خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت بررسی انسان شناسی معماری از نظر صاحبنظران معماری ,pptx

   تعدادبرگ: 20 اسلاید   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  11


دانلود,پاورپوینت بررسی انسان شناسی معماری از نظر صاحبنظران معماری ,pptx


مهندس سید علیرضا قهاری :
انسان شناسی علمی ترین رشته علوم انسانی است و به تعریف این تعریف محیط ساخته شده ای که ما به عنوان انسان آنرا خلق کرده و در آن زندگی می کنیم خود سازنده زندگی ماست . این فضای ساخته شده مبتنی بر توان فکری محدود ماست بدین معنا که بشر در طول تاریخ حیاتش بر اساس میزان دانش و تکنولوژی خود توانسته محیط مصنوع پدید آورد که بتواند در آن بیارامد و هر زمان که دانش و فناوری اش اجازه داده محیط مناسبتری را برای زندگی فراهم آورده است . این توانایی در هیچ دوره مورد ارزیابی و قضاوت قرار نگرفته است. تناسب دانش انسانها با نیازهایشان هیچ گاه سنجیده نشده و دامنه تحقیقات در این مباحث از محدوده ذهنیت و سلایق ذهنی خارج نگردیده است و بشر تنها به شکل مجزا و تنها به عنوان مصرف کننده و با نیازهای معین و استاندارد شده به نمایش در آمده است . به همین دلیل انسان شناسی معماری این امر را که در افقهای نظری و ذهنیت نظریه پردازان می بایست گسترده شود دنبال می کند همچنان که مفهوم جدیدی از معماری را ارائه می دهد انسان شناسان معماری معتقدند هر آنچه انسان و روابط زیستی آنها ساخته و می سازد را می توان معماری نامید.
اگر چه سر چشمه های معماری در دوران پیش از تاریخ چندان روشن نیست در پایان دهه شصت میلادی زمانیکه مرگ مدرنیسم و اعلام پست مدرنیسم متولد گردید توجه انسان شناسان به معماری و دستاوردهای سنتی آن جلب گردید و معماری بومی به عنوان یک قلمرو جدید تحقیقی شناخته شد .
موضوعاتی چون قوم شناسی و مطالعه محیط های سنتی منجر به نتایج مهمی چون انتشار دائره المعارف معماری بومی جهان توسط دانشگاه بریکلی شد که هزار گونه معماری را در سه مجلد مورد بررسی قرار می داد هدف اصلی این کتاب سندیت دادن جهانی به معماری سنتی و طبقه بندی آن براساس ضوابط انسان شناسانه بود این کتاب زیبایی شناسی های سنتی و تنوع اشکال گسترده معماری به ویژه معماری مسکن را در فرهنگهای متنوع دنیا به نمایش می گذارد .
زندگی و قراردادهای اجتماعی در طول حیات بشری که امروزه اغلب به عنوان امور غیر معمول و گاه عجیب احساس می شود نقش تکنیک ویافته های دانش بشر در معماری و ابزاری که توانسته است به کار گیرد را می توان به عنوان محور انسان شناسی معماری مورد توجه قرار داد اگر چه بسیاری از آنها ابتدایی به نظر آیند مانند استفاده از الیاف و چوب که امروزه نیز اگر چه کم دوامند به عنوان داشتن مزیتهایی از جمله سبکی و ساختن با دست مورد استفاده بسیاری از جوامع بشری هستند و هنوز سقفها ، دیوارها و کف را تشکیل می دهند .
آیا تحول فرهنگها ارتباط نزدیک با معاری غیر پایدار و مصالح غیر مقاوم نداشته است . به این معنا که ساخته های دست بشر مقاوم و کم دوامند آیا منجر به مرگ تمدنها نشده اند ؟ آیا تغییر و تحول در فضاهای عمومی شهرها به تحول مسکن و سر پناه نینجامیده است ؟
ما در انسان شناسی سکونت به نکات عینی و قابل توجهی برخورد می کنیم . نمونه آنرا در بافتهای فرسوده داخل شهرها و تفاوت نگرش ساکنان آن به موضوعاتی که معمولا توسط متخصصین امور ساماندهی شهر مطرح می شود دریافت این زمینه ها و توجه به زوایای نا پیدای روابط انسانی و کالبد محیط نگاه تازه ای بر تعریف انسان شناسانه از مفهوم معماری در اختیار قرار می دهد که نقطه عطف آنرا می توان در معماری معنا گرا جستجو کرد . این نوع معماری ارتباط نزدیکی با انسان و هستی انسانی برقرار می کند و در جهت افقهای فکری جهانشمول و چشم اندازهای انسان شناسانه دریچه هایی نو از جهان و رابطه انسان و محیط ساخته شده توسط وی ارائه می دهد .





فهرست مطالب

مهندس سید علیرضا قهاری :
دکتر محمد منصور فلامکی :
دکتر محمد مهدی محمودی :
مهندس شهریار سیروس :
دکتر داریوش زمانی
مهندس کیکاووس امینی:
مهندس سید جلال میر لطیفی :
دکتر اردشیر سیروس :
دکتر ناصر عظیمی
دکتر محمد منصور فلامکی


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود,پاورپوینت بررسی انسان شناسی معماری از نظر صاحبنظران معماری ,pptx ,مهندس سید علیرضا قهاری : ,دکتر محمد منصور فلامکی : ,دکتر محمد مهدی محمودی : ,مهندس شهریار سیروس : ,دکتر داریوش زمانی ,مهندس کیکاووس امینی: ,مهندس سید جلال میر لطیفی : ,دکتر اردشیر سیروس : ,دکتر ناصر عظیمی ,دکتر محمد منصور فلام,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معماري در كوير,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تاثیرات مواد زائد و صنعت ساختمان سازی,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی مقایسه توده و فضا در شهرهای ايران و جهان ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی سازه های بلندجنوب شرق آسیا,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی رستوران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی شیخ بهایی پدرعلم معماری ایران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی آتش سوزي و انواع خاموش كننده هاي آن,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تقدس و تناسخ در معماری مذهبی,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی موزه لوور پاریس,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی نويفرت ,pptx
دانلود,پاورپوینت چگونگي ورود معماري غرب در قراقخانه,pptx
دانلود,پاورپوینت طراحی کل مجموعه شهر,pptx
دانلود,پاورپوینت گورستان پرلاشز پاریس ,pptx
دانلود,پاورپوینت معماري ايران در دوره سلجوقي ,pptx
دانلود,پاورپوینت احداث باغ در اراضي شيبدار ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی استانداردهای ارگونومی طراحی صندلی,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی آتريوم در معماري پايدار,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری صخره ایی,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی نانو تکنولوژی ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد