خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی نمونه هاي داخلي و خارجی پرورشگاه کودکان بی سرپرست

   تعدادبرگ: 64 اسلاید   قیمت: 16000 تومان   حجم فایل: 4069 kb  تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی نمونه هاي داخلي و خارجی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
 
بخشی از مطلب
شيرخوارگاه آمنه در خيابان ولي عصر، بالاتر از ميدان باك ونك واقع است . اين مجموعه در سال 1351 به درخواست خيريه فرح پهلوي تاسيس شد و در سال 58 گسترش سازمان بهزيستي ، تحت نظارت اين سازمان در آمد و تا حدود چهار پنج سال پيش تنها شيرخوارگاه در تهران بوده است كه در سال هاي اخير به علت طرح كوچك سازي ، شيرخوارگاه ها منطقه بندي شده اند . 
اين شيرخوارگاه در زميني به وسعت حدود 1 هكتار و به سبك شيرخوارگاه هاي فرانسه بنا گرديده است و شامل سه ساختمان اصلي است : 
1- اداري +آمفي تاتر ، نگهداري ، خدماتي 
اداري ( مديريت ، مددكاري، روانشناسي ، دبيرخانه ) 
نگهداري ( قرنطينه ، نوزداننونهالان ، پيش دبستاني ) 
خدماتي ( نقليه ، آشپزخانه ، انبار ، رختشويخانه ، تاسيسات ، خياط خانه ، ناهارخوري كاركنان ) 
2- كودكستان 
3- كلينيك درماني ( دندان پزشكي و آزمايشگاه ) 
و همچنين زمين بازي  و فضاي سبز كه وسايل بازي و خانه هنر ( سفالكري ، كلاژ و ... ) در آن تعبيه شده است . 
(نوزادان ، يك روزه تا 5/2 سال ، نونهالان : 5/2 تا4 سال ، پيش دبستاني ، 4 تا 6 سال )
بچه ها از بدو ورود به مدت 21 روز در قرنطينه نگهداري مي شوند . اين بخش شامل ، 
-    اطاق نوپا ( به صورت يونيت هاي جداگانه شامل تخت و وان شستشو و سكوي تعويض بچه است كه از نظر بهداشتي بخاطر وجود رطوبت كه باعث بروز بيماري هاي پوستي مي شود صحيح نيست اما به دليل صرفه جوئي در انرژي نيروي انساني اين اقدام صورت گرفته است: 
-    اطاق نوزادان 
-    اطاق بزرگسالان و غذاخوري در كنار آن . 
-    ايزوله و حمام 
-    اورژانس قرنطينه شامل آزمايشگاه – اطاق پزشكان – پرستاران – واكسيناسيون و كتابخانه است . 
بخش نوزادان كه به رنگ زرد مي باشد ، اطاق هاي آنها 6 ماه به 6 ماه بزرگتر مي شود و در اطاق ها تخت و قسمت هاي شستشو در كنار هم مي باشند . 
اطاق شير ( شيرغذاي اصلي كودك تا 1 سالگي ) 
هم در طبقه پائين بخش نوزادان است و شامل قسمت هاي تهيه شير ، يخچال ، دستگاه فور ، شستشو مي باشد كه اين محوطه بايد كاملاً استريل باشد . 
بخش هاي نونهالان ( صورتي ) و بخش پيش دبستاني ( آبي ) شامل قسمت هاي خواب ، اطاق بازي ، تلويزيون ، دفتر پرستاري و سرويس هاي بهداشتي است كه به زمين بازي هم راه دارد. در كل شيرخوارگاه آمنه همانند يك بيمارستان بي روح است با راهروهائي طويل كه اتاق ها در دو طرف آن قرار گرفته اند . كاركنان با لباس هاي رسمي در بين بچه ها رفت و آمد مي كنند.بچه ها با محيط بيرون ارتباط زيادي ندارند ( دور از اجتماع ) و به جز هم سن و سالان خود و كاركنان شيرخوارگاه و بعضي اوقات خيرين و حامي ها با افراد ديگري ارتباط ندارند و در مجموع هيچ حس و تصور ذهني از خانه و خانواده كه بايد در مهمترين مقطع سني اين بچه ها در ذهنشان شكل بگيرد برايشانوجود ندارد و مهمتر از همه فقر عاطفي آنها كه حتي معماري با كيفيت هاي فضايي عالي هم نمي تواند ان را جبران كند . 
مجتمع قدوسي:
در خيابان نياوران، سه راه ياسر، كوي شهيد تبريزي واقع شده است . اين مجموعه قبل از انقلاب به عنوان محل اقامت براي بچه هائي كه از شهرستان براي اردو به تهران مي امدند ساخته شده و بعداز انقلاب به مكان نگهداري بچه هاي بي سرپرست تبديل شده است . در حال حاضر پسران 7 تا 19 سال در آنجا زندگي مي كنند . 
اين مجتمع به صورت پاركي جنگلي است كه حصاري نرده اي دور آن كشيده شده و در شيب قرار گرفته است. جلوي مجتمع كه با كوي شهيد تبريزي در ارتباط است محوطه بازي ( زمين فوتبال و زمين بازي بچه ها ) قرار گرفته و بعد خوابگاه ها و قسمت اداري و در بالاي مجموعه هم استخري روباز موجود مي باشد. اين مجتمع محوطه سازي بسيار زيبايي دارد و ساختمان هاي آن با راه هاي شني به هم ارتباط دارند. ساختمان هاي شامل : 
( اداري و امفي تئاتر )- ( خوابگاه هاي 1 و 2 و 3) –( آشپزخانه – رختشويخانه – بهداري – تاسيسات و موتور خانه و مددكاري )- قسمت هاي مستمري بگيران و نگهباني و سرايداري ) . 
راه هاي ارتباط طبقات توسط رمپهایی كه ديد به محوطه را امكان پذير مي سازند. مي باشد  و هركدام از خوابگاه ها شامل : 
1-    سرسراي ورودي 
2-    اتاق خواب (سالني بزرگ شامل 13 تخت خواب ) 
3-    سرويس وحمام(كه به علت قرارگرفتن درسرسراي ورودي هواي نامطبوعي ايجادكرده است .) 
4-    سالني كه پارتيشن بندي شده و قسمت های مطالعه و تلويزيون – نشيمن – اتاق مربي و كمدهاي بچه هادر آن جا داردكه اين قسمت اصلاً محيط مناسبي براي مطالعه بچه ها نيست. در كل اين مجموعه با اينكه محيط شادي را مناسب سن بچه ها براي آنها ايجاد مي كند. ولي حكم اردوگاه دارد و براي اقامت طولاني مدت و تداعي زندگي خانوادگي مناسب نمي باشد. 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
نمونه هاي داخلي و خارجی ,پرورشگاه کودکان بی سرپرست ,پاورپوینت بررسی ,شيرخوارگاه آمنه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری پردیس و مرکز سینمایی ملت واقع در پارک ملت
پاورپوینت بررسی معماری معبد آب اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی پرورشگاه کودکان بی سرپرست کیرلینگ Kierling
پاورپوینت بررسی و تحلیل تالار شهر لندن

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد