خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی موقعیت اقلیمی جغرافیایی تاریخی شهر سقز کردستان

   تعدادبرگ: 25 برگ ورد .   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 2618 kb  تعدادمشاهده  5


بررسی موقعیت اقلیمی جغرافیایی شهر سقز

آن چه از بیشتر دست نوشته ها و کتب تاریخی  بر می آید،این است که سقز نام خود را از سکاییانیا سکهآنچنان که در بیشتر نوشته های آشوری نامیده شده اند گرفته است.
زمانی که سکاییان در جنوب دریاچه ی ارومیه در ناحیه ی ماننا مستقر بودند سقز پایتخت آنان بوده است.آقایجلیل ضیاپوردر کتاب مادها و بنیان گذاری نخستین پادشاهی در غرب ایرانایزیرتو را همین سقز کنونی می داند،وی در ادامه دلیل آن را وجود دو قلعه از هفت قلعه ای که نابورشاروسوسردار آشوری در زمانآشورپانیپالنام برده است،در حوالی سقز می داند؛1- قلعه ی زیویه 2- قلعه ی ورمیاته.
ژاک دومورگاندر جغرافیای غرب می نویسد که:سقز شهری قدیمی و کوچک است که سابق دارای استحکامات و برج و بارو بوده است برخی دیگر معتقدند که واژه ی سقز برگرفته از نامسیاکساریکی از پادشاهان مادی است که یونانیان او را سیاکسخوانده ان اند. عبدالحسین زرین کوبدر کتاب روزگاران 1378می نویسد که بقایای طوایف مختلف بومی و مهاجر قبل از ورود آریایی ها در نواحی سقز کنونی مستقر بوده اند و اتحادیه ی مانای را به وجود آورده بودند که آنچه به نام گنجینه ی زیویه در نزدیکی سقز در این اواخر به دست باستان شناسان بدست آمد نشانگر فرهنگ و هنر آنان می باشد؛در برخی منابع دیگر هم آمده که اقوام لولویو زامودهانیز که جزو تمدن ماناییهستند،محل سکونت اصلی آنان اطراف سقز بوده است .
آندره گدارمرکز تمدن مانارا در تپه ی کاپلانتو(قپلانتو) در جنوب سقز می دانست و دیاکنوفهم معتقد است که این مرکزیت در شمال غربی مانایعنی ناحیه ای بین بوکان و سقزبا توجه به اینکه دست نوشته ها و آثار مکتوب از مادها و اقوام اولیه این ناحیه تا به حال به دست نیامده و با توجه به حجم و گوناگونی فرضیات در این باره ادامه ی بحث را به دست صاحبان فن می سپاریم باشد که با تلاش و کوشش فراوان چراغ راه تاریک تاریخ این مرز و بوم را بیفروزند.

فهرست مطالب
شناخت موقعیت پروژه    8
موقعیت قرار گیری در ابعاد کشوری    8
اقلیم و آب و هوای استان  کردستان  9
موقعیت قرار گیری در ابعاد کشوری    10
موقعیت قرار گیری در ابعاد استان:    10
پیشینه تاریخی و وجه تسمیه    11
روند توسعه ی شهر سقز:    12
مساحت شهر سقز    13
آب و هوا شهر سقز :    14
تقسیم بندی های انجام شده    14
پرفشار جنب حاره ای آزور    15
عرصه زیست محیطی:    16
شرایط اقلیمی :    16
دما سقز:    16
فشار هوا و رطوبت:    18
بادهای شهر سقز:    19
میزان بارش :    19
بیشترین بارش    19
 ساختمان زمین شناسی:    21
تقسیم بندی اشتوکلین و روتنر    21
جاذبه های گردشگري شهرستان سقز:    22
قلعه باستانی زیویه:    22
غار کرفتو :    23
مجموعه کاروانسرا و بازار قديمي سقز:    23
مسجد دومناره:    24
درياچه سدشهيدکاظمي (لگزی):    24
صنایع دستی شهرستان سقز:    25
    25
وضعیت فرهنگی  و اجتماعی:    26
منابع    26
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی موقعیت شهر سقز ,اقلیم شهر سقز , جغرافیایی شهر سقز ,شناخت موقعیت شهر سقز ,موقعیت قرار گیری در ابعاد کشوری 8 ,اقلیم و آب و هوای استان 9 ,موقعیت قرار گیری در ابعاد کشوری 10 ,موقعیت قرار گیری در ابعاد استان: 10 ,پیشینه تاریخی و وجه تسمیه 11 ,روند توسعه ی شهر سقز: 12 ,مساحت شهر سقز 13 ,آب و هوا: 14,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد