خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی ، جغرافیایی، طبیعی شهر تهران

   تعدادبرگ: 55 اسلاید   قیمت: 6500 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی ، جغرافیایی، طبیعی شهر تهران

بخشی از مطلب

شهر تهران که امروزه از نظر گسترش و  فزونی جمعیت در ردیف شهرهای بزرگ جهان قرار دارد از نظر پیشینه تاریخی  ودر مقایسه با شهرهای کهنسال ایران زمین شهری نوساز و جوان است. کهنترین سند تاریخی که در آن از شهر تهران نام برده شده کتاب "تاریخ بغداد" است. خطیب بغدادی در شرح حال محمد بن عماد،  محدث نامورسده‏ی سوم هجری او را ابوعبدالله حافظ تهرانی رازی می‏خواند. بدین‏سان پیداست که در آن زمان تهران دهی از دههای ری به شمار می‏رفته که نام آنرا با نام ری همراه آورده است. پیشتر از آن نام تهران را در هیچ یک از اسناد و مدارک کتیب موجود، نمی‏یابیم و از آن پس نیز تنها در منابعی انگشت شمار به تهران -آن هم به سبب محصولات کشاورزی به ویژه انار آن-  بر می‏خوریم.
ویرانی ری، بر اثر جنگ‏های فرقه‏ای در سده‏ی ششم و حمله خانمان‏سوز‏ مغول در سال 617ه.ق بدان شهر سبب آبادانی و افزایش جمعیت تهران شد تا آنکه این روستای سرسبز در نیمه دوم سده‏ی دهم هجری مورد توجه شاه طهماسب صفوی قرار گرفت و او دستور داد تا به سال 961ه.ق بارویی بر گرد آن کشیدند. از این زمان تهران چهره‏ی شهر به خود گرفت و روز به روز رو به گسترش نهاد. دور باروی شاه طهماسب در حدود شش هزار گام بود و یکصدو چهارده برج و چهار دروازه داشت که عبارت بودند از:
دروازه حضرت عبدالعظیم
دروازه دولاب
دروازه شمیران
دروازه قزوین
به سال 998 چنارستانی در تهران ایجاد شد که بعدها به ارگ تبدیل شد. پیترو دلاواله جهانگرد ایتالیایی که در سال‏های 1026 تا 1033 ه.ق در ایران بود تهران را شهر چنار نامیده است و می‏نویسد اگر دو مرد دست به دست هم دهند، باز هم نمی‏توانند چنارهای تهران را بغل گیرند.
پس از بر افتادن صفویان، تهران نیز چون دیگر شهرهای ایران بدست افغان‏ها افتاد و آنان در ارگ تهران ساکن شدند ولی پس از شکست از نادر شاه، تهران را غارت کردند و بسیاری از مردم را کشتند و از تهران گریختند. در زمان تصرف تهران به وسیله افغان‏ها، آنها برای ایجاد گریزگاه پلی در سمت شمال ارگ به خندق بستند و جلو آن دروازه‏ای بنام دروازه‏ ارگ بر پا داشتند که در دوران بعد 
دروازه دولت به جای آن پدید آمد. و نیز در سال 1263 ه.ق دروازه‏ دیگری به نام دروازه‏ نو یا دروازه محمدیه در جنوب غربی تهران ساختند و بدین ترتیب باروی تهران دارای شش دروازه شد.
آغا محمد خان قاجار تهران را به سبب نزدیکی به استرآباد و مازندران که محل اسکان ایل قاجار بود به سال 1200 ه.ق به پایتختی برگزید. جمعیت تهران را در آن دوره نزدیک به 15 هزار نفر دانسته‏اند.
در دوره‏ی فتحعلیشاه بنای مسجد جامع تهران احداث گردید. در این دوره تهران دارای شش مسجد کوچکتر و یکصد و پنجاه گرمابه و صد و پنجاه کاروانسرا و دو میدان بزرگ بود.
در دوره‏ی ناصری به سال 1284 ه.ق برای شهر تهران نقشه‏ای تهیه شد. بر اساس نقشه‏ی جدید برج و باروهای دوران شاه طهماسبی را درهم کوبیدند و برای تهران خندق و دروازه‏های جدید ساختند. در این دوره دوازده دروازه برای تهران ساخته شد و خندقی نیز اطراف تهران حفر شد که آنرا از خطر سیلابهای شمالی مصون بدارد. اسامی دوازده دروازه‏ی مذکور به شرح زیر است:
دروازه شمیران
دروازه دولت
دروازه یوسف آباد
دروازه حضرت عبدالعظیم
دروازه دولاب
دروازه خانی آباد
دروازه غار
دروازه دوشان تپه
دروازه خراسان
دروازه باغشاه
دروازه قزوین
دروازه گمرک
خیابان‏های باب همایون، سر در الماسیه، ناصریه، لاله‏زار، امیریه، برق، علا الدوله و بهارستان در این زمان احداث شد.
عمارت‏های مسجد سپهسالار، کاخ گلستان، شمش‏العماره، قصرفیروزه، عشرت آباد، باغشاه، کاخ صاحبقرانیه، تکیه دولت، بازارها نبز در این دوران به تهران افزوده شد
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,پاورپوینت تهران ,بررسی ویژگی های اقلیمی تهران ، جغرافیایی تهران ، طبیعی شهر تهران ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی ، جغرافیایی، طبیعی شهرستان قزوين
پاورپوینت بررسی ویژگی های اقلیمی جغرافیایی طبیعی و اثرات آن بر معماری شهر اراک
بررسي خصوصيات اقلیمی، معماری شهر تبریز
بررسی اقلیمی معماری شهر مهران استان ایلام
دانلود,معماری وتاریخچه استان قزوین- پاورپوینت
تهران -------- اقليم و معماری+فایل اقلیم تهران اشانتیون

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد