خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود , نقد فضا خانه ابریشمی رشت - پاورپوینت

   تعدادبرگ: 108 اسلاید 40 مگابایت لینک دانلود بلافاصله   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 16 kb  تعدادمشاهده  3


دانلود , نقد فضا خانه ابریشمی رشت - پاورپوینت

مقدمه:
 
نقد فضا خانه ابریشمی کاشان
 
ویژگیهای بنا
 
شناخت فضا
 
شناخت کمی و کیفی فضا
 
شناخت عناصر سازنده فضا
 
ویژگیهای بنا
 
شرایط اقلیمی
 
موقعیت جغرافیایی بنا
 
تاریخچه بنا
 
شناخت کالبدی بنا
 
شرایط اقلیمی

توجه : اين فايل بدليل حجم بالا در روی سرورهای کمکی قرار گرفته است شما می توانيد پس از خرید آدرس لينک دانلود فايل و پسورد را با حجم 15kb تا 19kb تحویل گرفته و به کمک آن فایل اصلی را دانلود کنید


استان گيلان داراي دو ايستگاه هواشناسي بسيار مهم در بندر انزلي و رشت ايت كه بنا بر آمارهاي منتشره طول مدت مشاهدات اقليمي در اولي به بيش از 25 و در دومي به 20 سال ميرسد . متأسفانه اين دو ايستگاه در فاصله 40 كيلومتري يعني خيلي نزديك به يكديگر واقع شده و هر دو در ارتفاعي كمتر از سطح متوسط دريا قرار دارند . ولي با وجود اين از بسياري جهات نقاط پايه اي به شمار مي روند و در اين مختصر از آب و هواي گيلان مكرر به آنها اشاره خواهد شد .
 
نيروي خورشيد و تابش آفتاب
 
مهم ترين عامل طبيعي كه باعث ايجاد و تغيير مداوم مشخصات هوا و در نتيجه شرايط آب و هوايي مي شود همانا نيروي حيات بخش خورشيد است كه دائما به صورت امواج الكترومانيتيكي به زمين و هواي مجاور آن مي رسد و در ساعت هاي مختلف روز ايجاد گرما مي كند كه خود ذخيره اي از فعل و انفعالات سرنوشت ساز از لحاظ اقليمي به شمار مي رود . مقدار اين نيرو بر حسب وضع و زاويه تابش ( كه به عرض جغرافيايي ارتباط دارد ) و مدت تابش ( كه در روزها و فصول سال تفاوت مي كند ) و چگونگي ساختمان و شيب زمين و جنس خاك و پوشش گياهي و عوامل ديگر تفاوت مي كند .
 
در باره نيروي آفتاب در استان گيلان تنها از ايستگاه هواشناسي رشت آمارهاي پراكنده اي مربوط به سال هاي 1973-1969 ميلادي يعني جمعا 5 سال موجود است كه به علت كوتاه بودن مدت ديده باني نمي تواند مبناي علمي كافي براي تجزيه و تحليل و نتيجه گيري فراهم آورد . ولي با وجود اين روند تغييرات ماهانه و فصلي اين عامل مهم را مي توان تا حدي از مقايسه آمارهاي مزبور به دست آورد :
 
با يك نگاه اجمالي به آمارها مي توان استنباط كرد كه مقدار متوسط نيروي دي ماه كه سردترين ماه سال است 2185 كالري بر سانتي متر مربع و تير ماه كه گرم ترين ماه سال است بيشتر از 5 برابر يا 12045 واحد است .
 
اگر از عوامل غير محلي كه در شكل دادن به آب و هواي گيلان اثر زياد تري دارند صرف نظر كنيم نيروي خورشيدي مهم ترين عامل ايجاد اقليم منطقه است . ولي متاسفانه درباره كم و كيف و پراكندگي واقعي آن با توجه به پوشش گياهي خاص منطقه به عمل نيامده و اطلاع كافي در دست نيست .
 
متوسط ماهانه روزهاي صاف در رشت
 
فشار هوا و باد
 
يكي از خواص اساسي و بنيادي هوا كه در ايستگاه هاي هواشناسي درجه يك هر كشور اندازه گيري مي شود فشار هوا است كه در طول شبانه روز در رأس هر ساعت اندازه گيري و يادداشت مي شود . اهميت اين مشخصه هوا در اين است كه باعث جا به جايي هوا مي گردد و اين جا به جايي است كه در مقياس كوچك جريان هاي هوا يا باد و در مقياس بزرگ توده هاي عظيم هوا را به وجود مي آورد و اين توده هاي هواست كه گرما و رطوبت را از جايي به جاي ديگر در سطح زمين انتقال داده و شكل يافتن اقليم و آب و هوا را پي ريزي مي كند . در استان گيلان متجاوز از 30 سال است كه فشار هوا به طور مرتب در دو ايستگاه رشت و انزلي لندازه گيري مي شود . اختلاف فشار هوا در زمستان و تابستان در بندرانزلي 10.6 ميل بار و در رشت 10.7 ميلبار است . در هر دو ايستگاه بالاترين ميزان فشار سالانه در دي ماه بروز مي كند و از آن پس با گرم شدن تدريجي هوا از ميزان فشار به تدريج كاسته مي شود تا اين كه در خرداد و تير به كم ترين حد سالانه مي رسد .
 
در استان گيلان به علت مجاورت دريا و خشكي از طرفي و همجواري جلگه هاي ساحلي و كوهستان ها از طرف ديگر توأم با مزارع سرسبز و جنگل هاي انبوه زمينه هاي لازم براي حركت هوا و باد هميشه فراهم است . از اين گذشته استان مزبور مانند ديگر مناطق كشور ما همواره در معرض توده ها جريان هاي هواي قاره اي قرار دارد كه به نوبه خود خصائص اقليمي آن را به وجود مي آورد .
 
 
 
سمت و سرعت باد طبق گل باد مربوط به بندر انزلي
17 در صد باد هاي شمال شرقي
13 درصد بادهاي غربي
11 درصد باد هاي جنوب غربي
10 درصد بادهاي شرقي
7 درصد بادهاي شمال غربي
4 درصد بادهاي جنوبي
1 درصد بادهاي جنوب شرقي
يكي از مشخصات اقليمي گيلان كم بودن و حتي نبودن محض گردوغبار در هواي اين استان است كه علت آن باران فراوان و پوشش گياهي مداوم منطقه است .
گرما
نيروي آفتاب مهم ترين عامل اقليمي و در عين حال مهم ترين پديده اي است كه زندگي را در جهان خاكي مقدور مي سازد و چون ميزان گرما ( حرارت ، دما ) در هر نقطه يا ناحيه از زمين بارزترين مظهر اين نيرو است پس گرما هم به نوبه خود مهم ترين عنصر اقليم يا آب و هوا به شمار مي رود و شايسته است كه توجه خاصي بدان مبذول گردد .
در استان گيلان ارتفاعات البرز نقش مهمي در تقسيم بندي استان به نواحي گرمائي بر عهده دارند .
 
متوسط حداكثر و حداقل گرماي ماهانه و ارقام حداكثر و حداقل مطلق سالانه در استان گيلان
 
 
 
استان گيلان همواره در معرض هجوم هواهاي سرد آنتي سيكلون سيبري قرار دارد . متأسفانه درباره كم وكيف بروز سرماهاي شديد در سطح استان گيلان اطلاع قابل اعتمادي در دست نيست و ايستگاه هاي موجود اقليم شناسي و آب شناسي به ندرت درباره يخبندان گزارش داده اند و فقط از دو ايستگاه سينوپتيك بندر انزلي و رشت است كه آمارهاي مطمئن در اين باره در دست داريم و بر اساس آنها جدول زير تهيه شده است :
 
وضع يخبندان در رشت
 
در استان گيلان ، همجواري تمام استان با درياي خزر از طرفي و پوشش گياهي فوق العاده غني آن از طرف ديگر باعث مي شود همواره مقدار زيادي بخار آب در هواي استان وجود داشته باشد كه مهم ترين مشخصه اقليم استان به شمار مي رود و خود وجه امتياز بزرگي در اقليم گيلان در مقام مقايسه با اقاليم نقاط ديگر ايران محسوب مي شود .
 
بخار آبي كه به اين صورت وارد هوا مي شود در عرف هواشناسي به نم يا رطوبت معروف است .
 
ميزان متوسط رطوبت نسبي در ايستگاه رشت
 
 
 
موقعیت جغرافیایی
 
موقعيت جغرافيايي شهر رشت :
 
رشت مركز استان گيلان است كه در 49 درجه و 36 دقيقه طول شرقي و 37 درجه و 16 دقيقه عرض شمالي واقع است . رودخانه صيقلان – رودبار ( زرجوب ) يا سياه روبار كه يكي از شاخه هاي سفيدرود است از جهت شرق و شمال شرق و رود خانه گوهررود كه از كوه « رضا لوچماچا » در جنوب رشت سرچشمه مي گيرد از جانب جنوب و غرب شهر رشت را در ميان گرفته اند .
 
اين دو رودخانه در چهار كيلومتري شمال غربي و جنوب
 
رشت به هم پيوسته و سپس به نام « پيربازار روگا » به
 
مرداب مي ريزند . فاصله رشت از تهران 325 كيلومتر و
 
از بندر انزلي 30كيلومتر است و با دو جاده آسفالته به اين
 
دو شهر مربوط مي شود . رشت داراي فرودگاهي است كه
 
در 5 كيلومتري شمال غربي آن ساخته شده است . از نظر
 
توپوگرافي بايد رشت را شهري مسطح دانست و مي توان
 
گفت كه شهر رشت روي يك برآمدگي به درازاي 4 كيلومتر
 
و به پهناي 2 كيلومتر قرار دارد . ارتفاع قسمت هاي مركزي
 
شهر ميان 1+ و 2- تغيير مي كند . خط تراز در
 
قسمت هاي پر جمعيت برابر 7- متر است . در قسمت جنوب و جنوب غربي و شرق هم كه زمين ها به سوي رودخانه مي رود پست تر مي شود . بيشتر خيابان هاي امروزي شهر پهن و مستقيم است . تعداد زيادي كوچه و پس كوچه هاي تنگ و زولبيايي وجود دارد كه براي عبور وسائط نقليه قابل استفاده نيست به همين جهت بيشتر اين كوچه ها به صورت غير آسفالته باقي مانده اند . معمولا چنين كوچه هايي متعلق به محله هاي قديمي شهر مي باشد و خانه ها در آن ها بسيار متراكم هستند . اما در مناطق نوساز شهر ( گلسار ، منظريه ) تراكم خانه ها كمتر است .
 
تاریخچه
 
در منتهي اليه كوچه شاعري در ضلع جنوب شرقي ميدان صيقلان از محلات قديمي رشت يكي از آثار ارزشمند اوايل دوره قاجاريه قرار دارد . اين اثر كه به خانه ابريشمي مشهور است اثري به جا مانده از خانواده حاج اسماعيل حاكمي از اهالي پيربازار رشت است ، كه در زمان ناصرالدين شاه به كلانتري شهر منصوب و به همين دليل به حاج حاكم معروف گرديد . به قولي اين بنا توسط پسر كوچكتر حاج حاكم يعني حاج قاسم معروف به عاليجناب حاج مير قاسم پيربازاري احداث شده است . در سال 1318 ه.ش حاج ميرزا احمد ابريشمي اين خانه را از حاج عباسعلي حاكمي ورثه حاج ميرزا قاسم خريداري كرد . بنا علي رغم تغييراتي كه طي چندين سال در آن داده شده به عنوان يك اثر هنري تاريخي بي نظير در گيلان مطرح و مورد تحقيق و توفيق محققان و پژوهشگران مي باشد.
 
شناخت کالبدی فضا
 
فضاهاي معماري
ورودي
ورودي اصلي خانه ابريشمي در سمت جنوب قرارگرفته است كه از طريق كوچه اخوان ، متصل به خيابان مطهري قابل دسترسي است .
اين ورودي شامل يك هشتي است كه با در چوبي دو لنگه وارد آن مي شويم . اين هشتي كف سيماني و سقف لمبه كوب دارد .
ديوارهاي آجري با گچ وخاك پوشيده شده است . در ديواره ها طاقچه هاي تزئيني و قوس دار ديده مي شود . با در چوبي دو لنگه ديگري از هشتي وارد حياط مي شويم .

 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , نقد , فضا ,خانه , ابریشمی ,رشت , پاورپوینت ,دانلود , نقد فضا خانه ,ابریشمی رشت - پاورپوینت ,نقد فضا خانه ابریشمی کاشان , ,ویژگیهای بنا , ,شناخت فضا , ,شناخت کمی و کیفی فضا , ,شناخت عناصر سازنده فضا , ,فیلم , , , ,ویژگیهای بنا , ,شرایط اقلیمی , ,موقعیت جغرافیایی بنا , ,تاریخچه بنا , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری ویلای مایرآ آلوار آلتو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای نوتردام رونشان فرانسه اثر لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی معماری معبد کانداریا ماهادوا Kandariya Mahadeva
پاورپوینت بررسی معماری پردیس و مرکز سینمایی ملت واقع در پارک ملت
پاورپوینت بررسی معماری معبد آب اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی پرورشگاه کودکان بی سرپرست کیرلینگ Kierling
پاورپوینت بررسی نمونه هاي داخلي و خارجی پرورشگاه کودکان بی سرپرست
پاورپوینت موزه هنرهای ماکسی زاها حدید
دانلود بررسی و نقد بنا کليساي نوتردام ,پاورپوينت
پاورپوینت بررسی نقد و تحلیل خانه آبشار اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت پروژه نقد بنا ی کليسای نوتردام
پاورپوینت رایگان بررسی معبد آب اثر تادائو آندو
بررسی نمونه های داخلی و خارجی مشابه طراحی تالار موسیقی
پاورپوینت بررسی خانه ابریشمی
پاورپوینت پروژه تحلیل و نقد مرکز جورج پومپیدو
پاورپوینت پروژه تحلیل و نقد بنا مسکونی
موزه علمی و فرهنگی خراسان - word
دانلود پروژه درک و بیان محیط - تحلیل پلانهای فرهنگسرای رسانه تهران
پاورپوینت نقد تحلیل و بررسی واحد مسکونی ایرانی -پروژه نقد بنا
پاورپوینت نقد تحلیل و بررسی واحد مسکونی ایرانی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد