خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: چگونگی ساخت اهرام مصر

   تعدادبرگ: 32 برگ ورد   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 535 kb  تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
 
هرم منکورع دارای سنگهای دو رنگ می باشد: نيمه بالايي آن توسط سنگ آهکی سفيدی پوشيده شده، درصورتيکه در بخش زيرين آن از سنگهای گرانيتی سرخ فام منطقه آسوان استفاده گرديده است. اين هرم بسيار شـايان توجه می باشد، چون تنها هرم سلسله چهارم پادشاهی مصر است که دارای 16 رديف سنگچين از جنس گرانيت می باشد و چنين پيش بينی شده بود تا سطح اين هرم با سنگـهای گرانيتی پوشيده شود، اما به دليل مـرگ ناگهانی منکورع اين امر هرگز تحقق نمی يابد و هرم مذکور فاقد روکش باقی می ماند.
 
4- ابوالهول :     
 
از ديگر عناصر قابل ذکر در مجموعه گيزا می توان به تنديس عظيم و اعجاب آور ابوالهول (مجسمه مرگ) اشاره داشت. اين تنديس که در فاصله 400 متری از اهرام سه گانه و شمال معبد دره ای خفرع قرار دارد، بنام پاسدار و نگهبان اهرام نيز ناميده شده است.
 
 
سر و قسمت جلوی مجسمه ابوالهول از تخته سنگی يکپارچه وطبيعی به طول 57 متر، عرض 6 متر و بلندای آن نيز 6/18 متر است، تراشيده شده؛ پهنای چهره حدود 4 متر و پاها و ساير قسمتهای بدن را با سـنگ چيــن و آجــر تکميل کرده اند. چهره اين تنديس، احتمالاً صورت خفرع، فرزند و جانشين خوفو و بدن آن، هيکـل شير می باشد. بسياری معتقدند که ابوالهول چيـزه، مظـهر خدای خـورشـيد (رع – هراخت) است و حتی ممکن است در زمان واحد، مظهر خدا و فرعون بوده است.
 
 
مجسمه ابوالهول، کهنترين و بزرگترين تنديس دنيای باستان است که عليرغم صدمه های فراوانی که در دوران استيلای اعراب به آن وارد شده و باعث از بين رفتن بخشی از چهره آن گرديده است، باابهت ترين مظهر سلطنتی فراعنه به حساب می آيد.ابوالهول رو به مت شرق دارد و در ميان پنجه های آن نيز معبد کوچکی ساخته شده است. سنگهای بکار رفته در معبد، غالباً از تراش تخته سنگ طبيعی که پيکره ابوالهول را تشکيل می دهد، بدست آمده و وزن برخی از آنها به بيش از 200 تن می رسد.
 
 
در دوره پادشاهی ميانه و جديد، تعداد زيادی ابوالهول در اندازه های مختلف از مصر استان بدست آمده است. شايد بتوان ابوالهولی که سر آن شبيه رامسس دوم، فرعون سلسله نوزدهم ساخته شده است را آخرين آنها دانست که در مصر تراشيده گرديده است. بيشـتر ابــوالهـول ها را مشابه فرعون وقت می تراشيده اند.
5- معبد دره ای هرم خفرع :     
 
اين معبد در 400 متری شرق مجموعه اهرام واقع شده است و با روش تير باربر و ستون با مقطع مربع شکل، به صورت کاملاً يکپارچه از سنگ خارای سرخ پاکتراش و صيقلی احداث گرديده. تنها تزئين بکار رفته در اين معبد، تنديسهايي است که در امتداد ديوار به صورت رديفی قرار داشتند. کف معبد نيز از سنگهای مرمر سفيد پوشانيده شده بود.بدليل عدم استفاده مصريان باستان از سيمان، برای برافراشتن ستونها، ابعاد و تناسبات آنها را بزرگ درنظر می گرفتند. هنگام ايجاد تالارهای ستوندار نيز در بيشتر موارد، رديف ستونهای ميانی را بلندتر از ستونهای کناری درنظر می گرفتند تا يک رديف پنجره زير سقفی برای رساندن نور خورشيد به درون بنا در آن بخش تعبيه کنند. چنين شيوه ساختمان سازی به صورت ابتدايي در معبد دره ای هرم خفرع رعايت شده است. به نظر می رسد که اين رديف پنجره زير سقفی از ابداعات مصريان باشد، نوآوری که تا به امروز به عنوان يکی از عناصر مهم معماری، مورد استفاده واقع می گردد
ابزارهاي مدرن، ناتوان از كشف رازهاي اهرام ثلاثه 
يكي از اسرار و رموز اهرام ثلاثه مصر به جاي آن كه با ابزارهاي جديد رمزگشايي شود پيچيده تر شد. روز سه شنبه هفته گذشته باستان شناسان براي اولين بار در تاريخ ۴۵۰۰ ساله اين اهرام با استفاده از يك روبوت پيشرفته به درون بخشي از هرم بزرگ نفوذ كردند كه تاكنون هيچكس به آن قسمت نه وارد شده بود و نه وسيله اي مجهز به حسگر و يا دوربين به آنجا فرستاده بود. «زهي حواس» از مصرشناسان بسيار معروف در برنامه زنده اي كه از شبكه تلويزيوني نشنال جئوگرافيك پخش مي شد روبوت اين تيم را براي روشن شدن اسرار اين بخش از اهرام به درون فرستاد اما با يك مانع جديد برخورد كرد كه بر پيچيدگي اوضاع افزود، فائق آمدن براين پيچيدگي يك سال تلاش و فن آوري هاي جديد را مي طلبد. طي اين برنامه زنده تلويزيوني «حواس» يك تابوت سنگي منقوش را كه در يكي از اين مقبره ها مهر و موم شده بود بازكرد. درون اين تابوت اسكلت دست نخورده يكي از مقامهاي ناظر ساخت اين اهرام به دست آمد.اين بخش از اهرام در قرنهاي گذشته همواره رمزآلود بوده و تاكنون هيچكس به آن سوي قطعات ساخته شده از سنگ آهك با دستگيره هاي مسي دسترسي پيدا نكرده است اين قطعات سنگ آهك به اين بخش دالان مانند محكم متصل شده است. سازندگان اين بخش اسرارآميز از آن به عنوان ابزار صيقل استفاده كرده اند.در اين اكتشاف كه نتيجه آن افزودن بر اسرار اهرام مصر بود علاوه بر حواس ـ كه رياست شوراي عالي ميراث فرهنگي مصر را برعهده دارد ـ كاشفان مجموعه عظيم نشنال جئوگرافيك كه اكنون در مصر اقامت گزيده اند شركت داشتند. «حواس» كه خود را در مقابل مانعي جديد يافته بود و امكان ادامه كار با روبوت وجود نداشت گفت: «به نظر مي رسد كه پشت اين در چيز مهمي مخفي شده باشد. كارشناسان اهرام مصر مي گويند اين كشف جديد 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
ابوالهول ,چگونگی ساخت اهرام مصر,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد