خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


جزوات آموزشی جغرافیا
 
فهرست مطالب: روستای میر طالقان

   تعدادبرگ: 61   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 977 kb  تعدادمشاهده  4


فهرست مطالب 
مقدمه :    3
تعريف روستا :    3
بررسي موقعيت شهرستان طالقان    5
آشنايي با مير روستاي ‹‹  مير ›› طالقان    7
موقعيت و دسترسي به روستا    12
حريم روستا    12
تعیین حوزه نفوذ روستا    14
حوزه‌های نفوذ روستا    16
آثار تاریخی    18
شناخت و بررسی علل پیدایش روستا    19
حريم راههاي روستايي :    20
ساختار سنی و جنسی جمعیت    22
مهاجرت    24
ویژگیهای اقتصادی    25
اقتصاد قديم قبل از ميلاد مسيح    25
بررسی کاربریهای موجود    27
کاربری تجاری    28
کاربری مذهبی    29
اراضي باير    30
سطح و سرانه راهها    31
1-9- پوشش گیاهی    33
بررسیهای اقتصادی    33
دام، طیور و پرورش زنبور عسل    36
دامداری    36
کندوداری    37
ج) صنعت و معدن    38
صنعت    38
مطالعات اجتماعی و اقتصادی    40
مشاهير قبل و بعد از انقلاب اسلامي:    44
ج- آبرسانی    48
د- گازرسانی روستایی    49
باغات و مزارع روستاي مير طالقان    52
امكانات و موانع توسعه    56
دامداريها و مرغداريها    57
مقررات احداث ساختمان    58
مقررات تفكيك اراضي    59
تبصره :    60
منابع و مآخذ :    61
 
 
 
 
 
مقدمه : 
تعريف روستا : 
در مورد روستا و ده تعاريف متعدد و زيادي گفته شده ، ده يا روستا كه در كتاب هاي نشر قديم به صورت ديه هم ديده مي شود ، در زبان پهلوي ، ده ( deh) در پارسي باستان (dahya) به معني سرزمين و در اوستا به شكل دخيو آمده است . 
در ايران ، ده از قديمي ترين زمان يك واحد اجتماعي و تشكيلاتي و جايي بوده است كه در آن گروههايي از مردم روستايي براي همكاري در زمينه هاي اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي و سياسي گرد هم تجمع يافته اند . ده اساس زندگي اجتماعي ايران را تشكيل مي دهد و اهميت آن به اعتبار يك واحد تشكيلاتي  است در سراسر قرون وسطي و از آن پس تا به امروز برقرار بوده است . 
تعاريف ديگر : 
در عرف ده عبارت است از محدوده اي از فضاي جغرافيايي است كه واحد اجتماعي كوچكي مركب از تعدادي خانواده كه نسبت هم داراي نوعي احساس دلبستگي ، عواطف و علائق مشترك هستند، در آن تجمع مي يابند و بيشتر فعاليت هايي كه براي تامين نيازمنديهاي زندگي خود انجام مي دهند ، از طريق استفاده و بهره گيري از زمين و در درون محيط مسكوني شان صورت مي گيرد ، اين واحد اجتماعي كه اكثريت افراد آن به ك ار كشاورزي اشتغال دارند و در عرف محل ده ناميده مي شود . 
پلاسيد رامبد (Placide ramboud) جامعه شناسي فرانسوي مي گويد : ده واحد اجتماعي ويژه اي است كه با يك فضا در ارتباط متقابل است و اين فضا به عنوان يك عنصر ضروري در نظام اجتماعي ده روس گلاس مي نويسد . براي ما صفت روستايي داراي مفهوم مطبوع و مطمئني است . زيبايي ، سادگي ، راحتي ، فراغت ، منظره هاي دلگشا، آزادي ، صلح و صفا و آرامش است . 
 
 
ويژگيهاي جمعيتي روستا به تفكيك به دو گروه هاي سني و جنسي : 
بررسي موقعيت شهرستان طالقان
طالقاني كه از 87 روستا تشكيل شده است دره ي بزرگ از شرقي ترين نقاط آن رودخانه شاهرود سرچشمه گرفته و پس از پيمودن طالقان با رودخانه الموت تركيب و به قزل اوزن كه از زنجان و ميانه مي آيد مي پيوند و در نزديكيهاي منجيل به صورت سفيد رود از سد سفيد رود گذشته و در گيلان به درياي خزر مي ريزد . 
در دو دامنه ي جنوبي و شمالي اين رودخانه روستاهاي طالقان قرار دارند كه به ترتيب از شرق به غرب به سه قسمت بالا طالقان ، ميان طالقان و پايين طالقان تقسيم شده است . طالقان از شمال به سلسله جبال البرز و روستاهاي تنكابن و الموت محدود بوده و از جنوب به بخش ساوجبلاغ و دهستان منشكل دره منتهي مي گردد . 
روستاهاي طالقان به نقل از اسامي روستاهاي كشور به ترتيب حروف الفبا چنين است: 
اوانك ، اورازان ، آئين كلاته ، آرموت ، آرتون ، آسكان، ابصار(اوصار)، اميرنان، اسفاران، اوچان، انگه ، آردكان، اهوارك ، باريكان ، بزه ، بزج ، پركه ، پرده سر ، پراچان ، تاريان ، تكيه آرموت ، تكيه جوستان ، تكيه ناوه ، جزينان(گزينان)، جزن(گزن) ، جوشان ، حسنجون، حصيران ، خودكاوند ، حسنبان، خيكان ، خچيره ، خوران ، خورانك ، ديزان ، ده در، دراپي ، دنبليد، روشتابدر، زيدشت ، سگراتچال ، سفخچاني ، سوهان ، سمق آباد ، سنگ بن ، سيد آباد ، سفيد گوران ، سگران ، شهراسر، شريف كلايه ، شهرك ، صالح آباد ، عالي سر، عاليده ، فشندك ، كرود ، كوئين ، كركبود ، گليرد ، كش ، كشرود ، كجيران ، كلانك ، كلارود ، كماكان ،  كولج، گوران ، گته ده ، گلينك، گراب ، ميراش، مرجان ، مهران ، لهران ، مير، موچان ، مياوند، ناريان ، نساسفلي، نساعليا،نوده ، نويزك، نويز، وشته ، وركش ، هرنج، هشان.
از آنجايي كه روستاهاي طالقان در ارتفاعات و دامنه ي جبال البرز است زمستانهايي سرد و در ساير فصول هواي مطبوع و خنكي داشته ودور از هر گونه آلودگي هاي هواي شهري است .
آب هاي خنك و گواراي چشمه ها ، باغات و مزارع  و مراتع سرسبز ، لطافت و زيبائي حاصي به اين روستاها مي دهد. افراد بومي اين روستاها غالبا به كشاورزي و دامداري و نگهداري خانه ها و امور ديگر اشتغال داشته و خانواده هاي زيادي كه شهرنشين هستند غالبا براي گذراندن تعطيلات تابستاني در روستاي خود سكونت خواهد كرد ، در حال حاضر اكثر روستاهاي طالقان داراي مدرسه ، راه شوسه ، برق ، آب لوله كشي و تلفن بوده و در مراكزي نيز درمانگاه موجود است .
 
 
آشنايي با مير روستاي ‹‹  مير ›› طالقان 
‹‹ مير ›› به معناي بزرگ واز نظر لغوي مخفف امير نيز آمده است در گذشته و حال از بزرگترين روستاهاي پايين طالقان محسوب مي شود. فاصله تهران تا مير 152 كيلومتر است كه 100 كيلومتر آن بزرگراه تهران – قزوين است . 
اين روستا در حال حاضر داراي راه شوسه ، برق ، آب لوله كشي ، مدرسه وتلفن خانه مي باشد . 
ارتفاع اين روستا از سطح رودخانه تا سطح درياي آزاد حدود 1800 متر است و فشار هوا نيز كمتر از فشار هواي تهران حدود 611 ميليمتر جيوه با ورزن مخصوص 028/1 كيلوگرم به متر مكعب است . حداكثر متوسط درجه حرارت در سايه براي يك ماه گرم تابستان حدود 33 درجه سانتي گراد يعني حدود 6 درجه كمتر از هواي تهران است و حداقل متوسط درجه حرارت در يك ماه سرد زمستان (11-) درجه سانتي گراد كه حدود 6 درجه سردتر از هواي تهران است..


کلمات کلیدی مرتبط:
روستای ,میر طالقان , موقعیت فرهنگی ، اقتصادی ، جغرافیایی , اقلیم, شهرها, کشورها ,تحقیق دانشجویی , زمین شناسی, جغرافیا ,پاورپوینت ,پایان نامه ,مقاله ,گزارش ,پروژه ,مطلب ,تحقیق آماده , ,بررسي موقعيت ,شهرستان طالقان ,آشنايي با مير روستاي , ‹‹ مير ›› ,موقعيت و دسترسي به روستا ,حريم ,تعیین حوزه,
مقالات مرتبط در این دسته
جزوه جغرافیای سیاسی
جايگاه سيستم اطلاعات جغرافياي (GIS) در مديريت روستايي
شرح و توصيف انواع ابرها
جابجايي رسوبات عمود بر ساحل و پروفيل توسعه يافت
گردشگری به عنوان یک سیستم: نمونه مشهد
برنامه ريزيبازتاب فضايي تحولات اقتصادي روستاهاي شهرستان رضوانشهر
نقش مدیریت ساحلی در توسعه پایدار شهری (نوار ساحلی نور و رویان)
بررسی رابطه بین واحدهای ژیومورفولوژی و اشکال فرسایشی در حوضه آبخیز رودخانه سقز
جغرافیا ی شهر گلوگاه
توپوگرافی وفیزیوگرافی حوضه آبریزفریزی
اوپک و منافع ملی
جزیره هرمز
دلایل گرم شدن زمین و پیامدهای زیست محیطی آن
جغرافیای طبیعی شهرستان نیشابور
شناسایی مناطق ویژه اکولوژیک به منظور بررسی ناهنجاریهای محیطی و تدوین راهکارهای مناسب
نودیجه از روستاهای گرگان
طراحی و پیاده‌سازی ابزار GIS
جغرافیای استان تهران
نقش هنرستانهای کشاورزی درتوسعه و پیشبرد کشاورزی
مکان یابی سیستم های قدرت و توزیع و نیروگاه ها در محیط GIS

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد