خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


كارآفريني و خط توليد - خط توليد
 
فهرست مطالب: گزارش كارآموزي كارخانه ي كاشي مريم

   تعدادبرگ: 170   قیمت: 2500 تومان   حجم فایل: 5209 kb  تعدادمشاهده  1


فهرست مطالب
عنوان                                    صفحه
مقدمه و تاريخچه    1
آسيا كردن و سايش    3
اسپري دراير    19
پرس    40
خشك كردن    59
پخت    72
لعاب    102
درجه بندي    123
فعاليتهاي انجام شده    132
 
مقدمه 
تمدن کهن ايران زمين سهم بزرگي در تکامل فرهنگ و تمدن بشري داشته است. سفال هاي به دست آمده از کاوش هاي باستان شناسي بر قدمت چندين هزار ساله هنر و صنعت سراميک در اين مرز و بوم گواهي مي دهند. به طوري که در بررسي تاريخ تکامل صنعت سراميک در جهان اذعان شده است که استفاده از چرخ کوزه گري در سرزمين ايران به حدود هزاره پنجم و کاربرد لعاب به هزاره دوم قبل از ميلاد باز مي گردد. 
گرچه قرون ششم و هفتم هجري را دوره اوج شکوفايي و عصر طلايي هنر و صنعت سراميک در ايران ناميده اند اما تا چند قرن پس از آن و پيش از انقلاب صنعتي اروپا نيز شکوه و عظمت خود را حفظ کرد. اين صنعت همچون ديگر صنايع در ايران نتوانست دوره گذار به توليد انبوه صنعتي را به خئبي طي کند. بعنوان مثال پيش از آغاز بکار اولين کارخانه کاشي در سال 1339 توليذ به صورت دستي انجام مي گرفت و تعداد کارخانجات کاشي پيش از انقلاب از انگشتان يک دست تجاوز نمي کرد. 
سابقه تاريخي، ذخائر مناسب مواد اوليه و همچنين توجه و همت دست اندرکاران اين صنعت در دو دهه اخير و به خصوص راه اندازي کارخانجات متعدد در چند سال گذشته، رشد چشمگيري در کميت و کيفيت کاشي در ايران بوجود آورده است به طوري که توليد امروز کاشي به مرز يکصد ميليون متر مربع نزديک شده و روز بروز در حال افزايش مي باشد. چنين پيشرفت هايي توجه بيش از پيش به منابع مطالعاتي و افزايش آگاهي هاي علمي و تخصصي در اين زمينه را مي طلبد. 
در اين راستا شركت كاشي مريم در 5 كيلومتري شهر ميبد ، شهر كهن دژ ايران، شهر سفال هاي رنگارنگ و ماندگار ، در سال 1381 در زميني به مساحت 25 هكتار فعاليت خود را با تعهد والاي سرمايه گذاران ، مديران ، كارشناسان مجرب صنعت كاشي آغاز كرد.
 
آسيا کردن و سايش
 
 
1-1-تعريف و هدف از سايش ( آسيا کردن ) موادجامد 
آسيا کردن و سايش مواد جامد شامل عملياتي است که هدف آن کاهش ابعاد و اندازه مواد است. اين عمل با خرد کردن اوليه ذرات درشت آغاز مي شود و با پودر کردن خاتمه مي يابد. 
با اين وجود، هدف از خرد کردن تنها بدست آوردن ذرات کوچک از مواد درشت دانه نيست بلکه هدف از آن، فراهم کردن ذراتي با قطر متوسط و مشخص و با دانه بندي مناسب براي توليد محصول مي باشد. 
به طور کلي، دلايل فراواني براي خرد کردن مواد جامد وجود دارد، با وجود اين مي توان گفت که گستردگي سطح ويژه مواد باعث مي شود که توده هاي هموژن و واکنش هاي شيميايي کامل تري را در زمان هاي کوتاه تر بدست آوريم. 
2-1-اثرات ايجاد شده حين آسيا و انتخاب ماشين آلات 
اعمال صورت گرفته در طي سايش عبارتند از:
a)فشردگي ساده ( خرد کردن ) 
b)کوبش و ضربه ( از اجزاء دستگاه به ماده )
c)ضربه( از ماده به دستگاه) 
d)سايش 
e)برش 
کليه ماشين آلات به کار گرفته شده در فرايند خرد کردن بر اساس اصول گفته شده در فوق کار مي کنند. 
به منظور شرح محدوده عملکرد ماشين آلاتي که به طور گسترده استفاده مي شوند و براي انتخاب مناسب ترين وسيله، طرح زير دنبال مي شود:
a)خرد کننده فکي (jaw crasher) 
b)خرد کننده ژيراتوري (Giratory Crushers) 
c) آسياهاي داراي لبه متحرک (Edge Runner) و آسياهاي دندانه دار گردان (Tooth Rolling) 
d) آسياهاي پرداخت کننده و نرم ساب گردان 
e) آسياهاي ديسکي (Disk Mills) 
f) آسياهاي چکشي (Hammer Mills) به سرعت پايين 
g) آسياهاي ميخي (Peg Mills) 
h) دستگاه هاي با سرعت کم (Rod Mills,Ball Mills.Pebble Mills) 
i) دستگاه هاي با سرعت متوسط (Rotary Pin-Mills,Ball Mills) 
j) دستگاه هاي با سرعت زياد (Bowl Mills و آسياهاي چکشي با سرعت زياد) 
در موردي مخصوص که ما به آن علاقه منديم يعني آسيا مواد خام براي مخلوط هاي سراميکي، عمدتاً مواد خام ارژيليتي (Argillaceous) که خصوصيات فيزيکي  و مينرالي آنها اغلب غير يکنواخت است، به کار برده مي شود. 
مثلاً رسهاي ماژوليکا و کاتوفورت(Majolica و Cottoforte ) ترکيبات طبيعي فيليوسيليکاتها (Phyllosilicates) هستند مانند:
-    ايليت 
-    کائولينيت 
-    کلريت و . . . 
( همه آنها با توزيع بسيار ريز اندازه ذرات زير 8 تا 10 ميکرون و ساختار صفحه اي که سختي کمي دارد و درصد بالاي رطوبت و آب ترکيبي که در بردارد، مشخص مي شوند). 
علاوه بر مواد فوق، اين رسها داراي مينرال هاي سخت نيز مي باشند. مانند:
-    سيليس 
-    فلدسپات 
-    سنگ آهک 
-    دولوميت 
-    پيريت 
-    مينرال هاي منگنز و . . . 
( اينها مواد فشرده اي هستند که سختي متوسط تا زياد و اندازه بيش از 1mm دارند و نمي توانند آب ترکيب را به دورن شبکه جذب يا رها کنند). 
به هنگام استفاده از اين مواد، شرايط خاصي بايد در نظر گرفته شود:
-    انحلال تقريباً کامل انواع رس يا مخلوط اجزاء 
-    درجه خرد کردن متفاوت بين اجزاء برخي مخلوطهاي مينرالوژيکي 
-    حذف ناخالصي هاي موجود در مواد خام قبل از خرد کردن. 
3-1- خرد كردن خشك و مرطوب (تر)
مواد خام تشكيل دهنده بدنه هاي سراميكي يا به صورت خشك و يا به صورت مرطوب خرد يا سايش مي شوند.
تكنيك خرد كردن تر (آسياب) عموماً به منظور بدست آوردن دانه بندي بسيار ريز و همگن نمودن بهتر پودرها به كار گرفته مي شود. از طرف ديگر، وقتي كه مواد


کلمات کلیدی مرتبط:
فهرست مطالب ,عنوان صفحه ,مقدمه و تاريخچه 1 ,آسيا كردن و سايش 3 ,اسپري دراير 19 ,پرس 40 ,خشك كردن 59 ,پخت 72 ,لعاب 102 ,درجه بندي 123 ,فعاليتهاي انجام شده 132 , ,مقدمه ,تمدن کهن ايران زمين سهم بزرگي در تکامل فرهنگ و تمدن بشري داشته است. سفال هاي به دست آمده از کاوش هاي باستان شناسي بر قدمت چ,
مقالات مرتبط در این دسته
خط تولید سیمان
طرح توجيه فني ، مالي و اقتصادي توليدترانس مهتابي 40وات و 20 وات با ظرفيت 400000 عدد در سال
کارآفرینی کارخانه بخاری
کارآفرینی کارخانه شهد ایران 40 ص
کارآفرینی (شرکت رب مسما مشهد)
دانلود مقاله دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان
پاورپوینت خط تولید و طراحی طلا و جواهر
طرح توجيهی گاوداری شيری 30 راسی
مطالعات استفاده از روش FMEA در ارزيابي و تحليل ريسك حوادث در كارخانه كاشي
مطالعات طرح امكان سنجي مقدماتي توليد شيشه هاي دو جداره و كاربرد آن
سورت و بسته بندی کشمش
خط تولید شرکت نوشابه پپسی
مجتمع توس چيني
فرآيند توليد كنسرو و رب گوجه فرنگي
کارخانه آرد والسی قاین
خط توليد استخراج قند و شكر
كارخانه زمزم
خط تولید شرکت تولیدی پوشاک جامعه
خط تولید صنایع ریخته گری
خط تولید شرکت کشت و صنعت شاداب

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد