خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پرسشنامة سنجش حسادت (ولی¬زاده و آذربایجانی، 1389)

   تعدادبرگ: 5 برگ ورد   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 20 kb  تعدادمشاهده  4


پرسشنامة سنجش حسادت (ولی¬زاده و آذربایجانی، 1389)
 

معرفی پرسشنامه:

اين آزمون داراي 40 جملة كوتاه پنج‌گزينه‌‌اي است. گزينة «كاملاً موافق» برابر با 5، «تا حدودي موافق» برابر با 4، «نه موافق نه مخالف» برابر با 3، «تا حدودي مخالف» برابر با 2 و «كاملاً مخالف» برابر با 1 است. بالاترين نمره در اين آزمون 200 و پايين‌ترين آن 40 است. براي تفسير نمرة هر آزمودني، بايد نمرة او را با ميانگين مقياس (120) مقايسه كرد. بنابراين، كساني كه در اين آزمون نمرة 200 را كسب كنند، داراي حسادت خيلي زياد و كساني كه نمرة 40 را كسب كنند، حسادتي خيلي پايين دارند. با توجه به اين دو معيار، ميزان حسادت افراد ديگر نيز قابل تعيين و تفسير است. به عبارتي ديگر؛ اين آزمون، يك آزمون پيوستاري دامنه‌دار است كه نمرات در آن، روي يك پيوستار از 40 تا 200 ادامه دارد و ميزان حسادت هر شخص را موقعيت نمرة او بر روي اين پيوستار مشخص مي‌كند. روي‌هم‌رفته مي‌توان به كمك اين آزمون، ميزان حسادت افراد را به پنج رتبة خيلي زياد، نسبتاً زياد، متوسط، نسبتا پايين و خيلي پايين تقسيم كرد.

زيرمقياس‌‌ها يا نمرات فرعي عبات‌اند از:

1. محور شناختي: شامل 6ماده (ماده‌هاي: 6، 21، 24، 25، 36، 39) و با دامنة تغييراتي 6 تا 30

2. محور عاطفي: شامل 22 ماده (ماده‌هاي: 4، 5، 9، 10، 11، 12، 13، 14، 15، 16، 17، 19، 22، 27، 29، 30، 31، 32، 33، 35، 37،38) و با دامنة تغييراتي 22 تا 110

3. محور رفتاري، شامل 12 ماده (ماده‌هاي: 1، 2، 3، 7، 8، 18، 20، 23، 26، 28، 34، 40 ) و با دامنة تغييراتي 12 تا 60

البته در بخش تجزيه و تحليل داده‌ها، مقياس سنجش حسادت (E) را در دو مقولة كلي شناختي ـ عاطفي (1 E) و رفتاري (2E) بررسي مي‌كنيم.

گفتني است كه در پايان اين آزمون، يك پرسش دربارة ميزان صداقت فرد در پاسخ به پرسش‌نامه وجود دارد كه تا حدودي معياري براي صداقت‌سنجي آزمودني در پاسخ دادن به مواد پنج‌‌گزينه‌اي آزمون به شمار مي‌آيد. همچنين براي جلوگيري از سوگيري در پاسخ دادن، تعداد هشت گزاره (گزاره‌هاي 6، 9، 16، 18، 23، 26، 29 و 31) به صورت معكوس طراحي و نمره‌گذاري شده‌اند.

پایایی:

 براي محاسبة اعتبار آزمون، از روش آلفاي كرونباخ و روش دو نيمه كردن استفاده شده است كه نتايج آن در جدول‌هاي (1) و (2) آمده است. استفاده از هم‌ساني دروني كرونباخ دو مزيت دارد: اولاً، مستلزم تهية تنها يك آزمون است و ثانياً، جلب همكاري آزمودني‌‌ها تنها براي اجراي يك نوبت ‌آزمون، ضرورت دارد.

 

جدول1: نتيجة آزمون آلفاي كرونباخ براي كل مقياس

عامل‌ها

تعداد ماده

ضريب آلفاي كرونباخ

شناختي

6

55/0

عاطفي

22

85/0

رفتاري

12

75/0

كل مقياس

40

91/0

 

همان‌گونه‌كه جدول (1) نشان مي‌دهد، مقدار آلفاي كلي مقياس برابر با 91/0 است. با توجه به مقدار آلفا كه بيشتر از 70/0 است، مي‌توان گفت: مقياس از اعتبار لازم برخوردار است؛ به عبارت ديگر، مي‌توان گفت: آزمون، ميزان حسادت شخص را مي‌سنجد و مقياس اعتبار دارد.

جدول 2: نتايج روش دونيمه كردن براي محاسبه اعتبار مقياس

نيمه‌ها

E1

تعداد گزاره

E2

تعداد گزاره

E

تعداد گزاره

نيمة اول

77/0

14

58/0

6

83/0

20

نيمة دوم

80/0

14

62/0

6

84/0

20

هم‌بستگي بين دو نيمه

72/0

28

59/0

12

75/0

40

هم‌بستگي اسپيرمن براون و گاتمن

84/0

28

74/0

12

85/0

40

 

همان‌گونه‌كه جدول (2) نشان مي‌دهد، مقدار آلفاي نمرة كل آزمون در نيمة اول برابر با 83/0 و در نيمة دوم برابر با 84/0 است كه گوياي اعتبار مقياس است. بنابراين مقياس ساخته‌شده داراي اعتبار كافي بين 83/0 و 84/0 است.

روايي آزمون:

براي محاسبة روايي آزمون، ابتدا از روش روايي محتوايي استفاده شده است؛ به اين معنا كه مقياس 40 ماده‌اي با پنج گزينة كاملاً مربوط، «تا حدودي مربوط»، «نظري ندارم»، «تاحدودي نامربوط و كاملا نامربوط» در اختيار بيست نفر از كارشناسان و صاحب نظران مباحث اسلامي و روان‌شناسي قرار گرفت و از آنها خواسته شد ميزان ارتباط هر ماده با سنجش حسادت را با انتخاب يكي از گزينه‌هاي پنج‌گانه تعيين كنند.

ميانگين نمرة كارشناسان به مجموع گزاره‌‌ها از(5- 1) 38/4 است و مجموع مواد اين پرسش‌نامه طبق گزارش كارشناسان، 6/87 درصد با سنجش حسادت مرتبط‌‌اند؛ يعني اين مواد از نظر كارشناسان، ارتباط بسيار بالايي با حسادت دارند.

جدول (3) ميانگين، انحراف استاندارد و خطاي استاندارد ميانگين مجموع نمرات بيست كارشناس را نشان مي‌دهد.

 

جدول3: توصيف داده‌هاي آماري مربوط به مجموع نمرات كارشناسان

خطاي استاندارد ميانگين

انحراف استاندارد

ميانگين

تعداد

94/4

11/22

25/161

20

 

چنان‌كه جدول (3) نشان مي‌دهد ميانگين نمرات كارشناسان نسبت به آزمون 25/161 از 200 است كه به صورت درصدي، 6/87 درصد است. البته پس از اصلاح اشكالات مورد نظر كارشناسان، روايي محتواي آزمون ارتقا يافته است.

 


کلمات کلیدی مرتبط:
,
مقالات مرتبط در این دسته
نمونه انجام شده تست mmpi - دانلود نمونه اجرا شده آزمون mmpi (نمونه چهارم)
پرسشنامه‌اي سنجش رضایت هی گروپ
مباني نظري کنترل عواطف
پرسشنامه خلاقیت عابدی ( 1372 )
پرسشنامه شخصي كاليفرنيا پرسشنامة رفتار اجتماعي
پرسشنامه کیفیت زندگی مخصوص زنان
بررسی اندازه‌گیری حافظه آینده‌نگر و گذشته‌نگر
پرسشنامه شخصیتی نئو - آزمون شخصیتی نئو 240 سوالی
بررسی فرم کوتاه پرسشنامه ي تنظيم شناختي هيجان (CERQ)
پرسشنامه استرس شغلی کوپر
ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳﺎزﮔﺎري اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ SAS
پرسشنامه شادی و نشاط
راهنماي آزمون مکعب های کهس
پرسشنامه سبک رهبری لیکرت
پرسشنامۀ اندکس بین المللی عملکرد نعوظی (IIEF) ،-پرسشنامه عملکرد جنسی مردان
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران
پرسشنامه استاندارد سواد سلامت تالیف منتظری و همکاران
پرسشنامه بهزیستی روانشناختی (RSPWB) ریف 1989
پرسشنامه نگرش دانشجویان به يادگيري الكترونيكي
آزمون پنج مقياسي عزت‌نفس براي کودکان (پپ و همکاران، 1989)

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد