خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استاندارد ها ، و ضوابط و برنامه فیزیکی معماری مجتمع تجاری

   تعدادبرگ: 76 اسلاید .   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 2701 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی استاندارد ها ، و ضوابط و برنامه فیزیکی معماری مجتمع تجاری

خرید فعالیتی است که جلوه هایی از شرایط اقتصادی ، اجتماعی و به ویژه فرهنگی و ساختار یک محیط را آشکار می کند ، اگرچه در ابتدا فضاهای خرید بود ، اما فقط برای تأمین نیازهای اقتصادی راهبان در قالب برنامه های خطی و قرار دادن اجزای منفرد ، یعنی مغازه ها در مسیرهای خطی یا منحنی در اطراف مشتری طراحی می شد ، اما به تدریج این ایده که مراکز خرید باید شامل کاربری هایی برای تأمین سایر نیازهای مشتری باشد نیز به یک ایده غالب در معماری مرکز تجاری تبدیل شد.
مراکز خرید را نمی توان به عنوان یک قلمرو جداگانه از زندگی در نظر گرفت ، اما این مراکز مانند تمام مکان ها و فضاهای زندگی هر فرد می تواند نمایانگر کل جامعه باشد. فضا ها و مکان ها با هم همپوشانی و چند ضلعی هستند. بنابراین با مطالعه فضای مراکز خرید می توان به کل جامعه و زندگی روزمره دست یافت.
به هر شبکه ای که کالاها و خدمات در آن معامله شود ، بازار گفته می شود.

لازم نیست بازار وجود مادی و فضای مشخصی داشته باشد. به عنوان مثال ، بازار سهام جهانی بازاری است که صرفاً از طریق شبکه ارتباطات بین المللی بین المللی فعالیت می کند و به طور کلی جای خاصی ندارد.

در اقتصاد سنتی ایران ، بازار معمولاً مکانی مسقف است که طبقات مختلف در گروه های خاص خود به تجارت پرداخته اند. به این ترتیب ، بازار سنتی به دلیل مرکزیت در امور اقتصادی و تجاری ، به طور خودکار به مرکز زندگی سیاسی تبدیل شد.
برای قسمت پشت پیشخوان ، برای فروشنده و متصدی باید لااقل 50 سانتی متر عرض در نظر گرفته شود. البته در صورت امکان عرض 60 سانتی متر الی 70 سانتی متر مناسب تر است. برای معبر اصلی جلوی پیشخوان قسمتی که مشتریان قرار می گیرند ، حداقل عرض 120 سانتی متر ، بطور متوسط 180 الی 210 سانتی متر و معمولاً حداکثر عرض آن 330 سانتی متر است. در صورتیکه قسمت مشتریان معبر فرعی و یا ثانویه ای داشته باشد، عرض آن نباید از 90 الی 100 سانتی متر کمتر باشد.
انواع ورودی های فروشگاه
در طراحی ورودی ها، از طرح های ممکن چهار نوع اساسی وجود دارد که عبارتند از :
ورودی های صاف
ورودی های شکسته و منحنی
ورودی های جلوبسته
ورودی های جلوباز


فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
تعریف
شرح فضاهای بازار در قدیم
فضاهایی که در کنار بازارها جهت تعاملات اجتماعی احداث می گردیدند
گونه شناسی مراکز خریددر جهان
استانداردهای طراحی مجتمع های تجاری
جلب عناصر تجارت
محوطه های میانی
سیرکولاسیون داخلی
شناخت سیستم های سازه ای
ضوابط مربوط به تفکیک
حداقل تفکیک اراضی جهت احداث مجموعه های تجاری  و مختلط بر حسب تراکم ساختمانی
ضریب اشتغال بنا در طبقات بر اساس تراکم های ساختمانی مختلف
دربهای ورود- خروج
ظرفیت کریدور
ضوابط زیر در مراکز خرید
ویترین ها
پله برقی
پلکانها
آسانسور
اجزاء اصلی مجموعه
بخش تجاری
هایپر مارکت
واحد های تجاری
واحد جواهر فروشی و ساعت فروشی و عینک فروشی و ….
واحدهای پوشاک
سالن سینما
لابی
سالن نمایش
اتاق های پشتیبانی
بخش خدمات عمومی
لابی
سرویس ها
پارکینگ
نمازخانه
بخش تاسیسات
موسیقی
نورپردازی مجموعه
شناخت سیستم های تابستانی
بخش اداری
بخش ورزشی
سالن بیلیارد
سالن پینگ پنگ
سالن بولینگ
بخش رفاهی
رستوران
فضاهای سبز و پارک
فضاهای تفریحی
علامت گذاری های و طرح های گرافیکی
حیاط های مرکزی
کاربرد رنگ و کارهای هنری
نتیجه گیری
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری مجتمع تجاری ,استاندارد ها مجتمع تجاری ,ضوابط مجتمع تجاری ,برنامه فیزیکی مجتمع تجاری ,طرح معماری مجتمع تجاری ,پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری ,معیارهای طراحی مجتمع تجاری ,نمونه فضاهای مجتمع تجاری ,حداقل تفکیک اراضی ,سرویس ها ,پارکینگ ,نمازخانه ,بخش تاسیسات ,موسیقی ,نورپردازی مجموعه , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل معماری نمایشگاه خودرو در تهرانپارس
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه سیما گوجرال در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه SKIN1004 در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی جواهرات Avgvst برلین در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه اوموتساندو اتمس آبی در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه راک اند راید شنزن در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه یورا در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی گالری های نوول در فرانسه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه پوشاک ورزشی پالس در اوکراین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه دیاگونال در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه لاگوس در نیجریه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه لولیتا در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه شیرینی ژاپنی آیتو-دنکیموچیتن در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتابفروشی ریدلیون در اوکراین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه اوسکای در تایوان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه گل چئونگسام در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه هواوی در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی گمشده در پژواک در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه ژلاتو مسینا شهر کنت در استرالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتابفروشی انبار غله بزرگ در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد