خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
مقالات سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری فولدینگ Folding architecture

   تعدادبرگ: 140 اسلاید + 50 برگ PDF   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  8


فولد یعنی چین و لایه های هزار تو،یعنی هر لایه در کنار لایه دیگر،همه چیز در کنار هم است،هیچ اندیشه ایی بر دیگری ارجحیت ندارد،تفسیری بالاتر و فراتر از دیگری نیست و همه چیز افقی است.این سبک می خواهد منطق دو ارزشی را دیکانستراکت کند و کثرت را جایگزین آن نماید.

فهرست مطالب
    فلسفه فولدینگ
    معماری فولدینگ
    مبانی فکری
    تاثیر در معماری
    معماری فولدینگ در مقیاس شهری
    زاها حدید
    پیتر آیزمن
    فرانگ گهری
    مرکز گرد همایی کلمبوس
    مرکز هنرهای معاصر کالیاری ایتالیا ( Cagliari, Italy)
    نتیجه‌گیری

بخشی از مطلب
فلسفه فولدینگ نیز به تبع تاثیرپذیری سبک دیکانستراکشن از اندیشه‌های پساساختارگرایانه ژاک دریدا، متاثر از اندیشه‌های فیلسوف نامدار فرانسوی، ژیل دلوز (Gilles Deleuze) است؛ چراکه دلوز نیز به مانند دریدا، با به چالش کشیدن اندیشه‌های ساختارگرایانه موجود، به ارئه نظریه خود پرداخت. نظریه‌ای که امروزه آن را با نام فولدینگ می‌شناسم و توانسته است بسیاری از حوزه‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.
فلسفه فولدینگ نیز به مانند سبک دیکانستراکشن، به جهت عکس آن چیزی میل دارد که در هندسه دکارت و فسلفه افلاطونی شاهدش هستیم؛ چراکه این سبک، به چیزی ورای نظم موجود در این دو فلسفه باور دارد و اهمیت زیادی برای افقی‌گرایی قائل است که سبب تضادش با آنها می‌شود. علاوه بر این، در معماری کلاسیک، شاهد رعایت تقارن و حتی تناسبات طلایی نیز هستیم. درحالیکه سبک فولدینگ تمامی این قاعده‌ها را برهم‌ می‌زند و راه خود را در پیش می‌گیرد.
سبک فولدینگ:
طبیعت پیرامون ما، دارای زیبایی‌هایی در نهان‌ترین بخش‌های خود است که به دلیل عدم برخورداری از نظامی قاعده‌مند، توجهات زیادی را به سوی خود جلب نمی‌کنند. یکی از انواع رایج این موارد، لایه‌ها و چین شکن‌هایی است که علیرغم فراوانی، از اهمیت چندانی در بین افراد برخوردار نیستند. حال آنکه در صورت قرارگیری منظم همین ساختارها در کنار یکدیگر، می‌توان به نظامی دست یافت که بر هر سیستم قاعده‌مندی رجحان دارد؛ چراکه دیگر فاکتورهایی چون عمودگرایی، طبقه‌بندی و سلسه مراتب، می‌توانند به کناری روند و جای خود را به افقی‌گرایی مذکور در فولدینگ بدهند.
معماران سبک فولدینگ:
سبک فولدینگ نیز توانست به مانند دیکانستراکشن و از همان بدو ورود به حوزه معماری، طرفداران پر و پا قرصی برای خود بیاید که خواهان به کارگیری آن در طرح‌های خود بودند. معماران برجسته‌ای نظیر زاها حدید، فرانک گهری (فرانک گری)، پیتر آیزمن، بهرام شیردل، جفری کیپینز و گرگ لین، من جمله معمارانی هستند که به واسطه استفاده از سبک فولدینگ در طرح‌های خود، شهرتی جهانی دارند.
نمونه موردی سبک فولدینگ:
معماران فوق‌الذکر تنها برخی از افرادی هستند که توانسته‌اند با استفاده از سبک فولدینگ، به خلق آثار بی‌مانندی دست بزنند. لکن گفتنی است که به سبب دشواری‌های ناشی از تعدد حجم‌ها در در این سبک، بسیاری از آنها حتی به مرحله اجرا نیز نرسیده‌اند. با این حال به دلیل کثرت نمونه‌های جهانی طراحی شده به سبک معماری فولدینگ، تنها به ذکر چند نمونه مشهور آن بسنده می‌کنیم.
مرکز بین‌الملل فرهنگی و هنری چانگشا:
گروه معماری زاها حدید، به تازگی توانسته است طراحی مرکز بین‌المللی فرهنگ و هنر چانگشا چین (Changsha Meixi Lake International Culture & Arts Center) را به پایان ببرد. این مرکز که با استفاده از سبک معماری فولدینگ و به طرز کاملا بلند پروازانه‌ای طراحی شده است، گنجایش ۱۸۰۰ نفر را دارد. گروه طراحی زاها حدید، در طرحی این بنا نیز به مانند مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف عمل کرده و بازی با احجام را به حداکثر رسانده است.
موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گهری:
فرانک گهری نیز همانند زاها حدید در طراحی به سبک فولدینگ مهارت خاصی داشت و ساختمان موزه گوگنهایم بیلبائو نمودی از این تبحر است. وی در طراحی این بنا دقت زیادی به خرج داد و در نهایت اثری را خلق کرد که امروزه به دلیل وجود تضاد و ساختارشکنی بسیار در بخش‌های مختلف خود، به عنوان یکی از شاخص‌ترین بناهای طراحی شده برای یک موزه به شمار رود.
مرکز هنری دانشگاه اموری جورجیا:
پیتر ایزمن به عنوان بنیان‌گذار سبک دیکانستراکشن در معماری، توجه زیادی نیز به سبک فولدینگ داشته است که مرکز هنر دانشگاه اموری جورجیا (Emory University Center for the Arts) بهترین نمونه آن به شمار می‌رود. آیزمن طراحی این مرکز را مطابق با توپوگرافی محیط پیرامون آن و به گونه‌ای انجام داده است که رفتار لایه‌های مختلف آن، منجر به ایجاد هارمونی خاصی شود.
بهرام شیردل که یکی از پیشگامان سبک فولدینگ در ایران به شمار می‌رود، توانست با طرح خاص خود در مسابقه پروژه پدیده کیش برنده شود. این مسابقه که توسط شرکت توسعه گردشگری پدیده شاندیز و با هدف انتخاب بهترین طرح برای یک پروژه تفریحی در جزیره کیش برگزار شده بود، به سبب متراژ بالای مورد نیاز، در نوع خود یکی از سخت‌ترین‌ها به شمار می‌رفت. با این حال بهرام شیردل توانست با ارائه طرحی که حاصل ساعت‌ها تلاش وی و تیمش بود، در این مسابقه پیروز شود. و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی و تحلیل ,سبک معماری فولدینگ ,فلسفه فولدینگ ,معماری فولدینگ ,مبانی فکری ,تاثیر در معماری ,زاها حدید ,پیتر آیزمن ,فرانگ گهری ,مرکز گرد همایی کلمبوس ,مرکز هنرهای معاصر ,کالیاری ایتالیا ,Cagliari, Italy , پاورپوینت سبک فولدینگ, پاورپوینت فولدینگ, پاورپوینت معماری فولدینگ, پیتر آیزمن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سبک معماری فولدینگ
پاورپوینت بررسی سبک معماری فولدینگ
پاورپوینت بررسی و معرفی سبك هاي معماري
پاورپوینت بررسی سبک معماری ديكانستراكشن و فولدينگ
پاورپوینت بررسی معماری فولدینگ
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری رنسانس
پاورپوینت بررسی سبک معماری دیکانشتراکشن Deconstruction
بررسی زمینه های شکل گیری مکتب باهاوس ، پاورپوینت
بررسی معماری سبک بین‌المللی یا شیوه بین‌المللی ، پاورپوینت
بررسی معماری زبره‌کاری یا معماری بروتالیست ، پاورپوینت
دانلود بررسی معماری و نهضت باروک پاورپوینت
دانلود بررسی معماری دوره پارتی پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری پست مدرن در ایران
پاورپوینت بررسی معماری دوره انقلاب صنعتی
پاورپوینت بررسی سبک و فلسفه دكانستراكشن
پاورپوینت بررسی سبک معماری پرش کیهانی ، معماری غير خطي
پاورپوینت بررسی شیوه خراسانی
پاورپوینت بررسی تضاد و پیچیدگی در معماری
پاورپوینت بررسی کامل سبک معماری خراسانی در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی معماري مدرن

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد