پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی خانه موسیقی
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف هنر
تعریف موسیقی
تعریف لغوی موسیقی
پیوند موسیقی و شعر
موسیقی آن سوی دنیای مادی
موسیقی درمانی
موسیقی و پیری
تأثیر موسیقی در بیماران پایانه
قواعد زبان موسیقی
ساختار موسیقی
خوش آهنگی و ناخوش آهنگی صداها
موسیقی از لحاظ ساختار
دورنمای موسیقی ایرانی
خلاصه تاریخی موسیقی ایران
موسیقی دوره هخامنشی
موسیقی دوره ساسانی
موسیقی دوره اسلامی
نهضت علمی موسیقی
شکل شناسی موسیقی ایرانی
آوازهای مذهبی
موسیقی فولکلوریک ایران
موسیقی شهری
موسیقی عرفانی
سازهای موسیقی ایرانی
فرهنگ، موسیقی و معماری
اشتراکات معماری و موسیقی
جدول مقایسه معماری و موسیقی
پرسپکتیو در معماری و موسیقی
تقارن در معماری و موسیقی
رنگ در معماری و موسیقی
تناسبات در معماری و موسیقی
زمان در معماری و موسیقی
مکان در معماری و موسیقی
حرکت در معماری
حرکت در موسیقی
ریتم یا ضرب آهنگ در معماری
ریتم یا ضرب آهنگ در موسیقی
ساز شناسی
منابع
علاوه بر آنکه موسیقی درمانی را می توان به عنوان یک علم، یعنی استفاده تجویز شده و سازمان یافته از موسیقی یا فعالیت های آن برای تغییر حالات ناسازگار، زیر نظر پرسنل آموزش دیده (موزیک تراپیست)، برای کمک به مراجعین در رسیدن به اهداف درمانی دانست، می توان در مفهوم کلی آن را مرهمی بر بسیاری از آسیب های روحی روانی قرن حاضر دانست. در بیان گسترده می توان متذکر شد، موسیقی وسیله و ابزار اولیه موسیقی تراپیست است که آنها را از دیگر درمان گران جدا می کند. موزیک تراپیست ها ملزم به گفتگوی ساده با درمان جو نیستند بلکه آنها برای ارتباط با درمان جو به جای کلمات از موسیقی و فعالیت های موزیکی استفاده می کنند. فعالیت های موزیکی ممکن است شامل آواز خواندن، نواختن ساز، گوش دادن به موسیقی، تصنیف و ساختن آهنگ، حرکت با موسیقی، بحث درباره اشعار یا خصوصیات آوازی و یا ترکیب سازها باشد.
اگرچه موسیقی درمانی تخصصی نسبتا جوان است اما در گذشته های دور نیز برای مبارزه و مقابله با بیماری های گوناگون از آن استفاده می شده که تاریخ بیانگر این مدعاست. در فرهنگ ابتدایی آفریقا و 57قبایل قدیمی آن، "شامان" (طبیب جادوگر) رهبر موسیقی، طبیب و روحانی قبیله بود. شامان از موسیقی در ارتباط با معجزه و مراسم مذهبی برای خروج امراض از کالبد بیماران استفاده می کرد.
در همه جای دنیا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آفریقا و آُسیا ریتم طبل ها مهم ترین نقش را برای مراسم شفابخش جادوگران و درمان گران بازی می کرد. در شواهد موجود در تورات می توان مشاهده کرد که موسیقی قسمت عمده ای از زندگی عبریان را تشکیل می داده. وقتی که خداوند از مردم عبری خواست رویدادهای مخصوصی را به خاطر بسپارند، به موسی (ع) دستور داد که به مردم آوازی بیاموزد که به منزله یادبوی از رویدادهای مهم آن باشد. در مراسم مذهبی عبریان موسیقی جایگاه ویژه ای داشت و تشکیلات معابد آنها دارای دویست و بیست و هشت موزیسین تمام وقت بود و شغل آنها پیشگویی و کمک به مردم در رسیدن به خدا بود و منبع قدرت شفای آنها به موسیقی ارتباط داشت.و....