه ای که مسافر (یا محموله) از آن عبور می کند. و محوطه فرودگاه شامل از مناطقی که مسافر (یا محموله) برای جابجایی بیشتر در خشکی پردازش می شود: کانکس های ورود و خروج، جابجایی چمدان ها، حاشیه و دسترسی به پارکینگ ها، جاده ها و اشکال مختلف حمل و نقل. بیشتر جنبه های طراحی فرودگاه باید منعکس کننده آن باشد درک ترکیبی از چندین عامل مرتبط عوامل شامل عملکرد هواپیما است و اندازه، مدیریت ترافیک هوایی، تقاضا برای عملیات ایمن و موثر، اثرات سر و صدا در جوامع، و موانع در راه های هوایی. رشته های مختلف مهندسی به آن فراخوانده می شود استفاده در برنامه ریزی و طراحی فرودگاه
فهرست مطالب
ترمینال های مسافری
تجهیزات و تسهیلات خدمات رسانی داخل ترمینال های مسافری شامل :
اماکن تجاری و غیر تجاری :
جدول متراژ اماکن تجاری
اداره مراقبت پرواز :
اداره مهندسی الکترونیک
واحد مخابرات
خدمات هوانوردی :
فرودگاه بین المللی خدمات هوانوردی
اداره ایمنی زمینی
اداره امور فنی و تجهیز فرودگاهی
خدمات ترافیک هوایی:
اداره امور فنی و تجهیز فرودگاهی
اداره امور ترمینالها و اماکن
خدمات نشست و برخاست هواپیماها :
پارکینگ هواپیما:
اجزاء اصلی جلو خان
سکوی پیاده رو
علائم جهت یابی و شناسایی
محل های پذیرش توشه در جلوخان
نوار نقاله هایانتقال توشه
درهای ساختمان پایانه هوایی
گذرگاههای عرضی عابران پیاده
سالن عمومي خروجي
محوطه انتظار عمومی
سالن گمرك
برنامه فيزيکي فرودگاه
منابع