پاورپوینت بررسی و مقایسه ساختاری معماری سبک پست مدرن و سبک مدرن
مدرنیسم به طور کلی به عنوان معماری متولد شده از فرهنگ و اجتماع بزرگ دیده می شود ، که در بیشتر موارد ، توسط انقلاب صنعتی هدایت می شود. مراکز صنعتی جدید باعث رشد چشمگیر شهرها ، ابتدا در انگلیس ، سپس در آمریکای شمالی و بقیه اروپا شد. تکنیک های پیشگام تولید انبوه و خط مونتاژ امکان ایجاد اقلام مصرفی تقریباً یکسان را فراهم کرد. مواد جدیدی مانند آهن ، فولاد و بتن ، قلمرو وسیعی را برای آزمایش ایجاد کردند ، در حالی که ایدئولوژی های سیاسی جدید مانند کمونیسم ، معماری را به یک عمل کاملاً سیاسی تبدیل کردند.
همه این عوامل منجر به مسکن لو کوربوزیه برای توده ها و طراحی بلوک های آپارتمانی بتونی و شیشه ای در مقیاس بزرگ تقریباً یکسان شد. تقریباً فراگیر بودن کالاهای تولید انبوه در اواسط قرن بیستم منجر به فراگیر شدن معماری مدرنیست نیز شد.
به طور كلی تصور می شود كه پست مدرنیسم واكنشی در برابر این پیروزی مدرنیسم است: معماری جوان تر از تولید انبوه و ضعف زیبایی شناختی همراه آن خسته و دلزده شد. پست مدرن ها با انگیزه كتاب گرایی كه معمولاً معماران هنگام كاری زیاد به دست می آورند ، سعی در تزریق تاریخ و فلسفه به معماری داشتند ، و اشارات مربوط به دوران باستان را هم در پروژه ها و هم در مقاله های خود گنجانیدند (ستون های كلاسیك مربوط به ساختمان پورتلند را بررسی كنید) یا Piazza d'Italia در نیواورلئان) ، و با استناد به نامهای نظری آن روز ، خواه دریدا یا فوکو ، ساختمانهای آنها را منطقی می کنند
جنبش های آوانگارد قبل از مدرنیسم جریان اصلی شناخته شده اند ، از جمله آینده پژوهی ، ساخت گرایی و دی استیگل. هر یک از این جنبش ها - برای ساده سازی بسیار چیزها - نوعی تغییر در سرتاسر جهان را در سر می پرورانند: آینده پژوهان تلاش کردند تا دنیایی از سرعت و پویایی را به عنوان واکنشی علیه جامعه ضعیف ایجاد کنند. سازه گرایان برای کمک به تحقق انقلاب کمونیستی از طریق اشکال انتزاعی (غیر بورژوایی). و گروه De Stijl برای کشف دنیای واقعی و هندسه های ایده آل آن.
همه این جنبش ها بر یکدیگر تأثیر گذاشتند و درنهایت الهام بخش معمارانی مانند لوکوربوزیه ، میس ون در روه و والتر گروپیوس بودند. این جنبش ها همچنین معمارانی مانند تاتلین ، آنتونیو سانت الیا و تئو ون دوسبورگ در میان خود داشتند. و.....
فهرست مطالب
مقدمه
زیبا شناسی
معماری به مثابه اثر هنری
معماری پست مدرن
اصطلاح پست مدرن برای نخستین بار
معماری مدرن
ریشه در مفاهیم ساختمانی
سه دوره ی اولیه، متعالی و متأخر
تحولات رخ داده در حوزه ی معماری
مایکل گریوز می گوید
چارلز جنکز عقیده دارد
معماری پست مدرن دورگه
معماران و نظریه پردازان معاصر
پذیرش هویت منطقه ای و بازگشت به سنت های عملی
دگرگون سازی هویت ساکنان
ویژگی های معماری مدرن:
دیدگاه زوری
ویژگی معماری پست مدرن:
تبعیت از نوعی متافیزیک نامعمول
فرم های ساختمان بر اساس معماری پست مدرن
الگوی شکلی ساختمان
دیگر ویژگی های معماری پست مدرن
استبداد خطوط مستقیم
شباهت ها و تفاوت های معماری مدرن و پست مدرن
عملکردگرایی هدف اصلی
معماری مدرن گذر از تاریخ و گذشته
معماری مدرن نوعی رابطه ستیزه جویانه با طبیعت
معماری پست مدرن نوعی متافیزیسم غیر معمول
نتیجه گیری
دوره پست مدرن در نقطه مقابل با ارزش دهی به انسان
منابع