خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری آرامگاه امام حسین (ع) در کربلا

   تعدادبرگ: 47 اسلاید   قیمت: 18000 تومان     تعدادمشاهده  1


معماری آرامگاه امام حسین (ع) در کربلا

قبر حسین بن علی در وسط محوطه یافت می شود که به آن روضه (باغ) می گویند و درهای متعددی دارد. معروف ترین آنها قبله یا باب الذهاب نام دارد. در سمت راست در ورودی، آرامگاه حبیب بن مظاهر اسدی (حبیب ابن مظاهر الاسدی) از دوستان و یاران حسین از دوران کودکی و از مجروحان جنگ کربلا قرار دارد.
در حرم حسین نیز قبر همه 72 شهید کربلا یافت می شود. آنها را در یک گور دسته جمعی دفن کردند که سپس تا سطح زمین با خاک پوشانده شد. این قبر دسته جمعی در پای قبر حسین است. همچنین در کنار قبر حسین قبر دو پسرش علی اکبر و پسر شش ماهه علی اصغر است. در کنار قبور شهدای کربلا، قبر اولین خادم حرم امام حسین، ابراهیم المجاب، نوه امام هفتم شیعیان موسی کاظم (ع) نیز قرار دارد.
حرم امام حسین در سال 1932م.
حرم امام حسین (قبل از بازسازی در سال 1387).
حسین پس از ورود به کربلا از بنی اسد زمینی خرید. او و اهل بیتش در آن قسمت معروف به «الحائر» مدفون هستند که اکنون حرم‌ها در آنجا قرار دارد. تاریخ تخریب و بازسازی حرم های کربلا طولانی است. هر دو زیارتگاه توسط حاکمان متوالی مسلمان گسترش زیادی یافتند، اما متحمل تخریب مکرر از ارتش های مهاجم شدند. چندین حاکم زیارتگاه ها و محوطه های آن را گسترش دادند، تزئین کردند و در وضعیت خوبی نگه داشتند. از جمله فتحعلی شاه قاجار است که در سال 1250 هجری قمری دستور ساخت دو ضریح را داد که یکی بر سر قبر حسین و دیگری بر قبر برادر ناتنی اش عباس بن علی بود.
رمضان 1439 هجری قمری، کربلای 24
از زمان مرگ حسین بن علی در سال 680، زیارت های بزرگداشت قتل عام اغلب سرکوب شده است.[8] علی‌رغم تلاش‌های فراوان حاکمان متوالی، مانند الرشید و متوکل، برای ایجاد محدودیت در توسعه این منطقه، با این وجود به یک شهر تبدیل شده است.
بین الحرمین، کربلا، عراق
ابن کلویه مورخ ذکر کرده است که کسانی که حسین بن علی را دفن کردند یک نشانگر مشخص و بادوام برای قبر ساختند.
ساخت و ساز بزرگتر و مهمتر در قبر در زمان حکومت السفاح (حکومت: 750-754 پس از میلاد)، اولین خلیفه خلافت طولانی مدت عباسی (یک سلسله اسلامی) آغاز شد. با این حال، در زمان حکومت هارون الرشید، پنجمین خلیفه عباسی (حکومت: 786-809 پس از میلاد)، محدودیت‌های شدیدی برای جلوگیری از زیارت قبر ایجاد شد.
در زمان حکومت مأمون، هفتمین خلیفه عباسی (حکومت: 813-833 میلادی)، ساخت قبر از سر گرفته شد تا اینکه در سال 850 میلادی، متوکل دستور داد قبر را خراب کنند و گودال حاصل از آن را پر کنند. اب. پسرش که به عنوان خلیفه جانشین او شد، المنتصر، به مردم اجازه داد تا قبر را زیارت کنند و از آن پس ساختن محوطه تا قبر قدم به قدم افزایش و توسعه یافت.
از سوی دیگر، ابن الاثیر مورخ گفته است که در سال 981 میلادی (371 هجری قمری)، عدودالدوله اولین کسی بود که به طور گسترده پایه‌های ساخت و سازهای بزرگ را گذاشت و سخاوتمندانه آن مکان را تزئین کرد. او همچنین خانه‌ها و بازارهایی در اطراف محوطه بنا کرد و کربلا را با دیواری بلند محاصره کرد و آن را به قلعه‌ای مستحکم تبدیل کرد.
در سال 407 هجری قمری (1016 میلادی) به دلیل ریختن دو شمع بزرگ بر روی تزئینات چوبی، محوطه آتش گرفت. وزیر دولت وقت، حسن بن فضل، بخش های آسیب دیده را بازسازی کرد.
جدول زمانی
وقایع زیر به ترتیب زمانی هستند و مواردی را بیان می کنند که به طور گسترده ای حرم را درگیر کرده است، ساخت و ساز، نوسازی و مجموعه ای از فعالیت های افراطی را تحت تاثیر قرار داده است که ساختار آن را کاهش داده و هر از گاهی زائران را می کشد.


فهرست

مقدمه

حرم امام حسین

وضعیت کنونی حرم حسینی

معماری حرم

صحن حرم

درهای صحن

درب‌ها و رواق‌های حرم امام حسین(ع)

گنبد

گلدسته‌ها

ایوان طلا

رواق‌ها

ضریح حرم

مرقد شهدای کربلا

گنجینه و کتابخانه حرم

تولیت حرم امام حسین(ع)

و......
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری آرامگاه امام حسین (ع) در کربلا , ,قبر حسین بن علی در وسط محوطه یافت می شود که به آن روضه (باغ) می گویند و درهای متعددی دارد. معروف ترین آنها قبله یا باب الذهاب نام دارد. در سمت راست در ورودی، آرامگاه حبیب بن مظاهر اسدی (حبیب ابن مظاهر الاسدی) از دوستان و یاران حسین از دوران کودکی و از مجروحان,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعه تاریخی امام زاده یحیی همدان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مقبره هارونیه توس
پاورپوینت بررسی و تحلیل چهار طاقی در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری آرامگاه فردوسی طوسی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مقبره مغولی اسفستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری پنج آرامگاه معروف ایران
بقعه بی بی دختران شیراز بررسی مطالعه توصیف و تحلیل معماری
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه شاه فیروز
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه میرزبیر سیرجان
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه حرم شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان
پاورپوینت بررسی معماری خانقاه و مقبره چلبی اوغلی سلطانیه
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری بقعة شيخ صفي‌الدين اردبيلي
پاورپوینت بررسی معماری مقبره شیخ جبرئیل کلخوران اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری امامزاده صالح اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری امامزاده شمس الدين محمد شهر دماوند
پاورپوینت بررسی معماری امام زاده عبدالله و عبیدالله دماوند
پاورپوینت بررسی معماری آرامگاه چین شی هوانگ
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری برج قابوس گنبد کاووس

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد