خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی سنگ مصنوعی

   تعدادبرگ: 19 اسلاید   قیمت: 4500 تومان   حجم فایل: 693 b  تعدادمشاهده  8


پاورپوینت بررسی سنگ مصنوعی
 
سنگ مصنوعی (به انگلیسی: Artificial stone) از ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی با مواد افزودنی دیگر همچون سیمان و افزودنی‌های پلیمری به دست می‌آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آنها سریعتر می‌شود.
 
فهرست مطالب :
سنگ مصنوعی چیست؟
ترکیبات سنگ مصنوعی
مزایای سنگ مصنوعی نسبت به سنگ طبیعی
چگونگی پیدایش سنگ مصنوعی
کامپوزیت ها
انواع سنگ مصنوعی
انواع طرح های سنگ مصنوعی
ویژگی های سنگ مصنوعی
مراحل تولید سنگ مصنوعی
تکنولوژی ساخت سنگ مصنوعی
سنگ بری و تکنیک های آن
منابع
 
 
بخشی از مطلب
سنگ مصنوعی واژه‌ای است که از سده هجدهم میلادی به انواع مختلف سنگ‌های ساخته شده از مواد مصنوعی اطلاق می‌شود. این نوع سنگ‌ها، فارغ از جنبه هنری خود، در حوزه ساختمان‌سازی، پروژه‌های عمرانی و بسیاری دیگر از حوزه‌های صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت مناسب‌تر سنگ‌های مصنوعی نسبت به اسلاف طبیعی آنها، سبب شده است که استفاده از آنها به طرز چشمگیری افزایش یابد و از این‌رو امروزه، شاهد به کارگیری آنها در بسیاری از حوزه‌ها هستیم. 
یکی از اولین سنگ‌های مصنوعی که بیشتر تحت عنوان لیتوودیپیرا (Lithodipyra) شناخته می‌شود، یک نوع سنگ سرامیکی ساخته شده به دست الینر کوئر است که بین سال‌های ۱۷۶۹ تا ۱۸۳۳ میلادی تولید می‌شد. بعدها، در سال ۱۸۴۴ میلادی، فردریک رانسوم، سنگ سیلیسی را که دارای ترکیباتی از جنس شن، ماسه و سنگ‌ریزه در محلولی قلیایی بود، تولید نمود. ساختار این ترکیب به گونه‌ای بود که حرارت دادن آن سبب، آمیزش ذرات سیلیسی می‌شد و امکان استفاده از آن در ظروف، سنگ قبرها، کارهای تزئینی معماری، چرخ های سنباده و سنگ فرش را فراهم می‌آورد.
انواع سنگ مصنوعی:
سنگ‌های مصنوعی در طول دو سده‌ای که از پیدایش آنها می‌گذرد، تغییرات مختلفی را شاهد بوده‌اند که موجی عظیمی از نظرات مثبت و منفی را به دنبال داشته است. با این حال سنگ‌هی مصنوعی نیز به تبع بسیاری از متریال‌های امروزی، پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند که سبب گسترش دامنه کاربرد آنها شده است. بنابرین در ادامه مطلب به برخی از مهم‌ترین انواع تولید شده سنگ مصنوعی در طول تاریخ می‌پردازیم.
سنگ ویکتوریا:
در ادامه روند تولید سنگ‌های مصنوعی، سنگی تحت عنوان سنگ ویکتوریا تولید شد. سنگ ویکتوریا متشکل از سنگ گرانیتیلیس (لسترلر) و سیمان پرتلندی بود که به صورت ماشینی و با نسبت یک به سه ترکیب شده و در قالب‌هایی با شکل مورد نیاز ریخته می‌شدند. بلوک‌ها پس از سفت شدن و برداشته شدن قلب‌هایشان، به منظور افزایش سختی، حدود دوهفته در محلول سیلیکات سودا قرار می‌گرفتند. سنگ ویکتوریا در اوایل پیدایش خود، از محبوبیت بسیاری برخوردار بود؛ چراکه تولیدکنندگان موفق به تولید مواد غیر متخلخلی شده بودند که می‌توانستند دربرابر خوردگی و نفوذ آب، هوا و فضای نابودگر شهرهای بزرگ مقاومت نمایند.
سنگ‌ بتنی:
انواع بعدی سنگ‌های مصنوعی شامل بتن ظریفی بود که در قالب های چوبی یا آهنی قرار داده می‌شد. این‌گونه سنگها بسیار ارزان‌تر و یکنواخت‌تر از سنگهای طبیعی بودند و به طور گسترده ای مورد استقبال قرار گرفتند؛ چراکه این سنگ‌ها دارای مزیت‌های بسیاری برای پروژه‌های مهندسی بودند که یکی از مهم‌ترین آنها، کاهش هزینه به سبب حذف حمل و نقل قطعات سنگی بزرگ و سنگین اماده بود.
سنگ ریخته‌گری:
سنگ ریخته گری مدرن، یک واحد ساختمانی بتنی است که شباهت بسیاری به سنگ‌های طبیعی دارد و از این‌رو اغلب در سنگ‌کاری های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ ریخته گری می‌تواند از سیمان سفید یا خاکستری، شن و ماسه‌های طبیعی یا تولیدی و سنگ‌های خرد شده‌ یا سنگ‌هایی طبیعی باشد که پس از درجه‌بندی، با رنگ‌هایی معدنی رنگ‌آمیزی شده‌اند. از این‌رو می‌توان سنگ‌های ریخته گری را جایگزینی عالی برای سنگ آهک‌های برش طبیعی، سنگ ماسه قهوه‌ای، ماسه سنگ، ماسه سنگ آبی، گرانیت، لوح سنگ، سنگ مرمر، سنگ تراورتن و دیگر سنگ‌های طبیعی ساختمانی دانست.
سنگ مهندسی شده:
سنگ‌های مهندسی شده، جدیدترین و پیشرفته ترین نوع سنگ‌های مصنوعی هستند که استفاده از آنها از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی گسترش یافتند و تا به امروز نیز به طور مداوم توسط مارسلو تنسلی، بنیانگذار دپارتمان ایتالیایی Breton S.P.A، تولید می‌شوند. سنگ‌های مهندسی شده، ترکیبی از پودر سنگ مرمر، رزین و رنگدانه‌هایی هستند که با استفاده از نوسانات خلاء و به شکل بلوک‌هایی یکپارچه تولید می‌شوند و سپس به وسیله برش، سنگ زنی و پرداخت به شکل نهایی خود در می‌آیند. با این حال برخی از سنگ‌های مهندسی شده، دارای رزین پلی استری با خاصیت استحکام بالا و چسبندگی اندک هستند که به منظور بهبود سختی، مقاومت، براقی و همچنین کاهش جذب آب استفاده می‌شوند.
دو نوع عمده از سنگ‌های مهندسی شده بر اساس ترکیب اصلی ذرات (پودر سنگ)، سنگ مرمر و کوارتز وجود دارند. با این حال فرآیند ساخت آنها به جز در برخی از جزئیات تقریبا مشابه است. لکن این دو محصول دارای کاربردهای تجاری مختلفی هستند؛ چراکه سنگ مرمرهای مهندسی شده بیشتر به عنوان کفپوش برای پروژه های بزرگ تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی است که در دنیای مدرن، کوارتز مهندسی شده به طور گسترده ای برای تولید کانترتاپ، آستانه‌های پنجره، کف‌پوش و دیوارپوش استفاده می‌شود. شایان ذکر است که امروزه، اغلب شرکت‌های تولید کننده سنگ‌های مهندسی شده، در چین، هند و زادگاه این محصول یعنی ایتالیا واقع شده‌اند و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,معماری , سنگ مصنوعی چیست؟ ,ترکیبات سنگ مصنوعی ,مزایای سنگ مصنوعی نسبت به سنگ طبیعی ,چگونگی پیدایش سنگ مصنوعی ,کامپوزیت ها ,انواع سنگ مصنوعی ,انواع طرح های سنگ مصنوعی ,ویژگی های سنگ مصنوعی ,مراحل تولید سنگ مصنوعی ,تکنولوژی ساخت سنگ مصنوعی ,سنگ بری و تکنیک های آن ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقش و انواع پله در محوطه‌سازی و بررسی پله های بیرون ساختمان
بررسی کاربرد چوب در تزئینات معماری ایران
پاورپوینت بررسی انواع پله ساختمان بهمراه دستورالعمل ترسیم صحیح پله, رمپ و آسانسور
پاورپوینت بررسی انواع سنگ های ساختمانی
پاورپوینت بررسی ویژگیها و کاربرد ترمووود در معماری - Thermowood
پاورپوینت بررسی چوب در ساختمان سازی از نظر معماری
پاورپوینت بررسی نقش و اهمیت و کاربرد صدا در معماری
پاورپوینت بررسی تکنولوژی اجرایی نماهای دو پوسته در معماری
دانلود,پاورپوینت سایه بان در معماری,pptx
دانلود,پاورپوینت سقف های پیش تنیده,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری گنبدهای ژئودزیک سازه های تنسگریتی,pptx
پاورپوینت بررسی نانوتکنولوژی در معماری
پاورپوینت بررسی بتن بلینگ کریت ، بتن منعکس کننده نور BlingCrete
دانلود تجزیه تحلیل سايه بان در معماري ,پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با سیستم گرمایش از کف ,پاورپوینت
دانلود تجزیه تحلیل عایق های صوتی ,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سازه چوبی
پاورپوینت بررسی نقش عایق ها در ساختمانها
پاورپوینت بررسی عناصر جزئیات 2
دانلود, بتن مخلوط آب و آهک و شن و سنگ و آجر خرده, پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد