خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: موزه علمی و فرهنگی خراسان - word

   تعدادبرگ: 29 صفحه   قیمت: 3800 تومان     تعدادمشاهده  7


دانلود
 معرفی
 موزه
 علمی و
فرهنگی
 خراسان
29 صفحه
 
word

مطالب مرتبط  دراین زمینه :

طراحان موزه بزرگ خراسان رضوی با الهام از نقشه و طرح بنای هارونیه و عمارت خورشید ساختمان موزه بزرگ خراسان رضوی را آغاز نمودند. سنگ بنای اولیه این موزه را شهرداری مشهد پی ریزی شده‌است. مکان این موزه در زمینی به وسعت ۴۹۰۰ متر مربع در بوستان کوهسنگی واقع شده و از پرو‍ژه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی است.







فهرست مطالب :
موزه علمی و فرهنگی خراسان

 

برنامه ريزي بايد متناسب با ويژگي هاي ((محيط)) و نياز افرادي باشد که از آن بهره خواهند گرفت، طرح ايجاد موزه علمي فرهنگي خراسان که با آگاهي و تشخيص يک سياست ملي و شناخت پويايي محيط پايه ريزي شده، تدابيري مؤثري را در زمينه برنامه ريزي و مديريت ايجاب مي کرد. فعاليتهاي علمي پژوهشي در زمينه علوم گياه شناسي و محيط زيست، کانيها، سنگواره ها، علوم جانوري و جانور شناسي هنر و مردم شناسي از جمله مسائلي است که در اين مجموعه قرار خواهد داشت. و نتايج مربوطه براي بازديد نمايشگاه قرار خواهد گرفت.

استان خراسان با توجه به تنوع اقليمي، فرهنگي و طبيعي در بين ساير استانها جايگاه ويژه اي دارد و با توجه به مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع)، در تمام اوقات سال به ويژه در فصل تابستان روزانه هزاران نفر از نقاط دور و نزديک ايران و خارج از کشور به اين شهر وارد مي شوند. لذا اجراي طرح موزه علمي- فرهنگي خراسان مي تواند علاوه بر بالا بردن سطح آگاهي عمومي، بخشي از اوقات فراغت بازديدکنندگان را نيز پر نمايد. از سويي ذخاير طبيعي استان زمينه بسيار مساعدي را براي مطالعه متخصصان فراهم نموده و جمع آوري و طبقه بندي جانداران به عنوان ذخاير تنوع زيستي استان، حفظ گونه هاي نادر و جلوگيري از انقراض نسل آنها و استفاده از گونه هاي جانوري و گياهي منطقه در جهت حل نيازهاي غذايي و بهره برداري از آنها در زمينه هاي مختلف اقتصادي و صنعتي حايز اهميت است.

کمبود نمونه هاي جانوري و گياهي و زمين شناختي مورد نياز اساتيد در تدريس دروس علمي زيست شناسي موجب کمبود امکانات علمي آموزش در سطوح مختلف تحصيل گرديده است. اين ضرورتها ايجاب مي کند تا به اقتضاي امکانات موجود در استان خراسان مکان مناسبي در جهت تأمين نيازهاي آموزش و پژوهشي فراهم گردد. ايجاد موزه در راستاي تأمين اين نيازها از سوي دانشگاه فردوسي مشهد مطرح شده و اميد است بتوان امکانات متعدد و پراکنده موجود در استان را درکنار هم، به صورت مجموعه اي منظم در قالب يک سيستم علمي- پژوهشي- اسنادي گردآوري نمود، تا بدين وسيله زمينه بهره گيري آموزشي و پژوهشي مناسبتر فراهم گردد.

دانشگاهها و مراکز تحقيقاتي با توجه به برنامه هاي آموزشي و پژوهشي خود، خصوصاً در دوره هاي تحصيلات تکميلي در زمينه هاي محيط طبيعي و انساني، زيست شناسي و زمين شناسي، علوم انساني و کشاورزي و جغرافيا و تاريخ در قالب طرحهاي تحقيقاتي هر ساله مقدار قابل توجهي هزينه مي کنند.

دانشگاه فردوسي و مراکز تحقيقاتي با توجه به توان گروههاي آموزشي و پژوهشي و امکانات پشتيباني مي توا نند اداره موزه علمي فرهنگي خراسان را به عهده گيرند و به عنوان يک مرکز علمي- پژوهشي آن را گسترش دهند.

دانشگاه ها مبالغ قابل توجهي را در طول زمان براي شناسائي محيط طبيعي و انساني، زمين شناسي، زيست شناسي و ساير رشته هاي علوم پايه، انساني و کاربردي، کشاورزي، شناسائي جانوران، گياهان، تاريخ معرفت الارضي، سنگواره ها، کانيها، مردم شناسي در قالب طرحهاي تحقيقاتي و اجراي برنامه هاي آموزشي هزينه مي نمايند و اساتيد و دانشجويان دوره هاي کارشناسي خصوصاً کارشناسي ارشد نيز در طول فعاليت علمي شان تلاشهاي زيادي در رابطه با شناخت استعدادهاي طبيعي استان انجام مي دهند که نتيجه آن به صورت نمونه هاي جانوري، گياهي، سنگها و سنگواره ها و اطلاعات مربوط به مسائل زيست محيطي، جغرافيايي، اکولوژيکي و انساني استان خراسان در گروههاي آموزشي جمع آوري مي شود. اين سرمايه علمي مکتوب حاصل از آن که در حال حاضر در سطح دانشگاه پراکنده است هسته مرکزي و باالفعل موزه علمي فرهنگي خراسان است و مي تواند گوياي تلاش علمي آکادميک در سطح استان و معرف توان علمي آن باشد.

 اين سرمايه گذاري علمي و اين مجموعه گنجينه هاي ملي عظيم دست آوردهاي حاصل از آن ايجاد موزه علمي را در استان خراسان الزامي مي نمايد تا از گزند تاريخ در امان بماند و  هسته نمود تلاش در استان و صحنه اي براي نمايش استعدادهاي آن باشد. لذا مشاهده مي کنيم که کليه دانشگاههاي جامع و معتبر جهان داراي موزه هاي علمي هستند که قدمت هر يک به دو قرن گذشته باز مي گردد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , معرفی , موزه , علمی و ,فرهنگی , خراسان ,29 صفحه , ,word , ,مطالب مرتبط دراین زمینه : , ,طراحان موزه بزرگ خراسان رضوی با الهام از نقشه و طرح بنای هارونیه و عمارت خورشید ساختمان موزه بزرگ خراسان رضوی را آغاز نمودند. سنگ بنای اولیه این موزه را شهرداری مشهد پی ریزی شده‌است. مکان این موزه در ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری ویلای مایرآ آلوار آلتو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای نوتردام رونشان فرانسه اثر لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی معماری معبد کانداریا ماهادوا Kandariya Mahadeva
پاورپوینت بررسی معماری پردیس و مرکز سینمایی ملت واقع در پارک ملت
پاورپوینت بررسی معماری معبد آب اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی پرورشگاه کودکان بی سرپرست کیرلینگ Kierling
پاورپوینت بررسی نمونه هاي داخلي و خارجی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
پاورپوینت موزه هنرهای ماکسی زاها حدید
دانلود بررسی و نقد بنا کليساي نوتردام ,پاورپوينت
پاورپوینت بررسی نقد و تحلیل خانه آبشار اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت پروژه نقد بنا ی کليسای نوتردام
پاورپوینت رایگان بررسی معبد آب اثر تادائو آندو
بررسی نمونه های داخلی و خارجی مشابه طراحی تالار موسیقی
پاورپوینت بررسی خانه ابریشمی
پاورپوینت پروژه تحلیل و نقد مرکز جورج پومپیدو
پاورپوینت پروژه تحلیل و نقد بنا مسکونی
دانلود پروژه درک و بیان محیط - تحلیل پلانهای فرهنگسرای رسانه تهران
پاورپوینت نقد تحلیل و بررسی واحد مسکونی ایرانی -پروژه نقد بنا
پاورپوینت نقد تحلیل و بررسی واحد مسکونی ایرانی
دانلود پروژه،تحلیل یک ویلا با نرم افزار اکوتکت،پاورپوینت ،درس تنظیم شرایط محیطی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد