خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: گزارش جامع معماری منظر

   تعدادبرگ: 74 برگ ورد/   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 44 kb  تعدادمشاهده  126


بخشی از متن :
مقدمه:
 این نخستین بار است که به گونه‌ای تخصصی به معرفی حیطه‌هایی که «معماری منظر» را در بر می‌گیرد، پرداخته می‌شود. 
بدین لحاظ از قانون عام خطاپذیر بودن، بویژه در تجربه اول نمی‌توان مستثنا بود. محتوای این مقاله ضمن توجه به پاره‌ای از 
مطالب نو در معماری منظر، مطالب مقدماتی این حرفه را نیز در بر دارد. از این رو بخشی از مطالب به بیان مفاهیم معماری 
منظر می‌پردازند، و بخشی دیگر پا فراتر می‌گذارند. یکی از موضوعهایی که در این عصر نگرانی‌های جدی‌ای به دنبال داشته 
است، رابطه رو به زوال انسان و طبیعت است. طبیعی که به سان گاهواره‌ای، انسان را در خود جای می‌داد، اینک به طرزی 
غریب جایگاه و منزلت معنوی پیشین خود را از دست داده است. از نظر بسیاری از اندیشمندان، هم زمان با پیشرفتهای 
فن‌آوری، از زمین به عنوان منبع اصلی تأمین نیازها استفاده شد و این آغازی بود بر آنچه امروزه انسان را احاطه کرده است. 
انکشانی که بر سراسر فن‌آوری جدید حاکم است، خصلت در افتادن، به معنای تعرض را دارد. به گونه‌ای که انرژی نهفته در 
طبیعت، اکتشاف شده و حبس می‌گردد (هایدگر). شعر و ادبیات و فلسفه، در حقیقت نمود بیرونی روح انسان و اجتماع انسانی 
است و جامعه انسانی را به وحدت اجزای طبیعت و کل هستی مرتبط می‌سازد (استوارت، 2000). از این رو تلاش برای 
ارتباطی از این است با طبیعت نیز حائز اهمیت است. از جمله این تلاشهای هنری، می‌توان به جنبشهای اواخر دهه 1960 
اشاره کرد. موجی از توجه‌های هنرمندان به طبیعت و زمین، نهفتی با عنوان هنر زمینی یا Land Art را بوجود آوردند که به 
اسامی مختلفی همچون Nature Art. Earth works خوانده شدند. این گروه از هنرمندان، زمین و طبیعت را به مثابه 
بوم خود قلمداد می‌کردند...
 
تعریف محیط و منظر اصل واژه محیط و منظر، همان لاندشافت (Landschaft) آلمانی است، به معنی مجموعه کوچکی از 
بناها و به صورت تمرکز انسان‌ها (هم بصورت فیزیکی و هم بصورت روانی) محصور در دایره‌ای از چراگاهها یا فضای کشت 
و کار شده که با طبیعت بکر احاطه شده است، اما اعتقاد دارد که اساس انسان ـ خدایی این تعریف و تفکیک انسان و طبیعت در 
آن، نظریه‌های امروزی ویژگی همبسته واقعیت و یکپارچگی انسان و طبیعت، یا تعریفهای امروزه از حروفه طراحی محیط و 
منطقه را به درستی نشان نمی‌دهد. برعکس، و در تعریف امروزی آن، محیط و منظر به صورت واژه‌ای جامع‌ترین می‌شود، که 
طبیعت بکر و شهر ساخته شده، هر دو را در بردارد. طبیعت بکر، محیط و منظر طبیعی بوده حومه شهر، محیط و منظر حومه 
است و مرکز شهر محیط و منظر شهری را بیان می‌کند. انسان مخلوق منحصر بفردی است. دارای استعدادهایی است که او را 
از سایر جانوران متمایز می‌سازد. به همین دلیل برخلاف آنها، او تنها یک پیکر در محیط و منظر نیست، بلکه به محیط و منظر 
شکل می‌دهد. او با جسم و روح به کاوش در طبیعت می‌پردازد، جانوری حاضر در همه جاست که در هیچ قاره‌ای، خانه‌ای نیافت 
و در همه جا، خود آن را می‌سازد (برونوفسکی 1973 ـ Bronowski) خاتمه: در آغاز، محتوای متصور، بیان «اندیشه‌های 
نو در معماری منظر» بود. اما با بررسیها و مشورتها و نیز با توجه به سابقه این حرفه در کشور، چنین بنظر رسید که اندیشه و 
رویکردهای نو در این رشته، در داخل و خارج از کشور متفاوت است. در داخل هنوز بسیاری از مفاهیمی که این رشته را در بر 
می‌گیرد.
 
از زمان ظهور این حرفه در میانه قرن نوزدهم، معماری منظر حوزه خود را توسعه داده تا دامنه وسیع‌تری از فعالیتها را در 
برگیرد، از طراحی ساده سایت تا طراحی پیچیده منطقه‌ای و شهری. و این اوخر طراحی و برنامه‌ریزی بوم شناختی معماران 
منظر با گیاهان کار می‌کنند و شرایط خاک و اقلیم را در طراحی پارکها و باغها مورد مطالعه قرار می‌دهند. در نتیجه درک 
سیستمهای زنده و بوم شناسی همیشه یکی از اهداف اصلی این حرفه است. ایده تلفیق همزمان طرحهای معماری با طرحهای 
فضای باز در شهر به عنوان راهبرد، از بارزترین نمودهای الزام حضور معماران منظر در کنار طراحان شهر و معماران است. 
با آگاهی جامعه ما از آثار کمبود منابع (انرژی، مصالح، و منابع اقتصادی)، از طراحان محیط و منظر، که شامل معماران و 
معماران محیط منظر می‌شود، انتظار می‌رود که با استفاده از منابع کمتر، کارهای بیشتری را انجام...
 
سایر عناوین متن:
Landcape planning 
نظامهای معماری منظر: 
ارتباطات فضایی در معماری منظر: 
تعریف طراحی محیط و منظر 
اصولی برای خواندن محیط و منظر 
1ـ اصل محیط و منظر به عنوان کلید شناخت فرهنگ 
2ـ اصل وحدت فرهنگی و برابری محیط و منظر 
3ـ اصل عناصر معمولی 
4ـ اصل تاریخی 
5ـ اصل جغرافیایی (یا بوم شناختی) 
7ـ اصل ابهام محیط و منظر 
تفاسیر محیط و منظر 
1ـ محیط و منظر به عنوان طبیعت 
2ـ محیط و منظر به عنوان زیستگاه 
3ـ محیط و منظر به عنوان محصول مصنوعی 
4ـ محیط و منظر به عنوان سیستم 
5ـ محیط و منظر به عنوان یک مسئله 
6ـ محیط و منظر به عنوان ثروت 
7ـ محیط و منظر به عنوان ایدئولوژی 
8ـ محیط و منظر به عنوان تاریخ 
9ـ محیط و منظر به عنوان مکان 
10ـ محیط و منظر به عنوان زیباشناسی 
تعریف محیط مصنوع: 
1ـ انواع معماری منظر 
...


کلمات کلیدی مرتبط:
تحقیق جامع معماری منظر ,معماری منظر ,نو در معماری منظر، ,تحقیق جامع معماری منظر,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد