پاورپوینت بررسی استاندارد های فضاها و معماری ساختمان تجاری
بخشی از مطلب
گاهاً کاربرد یک مغازه ویژگی خاصی برای طراح ایجاد می کند؛ اتاق نمایش ها فضاهایی هستند که صرفاً برای فروش مستقیم کالا به کار نمی روند. این فضا در واقع یک نمایشگاه کوچک به حساب می رود و سیستم فروش به صورت قراردادی و تحویل از طریق عامل دیگر صورت می گیرد.
نمایندگی های شرکت های بزرگ و کارخانجات معمولاً از این سیستم فروش استفاده می کنند، با توجه به خصوصیات این نوع از فضا، طراحی مغازه از شکل عادی خود خارج می شود.
به طور مثال در چنین فضایی دیگر احتیاجی به انبار نیست چرا که به طور مستقیم محصولی فروخته نمی شود، همچنین کانتر برای عرضه محصول کاربردی ندارد و اين امکان به وجود می آيد که تمام فضا برای نمايش محصولات مورد نظر به کار گرفته می شود.فضای ديگر لازم، فضای عقد قرارداد و پذيرايی از مشتری است.
از نکات قابل توجه در طراحی اين فضا اين است که نبايد فضا از لحاظ بصری سنگين باشد، چرا که سنگين بودن فضا توجه بيننده را به خود جلب می کند و جايی برای توجه به محصول باقی نمی گذارد.در صورتی که يک طراحی سبک وکم حجم با تزئينات مختصر و رنگ بندی ساده و خنثی اين شرايط را فراهم می سازد که پيش از هر چيز محصولات مورد نظر به چشم بيايد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
گستردگی مشکل
میزان آگاهی و یا خدمات ما در ارتباط مشکل چقدر است؟
نتیجه یا نتایج تحقیق چگونه می تواند مفید باشد؟
بیان اهداف
مبانی نظری طراحی مجتمعهای تجاری- اداری از منظر جایگاه معماری
بانک ها
از نکات دیگری که باید به آن توجه نمود عبارتند از
مغازه ها
طراحی ویترین
تعبیه محل نگهداری محصولات ( انبار )
طراحی فضای فروشنده
انتخاب متریال مناسب
اتاق نمایش: (Show Room )
فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها
رستوران ها
نکات فنی
بررسی دو نمونه ایرانی
ساختمان تجاری اداری فرشته
مجتمع تجاری میلاد نور
مراکز خرید و مراکز تجاری
مشخصه یک مرکز خرید
عناصر اصلی مراکز خرید چند منظوره
پروژه تجاری شهر آفتاب
فضای تجاری
فروشگاه ها
هایپر مارکت
فضای خدماتی
پارکینگ طبقاتی سرپوشیده
رستورانها
Roof Garden
Food Court
Coffee Shop
فضاهای ورزشی و تفریحی
کلینیک های درمانی
فاز ۳ : مجتمع ستاره
بررسی چند نمونه خارجی
منابع و ماخذ
منابع فارسی