خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: علت طبله کردن اندود داخلي و خارجي ساختمان و روش تعمير آن

   تعدادبرگ: 5   قیمت: 1000 تومان   حجم فایل: 66 kb  تعدادمشاهده  3


علت طبله کردن اندود داخلي و خارجي ساختمان و روش تعمير آن 
 
علت طبله کردن اندود داخلي و خارجي ساختمان و روش تعمير آن
 
طبله کردن يا جدا شدن اندود نما سازي داخلي و خارجي که اکثراً نماسازي داخلي از جنس آستر کاهگل يا گچ خالص مي باشد و نماسازي خارجي نيز اکثراً با مصالح سنگي و آجر نما ساخته مي شود دلايل مختلف و متعددي دارد که در ذيل به برخي موارد اشاره مي شود:
 
1-      طبله کردن نما سازي گچ ساختمان در اثر مجاورت با حرارت زياد از قبيل قرار گرفتن بخاري يا هر وسيله گرمايي ديگر با فاصله بسيار کم از ديوار که معمولاً باعث سوختن و جدا شدن گچ از ديوار شده که به مرور زمان ريزش مي کند .  اين حالت در مورد نماي خارجي نيز مي تواند اتفاق بيفتد.
 
 
 
2-      طبله کردن نماي داخلي و خارجي در اثر نشست ديوارهاي ساختمان رخ مي دهد بصورتي که دراثر بار زياد طبقات و يا ديوارها و يا سست بودن زمين زير پي و يا کلاً غير اصولي اجرا نمودن يکي از چند طبقه از ساختمان باعث بشست ديوارها شده و نماسازي چون بعد از ساختن ديوار اصلي صورت مي گيرد توانايي فررفتن در زمين را نمي آورد و ابتدا از سطح زير جدا شده و بعداً ريخته مي شود.
 
3-      اگر نماسازي روي سطح بسيار صيقلي انجام شود هم بسيار اتفاق مي افتد که اندود نماکاري بدليل صافي زياد از سطح زيرين جدا و سپس ريخته شود . به همين منظور سطح زير نماسازي را خشن مي سازند و سطوح زيرين بسيار صاف را هنگام کار با قلم آهني و يا تيشه بنايي و يا ابزارهاي مشابه جهت چسبيدن بيشتر مي تراشند (زخمي مي کنند).
 
4-      حالت ديگر که بيشتر براي نماهاي خارجي بوجود مي آيد با نفوذ آب برف و باران در زمستان و يخبندان نما طبله کرده و جدا مي شود سطوحي که داراي گرد و غبار بوده و اقدام به نماسازي بدون زدودن گرد و غبار مي شود اکثراً حالت طبله کردن پيش مي آيد. 
 
روش تعمير قسمتهايي که طبله نموده است:
در نما سازي داخلي ابتدا قسمت جدا شده کنده و جمع آوري و از محل خارج مي شود. اگر آستر نيز آسيب ديده تا آخرين نقطه آسيب ديدگي تراشيده و بوسيله جارو يا نقاطي که امکان دارد با پاشيدن آب (مخصوصاً در محلهايي که ملات سيماني بکار مي رود) زنج آب شده گرد و غبار آن پاک خواهد شد. 
اگر آستر هم صدمه ديده باشد به مرور و در ضخامت هاي کم با کمچه يا ماله جهت جلوگيري از سنگين شدن و ريزش در ملاتهاي سيماني با ضربه و در ملاتهاي گچي با پشت ماله به محل مورد نظر چسبيده مي شود. اگر قطر ملات آستر زياد باشد بايد صبر کرد که خشک شود سپس اقدام به رويه نمود چون رطوبت زير اگر زياد باشد باعث ايجاد سفيدک (شوره) و ترک خوردگي در سطح نما خواهد شد. 
نماهاي گچي احتياج چنداني به مراقبت و نگهداري پس از ساخت ندارند ولي نماهاي سيماني خصوصاً در گرما بايد با پاشيدن آب مرطوب نگه داشته شوند تا مقاومت آن به حداکثر برسد.
مطالب بالا در مورد نماهايي بود که با ملات هاي مختلف ساخته مي شود اما نماهايي که نوعي مصالح با مواد ساختماني را به ديوار مي چسبانند نظير سنگ پلاک – آجر – کاشي ... اگر اين نماها طبله نموده با قلم و چکش با احتياط قسمت معيوب تخريب مي گردد. ملات زير آن هم با قلم تا حدود حداقل ممکن تراشيده مي شود و با ساخت ملاتي بسيار نرم از ماسه غربال شده و مقداري پر سيمان تر از ملاتهاي ديگر و اندود پشت سنگ با آن اقدام به چسباندن مي نماييم. در مورد کاشيکاري اگر تعداد آنها کم باشد چون کاشي ضخامت کم دارد پس از زنجاب کردن کاشي و ريختن مقداري پودر سيمان به پشت کاشي و بصورت دوغاب اقدام به نصب مي شود. در نظر داشتن نظافت حين اجراي کار و رعايت رديف و نقش و نگار مصالح بکار رفته و نکات ايمني از اهميت بالايي برخوردار است براي نصب سنگ پلاک – کاشي – سراميک با استفاده از چسب مخصوص نيز مي توان به انجام تعميرات لازم پرداخت.  
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
علت طبله کردن اندود داخلي و خارجي ساختمان و روش تعمير آن , ,علت طبله کردن اندود داخلي و خارجي ساختمان و روش تعمير آن , ,طبله کردن يا جدا شدن اندود نما سازي داخلي و خارجي که اکثراً نماسازي داخلي از جنس آستر کاهگل يا گچ خالص مي باشد و نماسازي خارجي نيز اکثراً با مصالح سنگي و آجر نما ساخته مي شود دلاي,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اصول مقاوم سازي ساختمانها
جزوه آشنایی با مرمت ابنیه تاریخی مقطع کارشناسی معماری
پاورپوینت بررسی پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده ایران و بررسی نمونه ها
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه خواجه باروخ کرمانشاه
پاورپوینت بررسی مبانی تعمیر ونگه داری ساختمان
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مرمت و پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده
پاورپوینت مرمت خانه آیت الله بروجردی در قم
جزوه آشنایی با مرمت ابنیه تاریخی
خانه های تاریخی در بافت قدیمی نمونه موردی خانه خواجه باروخ
مبانی نظری و پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده
تعمیر ونگه داری ساختمان
پاورپوینت مرمت بافت تاریخی شهرهای اروپایی
ابزار و فنون مرمت
دانلود تجربه ایران در رویارویی با بافتهای با ارزش تاریخی (اما فرسوده), word,
دانلود نمونه سوالات انسان طبیعت معماری-رشته مرمت و احیا ابنیه
دانلود نمونه سوالات مدیریت و تشکیلات کارگاه -رشته مرمت و احیا ابنیه
دانلود نمونه سوالات -رشته مرمت و احیا ابنیه
دانلود نمونه سوالات شناخت مواد و مصالح -رشته مرمت و احیا ابنیه
دانلود نمونه سوالات هنر در تمدن اسلامی ۱ -رشته مرمت و احیا ابنیه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد