خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
معماری/ پروژه های رو.ستا
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری روستای اورمان

   تعدادبرگ: 55 اسلاید   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  1


روستای اورامان تخت با بیش از 2500 سال پیشینه به عنوان مرکز دهستان اورامان در 65 کیلومتری جنوب غربی شهر سروآباد در استان کردستان و در ارتفاع نزدیک به 2000 متر از سطح دریا واقع شده است. منطقه اورامان 10 هزار و 500 نفر جمعیت دارد و روستای مورد مطالعه در تحقیق حاضر به عنوان مرکز این منطقه 2900 نفر جمعیت دارد. روستای اورامان که در دامنه کوههای زاگرس و ابتدای حوضه آبریز رودخانه سیروان واقع شده است ، به دلیل معماری خاص و ویژگی های متنوع یکی از روستاهای شگفت انگیز کشور است.

 اورامان در کردی "هورامان" تلفظ می شود. این روستا دارای سابقه طولانی در تاریخ است و وجود آثار و آتشکده های متعدد در اطراف آن نشان دهنده زرتشتی بودن مردم این مناطق قبل از اسلام آوردن است. در گذشته ، این سرزمین قلمرو حاکمان و سلاطین محلی بود که با اقتدار حکومت می کردند ، به همین دلیل این روستا را "تخت" ، به معنی پایتخت یا مرکز پادشاهی نامیده اند.

کلمه "اورامان" یا "هورامان" از دو قسمت تشکیل شده است: "هورا" به معنی "اهورا" و "من" به معنی خانه ، مکان و سرزمین. بنابراین ، اورامان به معنای "سرزمین اهورا" و "مکان اهورامزدا" است. "هور" در اوستا به معنای خورشید و هورامان نیز به معنای "مکان خورشید" است ، دانشمندان معانی دیگری را برای اورامان آورده اند؛ از جمله اینکه "هورام" در زبان کردی باستان و زبان پهلوی به معنای پاک و پاک است و یکی از صفات اهورامزدا است و علاوه بر "مکان" به معنی مکان پاک و پاک است و همچنین عنوان معابد زرتشتی است.

اورامانات در زبان محلی به معنای جاده های پر پیچ و خم ، کوه های سر به فلک کشیده است.

 در اینجا محلی بودن معنای واقعی پیدا کرده است ، زیرا مردم در همه زمینه های زندگی خود کفایت می کنند و توانایی دارند. جایی که تکه های سنگ بدون ملات برای محافظت از مردم آن به هم متصل شده اند. معماری ، فرهنگ مردم ، شیوه زندگی و پوشش مردم اورامانات کاملاً بومی منطقه است و تا چند سال پیش هیچ نشانی از زندگی صنعتی و شهری نبود.

این دهکده به صورت پلکانی در کوه کنار لثه ساخته شده و دارای بافتی فشرده و متراکم است. در ساخت خانه های پلکانی در روستا ، علاوه بر مشاهده مقاومت لازم در شیب تند ، سقف برخی از خانه ها به حیاطی بالاتر از خودش تبدیل شده است.

اورامان تخت با باغ های سرسبز و زیبا و همچنین موقعیت طبیعی و آب و هوایی خاص خود یکی از روستاهای خیالی و جذاب استان کردستان است. این باغ های انبوه و سرسبز به صورت پلکانی در بافت مسکونی خانه ها و گاهی در اطراف روستا واقع شده اند. معماری زیبا و پلکانی اورامان تخت یادآور دهکده زیبا و سرسبز ماسوله است .................


کلمات کلیدی مرتبط:
روستای اورامان تخت ,پاورپوینت روستای اورامان تخت ,پروژه روستای اورامان تخت ,معماری روستای اورامان تخت ,خانه های روستای اورامان تخت ,طرح روستای اورامان تخت ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد