خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بهترين طراحي فضاي سبز آمريکا در سال 2003

   تعدادبرگ: 17   قیمت: 2000 تومان   حجم فایل: 174 kb  تعدادمشاهده  1


بهترين طراحي فضاي سبز آمريکا در سال 2003
 
طراحي شرکت سهامي وست ليک (West lake) در محوطه سازي و فضاي سبز برگرفته از مزارع ايالت تگزاس مي باشد. اين شرکت با وسعت 650000 فوت مربع زيربنا و پارکينگي با ظرفيت 2700 خودرو، به همراه جنگل، چمنزار و درياچه هاي کوچک در نزديکي سولانا، بين دالاس و فورت ورث قرار دارد. اين منطقه داراي مزارع فعال و دو درياچه، چمنزاري با گلهاي وحشي و زميني با تپه زارهاي کوچک مي باشد. اينجا اولين سرزميني بود که در پيشرفت سريع بزرگراه 114 در شهر وست ليک تحت تاثير قرار گرفت و مزارع آن تحت فشار گسترش شهري آسيب ديدند. 
طي توافقات وهمکاريهاي نزديکي که بين موسسه طراحي SWA و نماينده خريداران پديد آمد؛ اين موسسه تاکيد کرد که محوطه سازي اين ناحيه بايد از مدل خانه هاي روستايي تبعيت کند وشامل ساختمان، جاده و پارکينگ در دل طبيعت بکر و فضاي بومي باشد. خودروها بايد در پارکينگهاي پنج طبقه نگهداري شوند تا از اين راه درختان حفظ گردند و انعطاف لازم براي بوجود آوردن سبزه و چمنزار در خاک بدست آيد. براي جداسازي پارکينگ خودروها از ساختمان اداري، طراحان آندو را دور از هم قرار دادند وبا يک راهرو سرپوشيده (بعنوان سايه بان) آنها را به هم متصل نمودند. گذر از اين راهرو همانند سفري از درون گلها، چمنزارها و درختان اين ايالت است. 
بدليل تقاضاي خريدار، چمنها و گياهان بومي موجود در اين محوطه، تداعي کننده مرغزارهاي شمال تگزاس مي باشد. فضاي عمومي خارجي متشکل از قلوه سنگ، آبهاي چشمه مانند و شمه اي از گياهان سرزمينهاي خشک همچون کاکتوس است. کاربرد ماسه سنگ تگزاس، فولاد وشيشه در ساخت محوطه و ساختمان، صحنه اي را بوجود آورده است که در هم آوايي کامل با رنگ و بافت ظريف منطقه است. خيابانها باريک و بدون جدول ساخته شده اند تا يادآور جاده هاي ايالت باشند و آب را به فضاي سبز اطراف خود بازگردانند. چراغهاي کنار خيابان بجاي پايه بر روي درختان نصب شده اند و از بکار بردن اشياي فلزي تا حد امکان کاسته شده است. هر يک از اجزاء اين طراحي به حفاظت از درختان و گياهان موجود در اين ناحيه تا سر حد امکان کمک مي کنند و در بازسازي آب بند، تشکيل مجدد درياچه ها، لايروبي و بازگرداندن ساکنين اطراف به اين محل نقش بسزايي را بازي مي کنند. در کنار تمام اينها، حدود 1000 اصله درخت نيز براي نسل آينده جنگل کاشته شده است.
* * * * * * * * * * * *
 
باغ درختان بلوطي که کاملا رشد يافته اند؛ اطراف راهروي مسقفي که پارکينگ را به ساختمان اداري پيوند مي زند؛ جلوه خاصي دارد. گذر از اين راهرو همانند سفري از ميان دشت پر از گل و سبزه و درخت است.
  
با استفاده از جنگل، چمنزار و درياچه؛ اين مکان بگونه اي طراحي شده است که نمادي از خصوصيات يک مزرعه روستايي بوجود آيد. اين موفقيت با چيدن 650000 فوت مربع ساختمان اداري ويک پارکينگ با 2700 خودرو ظرفيت در کنار جنگل، چمنزار و درياچه ها به دست آمده است.

و...


کلمات کلیدی مرتبط:
بهترين طراحي فضاي سبز آمريکا در سال 2003 , ,طراحي شرکت سهامي وست ليک (West lake) در محوطه سازي و فضاي سبز برگرفته از مزارع ايالت تگزاس مي باشد. اين شرکت با وسعت 650000 فوت مربع زيربنا و پارکينگي با ظرفيت 2700 خودرو، به همراه جنگل، چمنزار و درياچه هاي کوچک در نزديکي سولانا، بين دالاس و فورت ورث قرار ,
مقالات مرتبط در این دسته
ادوات نگهداری چمنزار - وسایل نگهداری و اجرای زمین چمن
دانلود طراحی فضای سبز,dwg
دانلود باغ ایرانی
پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMS-HS 28)
علل فرسودگی و تخريب سازه هاي بتني
طراحی فضای سبز آمريکا
محوطه سازی
محوطه سازی
ترفندهاي محوطه سازي در طراحي فضاي سبز
مطالعات انواع پارک ها و نکات کلیدی در روشنایی و نور پردازی آن ها
مجموعه ۴۰ طرح محوطه سازی و حیاط سازی ویلایی و مسکونی کوچک ( فضای سبز )
منظر سازي كوهستان با استفاده از گياهان بومي
محوطه سازی
گزارش جامع معماری منظر
طراحی منظر و انرژی سبز دانشگاه میلان : 81
تحقیق معماری منظر
يافته هاي جديد در مديريت گلخانه
طراحي پاركها در باغ هاي صخره اي
محوطه سازی در معماری – محوطه سازی فضای سبز – محوطه سازی باغ و ویلا
گزارش كارآموزي موضوع: آفات و بيماري گياهان – نگهداري فضاي سبز مكان: شهرداري منطقه 1 تحت پوشش ناحيه 4 پارك جمشيديه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد