خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: تحقیق طراحی لند اسکیپ

   تعدادبرگ: 10 برگ ورد با پلان و تصاویر/   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 3088 kb  تعدادمشاهده  0


بخشی از مطلب

ارتباط (Linkaeye) : اين واژه در plant اقلامي كه در ترسيم يك فضاي خارجي از طريق ارتباط ديد با ديگر عناصر جداگانه در چشم‌انداز انجام مي‌دهد، به كار مي‌رود. همانند Closure، ارتباط همراه با اقلام plant، توصيف فضايي را كه نسبتا توسط ديگر عناصر از طريق فراهم كردن محدوديت بيشتر از آن محدوديتي كه تنها توسط عناصر جداگانه ايجاد شده است پيشنهاد شده را انجام مي‌دهد. همانطور كه در شكل 20/2 نشان داده شده است ارتباط (Linkage) مي‌تواند از طريق توده اقلام plant با همديگر در يك روش تقريبا خطي بين عناصري كه بدوا جدا شده است انجام شود بنابراين از لحاظ ديد آنها را به همديگر گره مي‌زند و محدوديت فضايي را به انجام مي‌رساند. مثال شكل 20/2 يك حاشيه محوطه را نشان مي‌دهد كه از قسمت احاطه‌ي ساختمان‌ها شروع شده است اما توسط ساختمان كامل شده است. توده‌هاي درختان و درختچه‌ها از لحاظ بينايي اين ساختمان‌هاي مجزا را به همديگر وصل مي‌كند تا يك ضميمه (enclosune)  فضايي ممتدي را شكل دهد.
 
 
نظارت (Screening). اگر ايجاد فضاي بيروني يك كاربرد  معمارگونه از اقلام طراحي ساختمان (plant) مي‌باشد ديگر كاربرد مخفي كردن اشياي غيرجذاب يا screenهاي محيط مي‌باشد. اقلام ساختمان‌ها به عنوان مانع‌هاي عمودي مي‌توانند ديدها (view) را كنترل كند بنابراين نقاط مطلوب در چشم‌انداز (منظره) نظارت مي‌شوند در حاليكه نقاط زشت بلوكه مي‌شوند. بسته به نوع اهداف يك screen گياهي ممكن است براي كل يك صفحه تيره و تار باشد يا ممكن است درجه‌هاي مختلف وضوح را براي نمايش نسبي ايجاد كند. به منظور  ثبت يك صفحه گياهي موثر فرد بايد ابتدا نقاطي را كه از آن بازديدكننده نگاه خواهد كرد را ارتفاعي كه عناصر غيرجذاب هسته، فاصله‌ي بين بازديدكننده و عناصر غيرقابل ديد و پيكربندي شكل ظاهري زمين را تجزيه و تحليل كند. اين فاكتورها جمعا بر ارتفاع موردنياز، تنظيمات و قرار گرفتن صفحه اقلام ساختماني تأثير مي‌گذارد. (Taller) الزاما براي نمايش ضروري نيست اگر چه مطمئنا ممكن است در برخي از موقعيت‌ها باشد. بهترين روش براي مطالعه بر پوشش گياهي يك نماي ساختمان اين مي‌باشد كه يك بخش را در امتداد يك خط ديد از پيش تهيه شده رسم كنيد همانطور كه در شكل 21/2 نشان داده شده است و به منظور ترسيم دقيق خط چشم و ارتفاع اشياء نامطلوب در بين بخش. پس از آن هنگاميكه خط ديد ترسيم شد فرد مي‌تواند به طور دقيق موقعيت و ارتفاع صفحه نمايش (Screen) را مطالعه كند. در شكل 21/2 موثرترين نقطه در نقطه‌ي A خواهد بود اگر چه نقاط B يا C ممكن است مورد قبول باشند در صورتيكه پيش‌زمينه بيشتري از منظره در ديد مورد دلخواه باشد و فاكتور بعدي در نظر گرفتن فصلي مي‌باشد كه در طي آن اقلام ساختمان قرار است ديد را بلوك كند مي‌باشد.
 درختان هميشه سرسبز موثرترين ديوار دائمي گياهان براي جلوگيري از ديد در كل سال مي‌باشد.
كنترل خصوصي. كاربرد اقلام ساختمان (Plant). براي كنترل خصوصي تقريبا شبيه به (screening) نمايش مي‌باشد. كنترل خصوصي تكنيكي دور زدن يك ديوار خوب ايجاد شده توسط گياهان با آنچنان ارتفاعي مي‌باشد كه ديدها (vreus) از درون و از سمت فضا جلوگيري شده است. هدف از كنترل خصوصي جدا كردن فضا از پيرامون آن مي‌باشد همانند شكل 22/2. بنابراين تفاوت خيلي كم بين كنترل خصوصي و (screening) نمايش اين مي‌باشد كه كنترل خصوصي يك فضا را محدود و از هم جدا مي‌كند. در نتيجه تمامي ديدها (view) را بلوك مي‌كند اگر چه (screening) نمايش جاگيري سنجيده مانع‌ها مي‌باشد كه تنها ديدهاي انتخاب شده را متوقف مي‌كند. كنترل خصوصي آزادي حركت را در يك محيط بسته حذف مي‌كند در حاليكه Screenly نمايش حركت را در حول و در طول موانع اقلام ساختماني (plant) اجازه مي‌دهد. كنترل خصوصي اغلب يك طرح مورد دلخواه  براي يك تنظيم شخصي يا تراس يك خانه مسكوني مي‌باشد.


کلمات کلیدی مرتبط:
ارتباط (Linkaeye) : اين واژه در plant اقلامي كه در ترسيم يك فضاي خارجي از طريق ارتباط ديد با ديگر عناصر جداگانه در چشم‌انداز انجام مي‌دهد، به كار مي‌رود. همانند Closure، ارتباط همراه با اقلام plant، توصيف فضايي را كه نسبتا توسط ديگر عناصر از طريق فراهم كردن محدوديت بيشتر از آن محدوديتي كه تنها توسط ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد