خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی نور به عنوان یک وسیله تزئینی در هنر و معماری اسلامی

   تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت تحلیل و بررسی نور به عنوان یک وسیله تزئینی در هنر و معماری اسلامی

عملکرد هنرهای تزئینی اسلامی با دستکاری هوشمندانه نور، که معمولاً از طریق رسانه های مختلف به وفور در بناهای اسلامی وارد می شود، افزایش می یابد. به غیر از نورپردازی بسیار زیاد فضای داخلی ساختمان‌ها، که در میان چیزهای دیگر، مفهوم ساختمان‌های کارآمد انرژی را ترویج می‌کند، نور اغلب به منظور افزایش عملکرد طرح‌های تزئینی ساختمان به حداکثر می‌رسد. تیتوس بورکهارت نوشته است که هنرمندی که می‌خواهد آرمان‌های اسلامی، به‌ویژه ایده «وحدت در هستی» یا «وحدت امر واقعی» را بیان کند، «سه وسیله در اختیار دارد: هندسه، که وحدت را به نظم فضایی ترجمه می‌کند. ریتم که آن را در نظم زمانی و همچنین به طور غیرمستقیم در فضا آشکار می کند و نوری که برای مرئی است همان چیزی است که هستی برای وجود محدود است.

با این حال، تیتوس بورکهارت ادامه داد: "هیچ نماد کامل‌تر از نور برای وحدت الهی وجود ندارد. به همین دلیل، هنرمند مسلمان می‌خواهد همان چیزهایی را که می‌سازد به ارتعاشی از نور تبدیل کند. به همین منظور است که او پوشش می‌دهد. سطوح داخلی یک مسجد یا کاخ -- و گاهاً سطوح بیرونی -- با موزاییک های کاشی و سرامیک.این آستر اغلب به قسمت پایین دیوارها محدود می شود تا سنگینی آنها را از بین ببرد.به همین منظور است که این هنرمند سطوح دیگر را به نقش برجسته‌های سوراخ‌دار تبدیل می‌کند تا نور را فیلتر کند. مقرنس نیز برای به دام انداختن نور و انتشار آن با ظریف‌ترین درجه‌بندی‌ها عمل می‌کند. رنگ‌ها غنای درونی نور را آشکار می‌کنند. نوری که مستقیماً به آن نگاه می‌شود کورکننده است؛ از طریق هماهنگی رنگ‌ها است که ما طبیعت واقعی آن را خدایی می کنیم که هر پدیده بصری را در درون خود دارد."

مفهوم نور (نور) در اسلام بسیار مهم است. خداوند در سوره ای از قرآن به نام النور که به معنای نور است، خود را به نور تشبیه کرده است. خداوند در آن اعلام می کند که او نور آسمان ها و زمین است (النور 24:35). سپس تمثیلی از نور او به سبکی نفس گیر ارائه می شود. به گفته عبدالله یوسف علی، "نور فیزیکی فقط بازتابی از نور واقعی در جهان واقعیت است، و آن نور واقعی خداوند است. ما فقط می توانیم به خدا بر اساس تجربه پدیداری خود فکر کنیم، و در جهان پدیداری، نور خالص‌ترین چیزی است که می‌دانیم، اما نور فیزیکی دارای اشکالاتی است...

قرآن همچنین آیات الهی را با نور یا نور یکی می‌داند که به مردم کمک می‌کند تا در راه راست قدم بردارند و پایداری کنند. بر این اساس، کار اصلی پیامبران هدایت مردم از ظلمت به سوی نور بود (مائده 5: 15، 5: 44). واژه نور در قرآن برای بیان بینش جسمانی، اخلاقی و معنوی به کار رفته است. از سوی دیگر، کار شیطان فریب دادن مردم و هدایت آنها از نور به تاریکی است (بقره، 257). بنابراین، کل هستی روی زمین مبارزه ای است برای برتری بین نیروهای خیر و شر، حق و باطل، روشنایی و جهل، تمدن و عقب ماندگی، بینایی و کوری، نور و تاریکی.

از آنجایی که معماری اسلامی بیانگر جهان بینی مسلمانان است، نور نقش مهمی در قلمرو آن دارد. از آن نه تنها برای نورپردازی ساختمان ها، بلکه به عنوان وسیله ای تزئینی استفاده می شود که به مردم کمک می کند تا بینش اخلاقی و معنوی اسلام به طور عام و هنرهای تزئینی اسلامی را به طور خاص به دست آورند. نور همچنین فضای داخلی را با فضای عمومی خارجی پیوند می دهد. این به کاربران فضاهای درونی که توسط انسان ایجاد می‌شود، اجازه می‌دهد تا دائماً با فضای بیرونی، که قلمرو فیزیکی خداوند است که توسط قوانین فیزیکی او اداره می‌شود، در ارتباط باشند. نور در حالی که اشیاء ساخته شده توسط انسان را روشن و زیبا می کند، به شیوه های خاص خود بر بی اهمیتی، شکنندگی، نسبیت و نقص انسان، محصولات او و این جهان تأکید می کند. در عین حال بر قدرت مطلق، کمال، مطلق بودن، زیبایی و بی نهایت بودن خداوند تأکید می کند. همه چیز به طور کامل به او و نور و فیض او برای بقا، هدایت و نجات در هر دو جهان بستگی دارد.

مسلمانان و ساختمان‌هایشان از نور، چه از نظر نمادین و چه از نظر واقعی، طرفدار نور هستند، همچنین به این دلیل که هیچ چیز ساده‌تر، واضح‌تر و واضح‌تر از حقیقت وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ رازی برای داشتن یک زندگی شاد و معنادار بهتر از سادگی، صداقت، شفافیت و صداقت، با دیگران و مهمتر از آن، با خود نیست. هیچ چیز بهتر از مفهوم نور نماد این مفاهیم نیست، همانطور که هیچ چیز بهتر از مفهوم تاریکی نماد مخالفان نیست. یقیناً زندگی مؤمن واقعی از ابتدا تا انتها امری ساده و صریح و مشخص است. مینیمالیسم در شکل و ظواهر و ژرفا و خرد و درخشندگی در جوهر و معنا و هدف، به تعبیر عقل، مترادف با سبک زندگی یک مؤمن است. علاوه بر این، یک مؤمن واقعی، در مورد روابطش با خالق و با خود و عقیده اش چیزی برای پنهان کردن، استتار، رمز و راز یا حجاب ندارد.و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
نور معماری اسلامی ,تحلیل نور معماری اسلامی ,بررسی نور معماری اسلامی ,یک وسیله تزئینی در هنر ,تحلیل نور معماری اسلامی ,پاورپوینت نور معماری اسلامی ,عملکرد هنرهای تزئینی اسلامی ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد