خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی عمارت اداره پست و گمرك موزه پست و مخابرات

   تعدادبرگ: 29 اسلاید بهمراه نقشه و تصاویر   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی عمارت اداره پست و گمرك موزه پست و مخابرات

موزه پست و مخابرات در بهمن ماه 1369 به نام موزه پست شروع به كار كرد. اين موزه در يكي از قديمي‌ترين و شكيل‌ترين عمارت‌هاي دولتي تأسيس شده كه از دو طبقه بنا متشكل از سالن‌ها و غرفه‌هاي متعدد تشكيل شده و مكاني مناسب جهت بازديد مشتاقان ديدار آثار تاريخي و كهن است‌.
در 20 اسفند ماه 1374، به استناد موافقت سازمان امور اداري و استخدامي كشور، موزه پست به موزه وزارت پست و تلگراف و تلفن و در 12 مرداد ماه 1378، به موزه پست و مخابرات تغيير نام داد.
اين بنا در 1307 ش‌، در زمان وزراي قديم پست‌، صوراسرافيل و نظام‌الدين حكمت‌، با صرف هزينه پانصد هزار تومان و با مساحت 15000 متر مربع در خيابان سپه (امام‌خميني‌) تأسيس گرديد. قسمتي از اين ساختمان (يك‌سوم‌) در كنار سردر باغ ملي‌، كه قبلاً اداره گمركات پست بوده‌، به موزه اختصاص داده شده است‌.
استفاده از ستون‌هاي سبك نو هخامنشي در ساختمان پست به قدري جالب و موفق بود كه در شكلي بارزتر و حجمي وسيع‌تر در عمارت نظميه يا كاخ شهرباني به كار گرفته شد.
شايان ذكر است كه كاروان‌سراهاي چهار ايواني با وجود رونق و رواج ساختشان در دوره اسلامي‌، ريشه در دوران قبل از اسلام دارند و قدمت بناهاي چهار ايواني به پيش از اسلام‌، به خصوص دوره ساسانيان‌، بر مي‌گردد و بسياري از كاخ‌ها به اين شكل ساخته شده‌اند.
بناي پست در منطقه‌اي فرهنگي تاريخي به نام ميدان مشق واقع شده كه اكثر ساختمان‌هاي آن از قاجاريه تا پهلوي اول زمان گذاري شده‌اند و به غير از بناي وزارت جنگ‌، مقابل سردر باغ ملي كه متعلق به دوره ناصري است‌، ساختمان‌هاي اين محوطه در زمان وزارت جنگ پهلوي اول بنا شده است‌.
در ساختمان موزه مانند سردر باغ ملي و ساير بناهاي ميدان مشق و هم عصر، از مصالح مشابهي استفاده شده است‌; از جمله از سنگ در پي (ستون و سرستون و كف و پله‌ها) و آجر در بيش‌تر نقاط بنا و بدنه و در و پنجره و سقف چوبي و بام شيرواني استفاده شده و در تركيب اين مصالح نهايت ظرافت و زيبايي مد نظر قرار گرفته است‌.
زير زمين موزه با دو متر بالاتر از سطح خيابان در حالت نيم سطح قرار گرفته است‌. بناي موزه سه در ورودي شمالي‌، جنوبي و غربي دارد كه در حال حاضر ورودي شمالي مسدود است‌. موزه با 43 متر عرض و 53 متر طول‌، و حدود 2279 متر مربع مساحت دارد.
كل بناي پست داراي يك محور مركزي است كه شرق و غرب بنا را قرينه ساخته است‌. اين محور در حال حاضر ورودي منطقه 11 پستي است‌، كه قسمت غربي آن (موزه پست و مخابرات‌) درست معادل شرق آن كه در حال بازسازي و احيا است‌، ساخته شده است‌. عمارت پست و گمرك تهران از پست ايالتي تهران (يال شرقي‌)، گمرك امانات پستي و دو قسمت ديگر تشكيل شده است كه در آينده نزديك به موزه فعلي اضافه و تبديل به يكي از بزرگ‌ترين موزه‌هاي ارتباطات (پست و مخابرات‌) در دنيا خواهد شد.
,....


کلمات کلیدی مرتبط:
عمارت اداره پست و گمرك ,موزه پست و مخابرات ,پاورپوینت عمارت اداره پست و گمرك ,موزه پست و مخابرات ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه پست و تلگراف ایران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد