خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی و نقد بنا کليساي نوتردام ,پاورپوينت

   تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 20 kb  تعدادمشاهده  6


کلیسای جامع نوتردام پاریس (به فرانسوی: Cathédrale Notre Dame de Paris) کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده‌است. هر سال ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.[۱]

 

 

 

 

 

ادوارد ژان نرت- گريس (Charles Eduard Jeanneret-Gris) با نام مستعار لوکوربوزيه Le Corbusier در 6 اکتبر 1887 در لشودفوند (به فرانسوي: La Chaux de Fonds)، شهر کوچکي در شمال غربي سوئيس، در نزديکي مرز فرانسه متولد شد  (وفات 27 آگوست 1965). لو کوربوزيه علاقه? زيادي به هنرهاي بصري داشت و نزد شخصي به نام چارلز لپلاتنيه، که معلم يک مدرسه? هنرهاي زيباي محلي بود به آموختن مباني هنر پرداخت .
اولين خانه‌هايي که او طراحي کرد در لشودفوند و متعلق به خود وي بودند، مانند ويلا فالت، ويلا شوآب، و ويلا ژان نرت براي پدر و مادرش. اين خانه‌ها يادآور سبک معماري رايج، منطبق بر طبيعت کوه‌هاي بومي در آن منطقه، يعني رشته کوه‌هاي آلپ بودند.

لوکوربوزيه دائما براي فرار از محدوديت هاي حاکم در شهرش، به دورتا دور اروپا سفر مي کرد. در حدود سال 1907 به پاريس رفت و در آنجا در دفتر دو تن از معروف‌ترين معماران آن دوره يعني پيتر بهرنز و يک فرانسوي پيشگام توليد بتن تقويت شده، به نام آگوست پرت (August Perret)  به مدت چند سال کار کرد. بين اکتبر 1910 و مارس 1911 براي پيتر بيرنس - معمار و طراح معروف آن زمان - در نزديکي برلين کار کرد و در آنجا با لودويگ ميس واندر روهه ي جوان ملاقات کرد. در آن موقع مي توانست آلماني را بسيار روان و سليس صحبت کند. هر دوي اين تجربه ها تأثيرات زيادي بر زندگي شغلي او در آينده گذاشتند.
لوکوربوزيه، در اواخر سال 1911 به کشورهاي بالکان رفت و از يونان و ترکيه نيز ديدن کرد. دفترچه اي از اسکيس هاي او در اين مسافرت، حاوي طرح هايي از معبد پارتنون، به خوبي اثبات کننده ي تأثيرات ارائه شده در کار بعدي او به نام ورس اون آرکيتکچر (Vers Une Architecture)در سال 1923 بود.

آخرين آثار لوکوربوزيه بيان کننده ي يک برداشت پيچيده از فشارهاي مدرنيته در زمان خود بودند ولي در عين حال طراحي هاي معماري شهري او داراي حالت استهزا و انتقادگرايانه هستند.
سوئيسي ها به لوکوربوزيه، معمار بزرگ کشور خود مي بالند. براي خيلي ها که تاکنون لوکوربوزيه را با مليت فرانسوي مي شناختند، ديدن تصوير او بر روي اسکناس هاي 10 فرانکي سوئيسي اندکي تعجب برانگيز است اما واقعيت اين است که او علي رغم تمرکز فعاليت هايش در کشور فرانسه، يک سوئيسي به حساب مي آيد و تصوير او و آثارش بر روي اسکناس هاي 10 فرانکي اين کشور، به همين خاطر و در ستايش او و تأثيرات غيرقابل انکارش بر معماري مدرن صورت گرفته است. بر روي اسکناس تصوير لوکوربوزيه را مي بينم با همان عينک قاب مشکي آشنايش و در پشت اسکناس تصويري از نظام مدولاري که او براي طراحي معماري و اجزايش ابداع کرده است. در پس زمينه پشت اسکناس تصويري از نماي بناي دادگاه عالي چنديگر در هندوستان که بر مبناي همين تقسيمات مدولار طراحي شده نيز به چشم مي آيد.


(سبک معماري لوکوربوزيه)
سبك معمار لوكوربوزيه ، معماري مدرن متعالي است. و لي بهتر است قبلا توضيحاتي در رابطه با سبك كلي معماري مدرن داده شود.
معماري مدرن كه سبكي غالب و جهانگير در قرن بيستم ميلادي بوده ، ريشه در تحولاتي دارد كه خاستگاه آن شهر فلورانس در شمال ايتاليا ، در حدود چهار صد سال پيش از ظهور معماري مدرن بوده است. ولي بايد توجه داشت كه معماري مدرن بصورت يك مكتب معماري با مباني نظري مدون و ساختمانهاي ساخته شده بر اساس انديشه مدرن،از اواخر قرن 19 ميلادي شكل گرفت. خاستگاه اين معماري در شهر شيگاگو ، و در اروپا شهرهاي پاريس ، برلين و وين بود. و همچنين قابل ذكر است كه معماري مدرن ، نقطه عطفي در تاريخ معماري غرب و يا به عبارت ديگر ، در تاريخ معماري جهان بود. زيرا براي اولين بار ، نگرش از سنّت و تاريخ و گذشته ، بعنوان منبع الهام معماري تغيير جهت داد و آينده و پيشرفت ، بعنوان موضوع و هدف اصلي معماري مطرح شد.


کليساي نوتردام دو هو در رونشان در فاصله سال هاي 1950 تا 1955 ساخته شد و اثر خلاقه تنديس واره و ارزشمندي است که نشان از موقعيت محلي و عملکرد مذهبي دارد. در اين اثر، لوکوربوزيه ،ترکيب بندي دقيق نقشه و اصل زيبايي شناسي را همراه با آزادي عمل جسورانه اي که در معماري نيمه دوم قرن کسب کرده بود ، بهم درآميخت و لحن غنايي نويني در فرهنگ معماري به وجود آورد. کليسايي که در کمال سادگي ، يکي از شاهکار هاي معماري مدرن بشمار مي رود. عنصر کليدي نور است ، نور فرم ها را روشن مي کند و فرم ها قدرت شگفت انگيز خود را به نمايش مي گذارند . بازي با تناسبات و پديد آوردن حوادث غير منتظره ، يک هيجان ناگهاني را بوجود مي آورد . ولي بازي خرد مندانه با اهداف ، بنيان صحيح ، استعداد جاودانگي ساختار اصلاح طلبي ، جسارت و بازي گستاخانه با اين موضوعات مجزا ، کيفيت هاي مورد نياز و سازنده معماري را بوجود مي آورد.
نيروهاى سايت سايت بنا بر روي زمين مسطح بالاي يک تپه قرار دارد و مسير دسترسي به آن از پايين تپه در سمت جنوب شرقي آن سايت واقع است .قسمت غربي مسير با درختان محصور شده است و اين مسير از جبهه غربي سطح صاف بالاي تپه به آن وارد مي گردد.در فاصله زيادي از قسمت شرقي سايت ، درختان جنگل لبه شرقي سايت را بوجود آورده اند . در ميان اين تپه پر درخت ، سطح صاف و کوچکي در جبهه غربي آن قرار گرفته که داراي چشم اندازهايي به اطراف وخصوصا سمت جنوب است

فرم جهت دار نقطه عطف تقعر سقف در امتداد محور اصلي کليسا واقع شده است و تقعرسقف حالت جهت دار بنا راتشديد مي کند . لو کوربوزيه با کم کردن عرض ورودي وجلو کشيدن برج گوشه جنوب غربي ،خوانايي ورودي را افزايش داده است . او محور اصلي را تقويت کرده است و يک فرم جهت دار همراه با يک سقف جهت دار به سمت جنوب را به وجود آورده است .


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پاورپوينت , پروژه , نقد , بنا , کليساي , نوتردام ,pptx,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت موزه هنرهای ماکسی زاها حدید
پاورپوینت پروژه نقد بنا ی کليسای نوتردام
پاورپوینت بررسی خانه ابریشمی
پاورپوینت پروژه تحلیل و نقد بنا مسکونی
پاورپوینت نقد تحلیل و بررسی واحد مسکونی ایرانی -پروژه نقد بنا
پاورپوینت نقد تحلیل و بررسی واحد مسکونی ایرانی
دانلود , نقد فضا خانه ابریشمی رشت - پاورپوینت
نقد و تحلیل مرکز فرهنگی ژان ماریو تیجیبائو - پاورپوینت ژان ماریو تیجیبائو
دانلود , نقد بنا دکتر آیت اللهی - پاورپوینت
پاورپوینت نقد تحلیل و بررسی ویلا ساوا اثر لوکربوزیه - معماری ویلا ساوا اثر لوکوربوزیه
پاورپوینت نقدبنای مسکونی بزرگ شهر قم
پاورپوینت آنالیز و نقد و تحلیل فضای خانه آبشار
پاورپوینت نقدبنای معماری معرفی بنا
پاورپوینت پروژه نقد بنا
پاورپوینت پروژه نقد بنا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد