خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت معماری میدان نقش جهان

   تعدادبرگ: 40 اسلاید .   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 7762 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت معماری میدان نقش جهان
بخشی از مطلب
 
میدان نقش جهان (میدان امام) میدان مرکزی شهر اصفهان است که در مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد.میدان نقش جهان یکی از سه مکان ارزشمند فرهنگی کشور است که در کنار تخت جمشید و چغازنبیل در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است .بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شاهکار های معماری عصر صفوی می باشند .به همین دلیل ابتدا ویژگی های معماری عصر صفوی را بررسی می کنیم.
معماری عصر صفویه
در سبك‌ معماري‌ صفوي‌ اصل‌ بزرگي‌ مقياس‌ ساختمان‌ها كه‌ در معماري‌ عهد تيموري‌ رواج‌ داشت‌ تداوم‌ يافت‌; اين‌ ويژگي‌ بخصوص‌ در بناي‌ مسجد امام‌ اصفهان‌ و حرم‌ مقدس‌ امام‌ رضا(ع‌) در مشهد به‌ خوبي‌ مشهود است‌.
از ديگر ويژگي‌هاي‌ معماري‌ اين‌ عصر عدم‌ توجه‌ به‌ تزئينات‌ خارجي‌ ساختمان‌هاست‌. بسياري‌ از بناهای اين‌ دوره‌ از جهت‌ نماي‌ خارجي‌ با خشت‌هاي‌ كاشي‌ منقوش‌ به‌ رنگ‌هاي‌ نسبتا كدر پوشيده‌ شده‌اند.بيشتر ساختمان‌هاي‌ مشهور اين‌ عهد نيز فقط در نماي‌ اصلي‌ تزئين‌ گشته‌اند و ساير ابعاد اين‌ ساختمان‌ها فاقد تزئينات ‌ است‌.
هم‌چنين در اين شيوه همه ي گونه هاي تاق‌ها و گنبدها به كار برده شد. و در این دوره ايرانيان توانستند گنبد را روي پايه چهار گوش بسازند. در حالیکه رومی ها گنبد را روی پایه ی دایره می ساختند.
بناهای این دوره دارای طرح کلی چهار ایوانی است و به ساخت ایوان های عظیم با ابعاد بزرگ توجه بسیار شده است. ساخت سردرهای بزرگ با كاشیهای شفاف و گچبری و مقرنسكاری در عصر صفویه پیشرفت بسیار داشت. تركیب سردر برزگ و مناره های طرفین آن با صحن چهار ایوانی و ساختمانهای اطراف آن و قراردادن گنبد به گونه ای كه با همه ساختمان متناسب باشد، درمعماری زمان صفوی به درجه كمال رسید. 
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت معماری ,میدان نقش جهان , ,میدان نقش جهان ,میدان امام , میدان مرکزی شهر اصفهان,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری دوره هخامنشیان
پاورپوینت بررسی تحلیلی روند شکل گیری معماری معاصر ایران
پاورپوینت بررسی و تحلیل شهر پترا اردن
بررسی تأثیرات و تبعات اجتمای انقلاب صنعتی بر جامعه و هنر
بررسی معماری فولدینگ در آثار فرشید موسوی ، پاورپوینت
بررسی تاریخ معماری معاصر ایران ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری معاصر ایران
پاورپوینت بررسی رخ‌بام(لبهٔ تزئینی پشت بام ساختمان‌ها)
پاورپوینت بررسی صرفه‌جویی در مصرف انرژی در فضاهای مسکونی سنتی
پاورپوینت بررسی اصول معماری ایرانی
دانلود پاورپوینت ,معماری دوره پهلوی
دانلود بررسی گنبد سازی در ایران
دانلود تحقیق معماری آثار تاریخی شهر کاشان
دانلود معماری معاصر ایران از نگاه میرمیران
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری صفویه
دانلود پاورپوینت بررسی مهمترین بناها و آثار سبک پارتی - دوره ساسانی
دانلود پروژه معماری اسلامی – بازتاب معماری اسلامی در معماری معاصر ایران ۵۷ اسلاید
دانلود پاورپوینت عناصر معماری تاریخی تخت جمشید ) Persepolis
دانلود پاورپوینت عناصر معماری تاریخی پاسارگاد
دانلود پاورپوینت اجزا و عناصر معماری تاریخی اصیل ایران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد